Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VISA-nummer på kort

NYTT TEMA
Eivinder
EivinderInnlegg: 945
11.01.19 13:51

Ettersom det ikke er mulig å komme i kontakt med Dnb verken fysisk (de har kun eiendomsmeglerkontor i fylket mitt), pr telefon eller chat (de har kun robotsvarere som ikke skjønner hva jeg vil ha svar på), så er eneste mulighet å spørre her om noen vet.

VISA-kortet mitt ble slitt og jeg bestilte nytt. Med det nye kortet får jeg også nytt 16-sifret VISA-nummer. Blir da nummeret på det gamle kortet automatisk ugyldig f.eks. ved bestilling av varer på internett?

petterG
petterGInnlegg: 9563
11.01.19 22:02

Ja.

sl500
sl500Innlegg: 11610
19.02.19 18:09
Eivinder: Blir da nummeret på det gamle kortet automatisk ugyldig f.eks. ved bestilling av varer på internett?

I min bank blir det gamle kortet ugyldig når man foretar sin første transaksjon på det nye.

Mikey666
Mikey666Innlegg: 903
22.02.19 13:01

Gamle kortet blir ugyldig når en av de første tilfellene skjer:
i) Du bruker det nye, vel og merke så lenge du ikke har gitt beskjed om at du ønsker å bruke begge.

ii) Gamle kortet går ut på dato.

Nettbetalinger lagt opp i nettbank vil fortsatt gå som vanlig.
Nettbetalinger lagt opp på diverse nettsider vil avslås og du må legge inn ny data.

Sjefan
SjefanInnlegg: 14052
22.02.19 16:17

Merk at det gamle kortet vil utløpe 30 dager etter du har brukt ditt nye kort for første gang. 

Ta kontakt med DNB eller logg inn i mobilbanken og sperr ditt bankkort. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg