Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vurderer forbrukslån med lavest rente

NYTT TEMA
Power_007
Power_007Innlegg: 4
05.06.18 21:37

Hei,

Jeg må ordne på økonomien min, har ikke bolig eller andre eiendeler. Har klart å opparbeide noe kredittkortgjeld som jeg må samle til ett lån. Jeg er derfor på utkikk etter forbrukslån og har sett gjennom flere sider for å se hva som er best å velge blant annet har jeg sjekket på sider som Lendo, Norwegian, Finanstopp etc.

Det er flere på kontoret som sier mye positivt om Norwegian, men har hørt at renten er jo høy i forhold til tilbud man kan få gjennom Lendo eller Finanstopp.

Noen har som har erfaring eller eventuelle tips? Bør jeg heller ta turen til DNB (har banken min der). Skjønner at det å ta opp lån ikke er beste ide, men er nødt til det da det er flere kredittkort gjeld som må prioritere. 

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15033
07.06.18 13:39

Siden du befinner deg på et kontor, så har du kanskje en jobb? Spør i så tilfelle om å få et lån av arbeidsgiver mot å trekkes fast avdrag fra lønna.

Og selvfølgelig bruker du mesteparten av feriepengene til å betale ned på gjelda.

Ellers så tyder andre innlegg på at du har en bil som kan selges. Bør absolutt vurderes.

(Innlegget ble redigert 07.06.18 13:40)

Power_007
Power_007Innlegg: 4
07.06.18 14:34

Hei har tatt opp med arbeidsgiver om å få lån, men de mener det vil være stort risiko om jeg velger å slutte. Nå til juli har får jeg forskudd på feriepenger som er opptjent i år samt fra i fjor og samtidig sender jeg bilen til Oslo bilauksjon slik at jeg bruker pengene til nedbetaling av noe gjeld. Men det gjenstår fortsatt litt over 100k i kredittkort gjeld etter at jeg har fått nedbetalt... Ikke lurt det med kredittkort 

sl500
sl500Innlegg: 10897
07.06.18 19:26
Power_007: samtidig sender jeg bilen til Oslo bilauksjon

Hva med å gjøre en innsats og selge den selv?
Det gir mere penger i kassen.
Når det gjelder hvor du skal låne pengene for å betale kredittkortgjeld så velger du billigste alternativ.
Det spiller ingen rolle hva de heter eller hvor fornøyde andre påstår å være.
Til slutt så er det å ha 100k i kredittkort gjeld ingen krise for en som er i fast jobb.
Lev sparsomlig i en periode og betal ned gjelden så har du snart lagt dette bak deg.
Neste gang noe er fristende så har du lært å holde det unna til du har råd til det.

(Innlegget ble redigert 07.06.18 19:28)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5350
08.06.18 01:53
Power_007: Noen har som har erfaring eller eventuelle tips? Bør jeg heller ta turen til DNB (har banken min der). Skjønner at det å ta opp lån ikke er beste ide, men er nødt til det da det er flere kredittkort gjeld som må prioritere.

Først går du til banken din. Ordner ikke det seg, så kontakter du en låneagent(de kan forhandle frem forbrukslån som man ikke får ved direkte kontakt). Er økonomien din så dårlig at du  ikke får løst det ved noen av disse, så kan du kontakte tilbyderne av forbrukslån direkte.

malacay3
malacay3Innlegg: 17731
08.06.18 14:02

Lendo sammenligner vel fra flere banker, så da vil du vel fort finne ut hva som lønner seg.

Malacay

SuperJoeCole
SuperJoeColeInnlegg: 5919
12.06.18 07:36
malacay3: Lendo sammenligner vel fra flere banker,

På Lændo.no?

serk
serkInnlegg: 288
13.06.18 21:51
Power_007: Hei har tatt opp med arbeidsgiver om å få lån, men de mener det vil være stort risiko om jeg velger å slutte.

At du har spurt arbeidsgiver om å ettergi egen gjeld, gjør deg mer oppfinnsom enn jeg ville vært i samme situasjon!

Jeg hadde - for ti år siden - en kollega (med opprinnelse i Somalia), som tok opp maks kreditt på alle kredittkort-tilbud han fikk! Til slutt var kredittkort-gjelda hans på mange hundre tusen! Han gikk da til sin kommunes gjeldsrådgiver, og fikk ettergitt all gjeld, mot å betale en symbolsk sum pr måned i fem år.

Men slike magiske feer, som en kommunal gjeldsrådgiver, er det vel bare innvandrere som kan benytte seg av. Er du innvandrer, så ikke nøl!

Han hadde i tillegg fått en romslig kommunal bolig. Selvfølgelig klagde han på denne, og fikk en enda flottere bolig. Jeg mislikte somaliske asylsøkere før jeg møtte denne karen. Men etter å ha blitt kjent med ham, har jeg fått sansen for somaliere! De minner litt om hovedpersonen i "Gjøkeredet": Rebelske og anarkistiske! God erstatning for pønkerne, som forsvant til fordel for godt betalte jobber og innordning i systemet!-

Mitt råd til deg er å ta kontakt med det somaliske miljøet i Norge, og spørre dem til råds om hvordan du kan lure dine kreditorer eller lure den norske stat til å ta kreditt-regninga di! Glem Lendo! Da ville jeg heller satset på DNB - men da risikerer du å bli oppfattet som en ærlig nordmann - og da er somaliasporet stengt...

(Innlegget ble redigert 13.06.18 22:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg