Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halv skatt i Desember

NYTT TEMA
Chip_chipperson
Chip_chippersonInnlegg: 51
13.10.16 09:21

Jeg har lønn 2 ganger i måneden så jeg lurte på om jeg taper noe på det kontra lønn 1 gang i måneden? 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8428
13.10.16 09:28
Chip_chipperson: Jeg har lønn 2 ganger i måneden så jeg lurte på om jeg taper noe på det kontra lønn 1 gang i måneden?

Det er halvt skattetrekk i desember, ikkje halv skatt. Du betalar same skatten av alle pengane du tener gjennom året (inklusive feriepengar og desember). Den skatten som ikkje blir trekt i desember og av feriepengar blir trekt resten av året.

Så det enkle svaret er: Nei, du kan ikkje tapa på det.

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6729
17.10.16 02:24

Sannsynligvis så "løser" arb.giver dette ved å ikke trekke noe skatt på den ene av disse 2 lønnsutbetalingene.

M-T
M-TInnlegg: 5149
17.10.16 17:07
Chip_chipperson: Jeg har lønn 2 ganger i måneden så jeg lurte på om jeg taper noe på det kontra lønn 1 gang i måneden?

Nei, antall utbetalinger har ingenting å gjøre med hvor mye skatt du betaler :)

Kistespiker
KistespikerInnlegg: 1068
18.10.16 23:01

Skatten din beregnes ut i fra hvor mye du betaler året under ett, så det har ingen betydning. Får du mer utbetalt i desember betaler du for det gjennom den resterende del av året. 

Denne ordningen er lagd da mange ikke klarer å spare opp penger til jul. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester