Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Banklån

NYTT TEMA
LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1565
15.11.18 13:10

Er det mulig å kun ha lån i en bank eller må en opprette flere kontoer for å få flytte over? Tenker da når eg skal ut å snuse etter bedre renter, så kunne eg tenkt meg å kun flytte lånet over til evt ny bank og da oppretthold resterende i min bank, som er har den dag i dag.

Jimmy_Stein
Jimmy_SteinInnlegg: 2793
15.11.18 13:18
LaRedoutee: Er det mulig å kun ha lån i en bank eller må en opprette flere kontoer for å få flytte over?

Klart det er mulig. Men de fleste banker vil kreve at du og har lønnskontoen din der hvis det er snakk om store boliglån. 

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 5551
15.11.18 14:02

Hvis du finner en bank med bedre renter, kan du jo forsøke å reforhandle avtalen med din nåværende bank med dét som brekkstang.

LaRedoutee
16.11.18 10:07
Jimmy_Stein: Men de fleste banker vil kreve at du og har lønnskontoen din der

Ja er stort boliglån, så får se når det blir aktuelt. Blir vell å presse dagens bank med evt andre renter eg får å se om de ønsker å fortsette å tjene penger på meg. Takk for svar. 

LaRedoutee
16.11.18 10:09
Palimpsest: kan du jo forsøke å reforhandle avtalen

Ja det må eg nok gjør, uansett. Det var bare viss ikke. Tror eg kan prøve meg litt neste år med å sjekke andre banker, ha fast rente som går ut neste år. 

Palimpsest
16.11.18 10:10

Er du med i en fagforening? Og om ikke, kan du melde deg inn i en?

Er ofte penger å tjene på rabatterte ordninger fremforhandlet av fagforeningene. Akademikerne har f.eks en avtale med Danske Bank der renten ligger på 1,95% som er greit under styrende rente i andre banker.

tucan
tucanInnlegg: 20323
18.11.18 13:50

Er vel ikke noe problem. Men du får neppe den beste renten om du kun har lån i en bank. De krever gjerne at lønnen kommer inn der, og ha bankkort tilknyttet.

Men er ikke noe problem å være kunde i flere banker.

LaRedoutee
19.11.18 09:03
Palimpsest: Er du med i en fagforening? Og om ikke, kan du melde deg inn i en?

Bra tips. Skal se litt på det. Har sett før at en kan evt velge en fagforening og får da noen fordeler, så det kan jo være aktuelt.

Bare sammenligne medlem pris fagforeningen og hva det utgjør.

LaRedoutee
19.11.18 09:04
tucan: Men du får neppe den beste renten om du kun har lån i en bank.

Nei nok sant det. Får ta kontakt med aktuelle banker og spør hva regler de har og tilbud. Så ta det opp med dagens bank og presse dem til å evt gå ned. 

fargerik
fargerikInnlegg: 59161
26.11.18 16:32
LaRedoutee: Nei nok sant det. Får ta kontakt med aktuelle banker og spør hva regler de har og tilbud. Så ta det opp med dagens bank og presse dem til å evt gå ned.

Du kan jo gjøre mye selv på nett, da. Dersom du googler lavest rente, billigst fastrente eller lignende, finner du en del treff og kalkulatorer og sammenligninger.

Da kan du sitte i fred og ro foran skjermen og sammenligne, og spørre forskjellige banker om et tilbud.

Jeg gidder ikke å linke til noe her, for det er et hav av treff.

Lykke til.

LaRedoutee
27.11.18 05:35
fargerik: Jeg gidder ikke å linke til noe her, for det er et hav av treff. Lykke til.

Nei det skal ikke være nødvendig, da det skal være nok av sider som du sier, å finne der ute på nett.

Takk for det. Skal gå igang over nyttår, da blir eg ferdig med et 5 års fast rente lån. Så får vi se hvordan det skal gå.

Palimpsest
27.11.18 08:47
LaRedoutee: Bra tips. Skal se litt på det. Har sett før at en kan evt velge en fagforening og får da noen fordeler, så det kan jo være aktuelt. Bare sammenligne medlem pris fagforeningen og hva det utgjør.

Litt avhengig av hvor dypt du ønsker å gå inn i materien, så har jo ofte fagforeningene også andre fordeler enn bare banklån som du kan ta med i regnestykket. Fordelaktige avtaler på forsikringer, strømavtaler etc.

LaRedoutee
30.11.18 08:40
Palimpsest: også andre fordeler enn bare banklån som du kan ta med i regnestykket.

Ja eg må se det hele bilde. Må beregne på alt. Så legge ned litt tid i dette å søke opp og ned så er det nok en del tusen å spare årlig. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg