Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Over til pensjon ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1181
08.05.18 10:03

Jeg blir 67 år i juni, og er uføretrygdet. Jeg fikk brev fra Statens Pensjonskasse at jeg kunne kontakte de om jeg har krav på alderspensjon fra dem - tlf 02775. Jeg ringte og jeg hadde ikke krav på noe fra dem, ikke opparbeid eller har ingenting fra offentlig jobb. Men NAV Pensjon vet vel mer. Vært uføretrygdet siden 1994, men selv etter 67 år, så får jeg vel utbetalt samme trygden antar jeg ?

Komunista
KomunistaInnlegg: 9129
08.05.18 11:26
merterje: Jeg blir 67 år i juni, og er uføretrygdet. Jeg fikk brev fra Statens Pensjonskasse at jeg kunne kontakte de om jeg har krav på alderspensjon fra dem - tlf 02775. Jeg ringte og jeg hadde ikke krav på noe fra dem, ikke opparbeid eller har ingenting fra offentlig jobb. Men NAV Pensjon vet vel mer. Vært uføretrygdet siden 1994, men selv etter 67 år, så får jeg vel utbetalt samme trygden antar jeg ?

Pussig:

"Statens pensjonskasse er en tjenestepensjonsordning for ansatte i staten og skoleverket. I tillegg er mange innen forskningssektoren, forskjellige forvaltningsbedrifter og flere andre virksomheter, for det meste innen offentlig sektor, tilknyttet oss.

Du er medlem dersom det står "Pensjonstrekk Statens pensjonskasse 2 %" - eller lignende - på lønnsslippen din.

Dersom du mottar alders- eller uførepensjon fra oss, er du også medlem.

Medlemskapet er kollektivt. Det betyr at du har både rett og plikt til å bli medlem dersom du er ansatt hos en arbeidsgiver tilknyttet Statens pensjonskasse....."

Du får prøve igjen

(Innlegget ble redigert 08.05.18 11:27)

merterje
merterjeInnlegg: 1181
08.05.18 14:57

men kanskje de vet bedre å snakke med  NAV Pensjon (ikke uførepensjon). Telefonnummeret  55 55 33 34

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg