Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Operasjon hindrer meg fra sommerjobb (er student)

NYTT TEMA
Brex
BrexInnlegg: 109
16.05.18 01:59

Jeg er for tiden student med et år igjen på bachelorstudium.

Nå i midten av juni skal jeg gjennom en omfatteden kjeveoperasjon (blir satt ut av spill i 6-8 uker). Denne operasjonen gjør at jeg ikke kan jobbe denne sommeren. Noe jeg selvsagt hadde gjort dersom jeg ikke skulle operere.

Jeg er ikke ansatt hos noen arbeidsgiver da operasjonen har vært planlagt siden høsten 2017.

Har jeg krav på, eller finnes det noen form for stønad fra NAV/Lånekassen for dette? Er på grunn av denne operasjonen at jeg ikke får jobbet noe denne sommeren.

Takk for svar!

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 53659
16.05.18 09:00
Brex: Jeg er for tiden student med et år igjen på bachelorstudium. Nå i midten av juni skal jeg gjennom en omfatteden kjeveoperasjon (blir satt ut av spill i 6-8 uker). Denne operasjonen gjør at jeg ikke kan jobbe denne sommeren. Noe jeg selvsagt hadde gjort dersom jeg ikke skulle operere. Jeg er ikke ansatt hos noen arbeidsgiver da operasjonen har vært planlagt siden høsten 2017. Har jeg krav på, eller finnes det noen form for stønad fra NAV/Lånekassen for dette? Er på grunn av denne operasjonen at jeg ikke får jobbet noe denne sommeren. Takk for svar!

Det korte svaret er nei

Brex
16.05.18 20:54

ok, takk. Det jeg trodde

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 10267
19.05.18 20:46
Rainmaker: Det korte svaret er nei

Det er jo helt feil, hvor gammel er vedkommende? Har da rett på sosialstøtte om forholdene ligger til rette for det. Det må vedkommende ta med NAV og søke om dette, om det ikke finnes andre inntekter, og ikke det er noe penger på konto.

lok1
lok1Innlegg: 4846
20.05.18 15:39