Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

5 kroner ble til fem høns

NYTT TEMA
silas
silasInnlegg: 19141
13.01.19 23:45

Her er et ekstremt tilfelle av et parkeringsgebyr som ble til fem høns.

Jeg parkerte over tiden på en parkeringsplass i Oslo og fikk et gebyr på 600 kroner som jeg betalte noen dager for sent rett før jul. Fra inkassoselskapet kom det en regning på 5 kroner for påløpte renter pluss 280 kroner for å drive inn dette mikroskopiske beløpet. Hyggelige greier. 

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 10431
15.01.19 10:09
silas: Jeg parkerte over tiden på en parkeringsplass i Oslo og fikk et gebyr på 600 kroner som jeg betalte noen dager for sent rett før jul. Fra inkassoselskapet kom det en regning på 5 kroner for påløpte renter pluss 280 kroner for å drive inn dette mikroskopiske beløpet. Hyggelige greier.

Det beste, rent økonomisk, er å overholde bestemmelsene.

fargerik
fargerikInnlegg: 55808
15.01.19 18:49
Columbus_3: Det beste, rent økonomisk, er å overholde bestemmelsene.

Det må da være mye bedre at man betaler for den tiden man har stått parkert når man forlater parkeringsplassen?

Vips! Så vil alle problemer være løst for alle. Bortsett fra for de som spekulerer i å robbe folk som kommer for sent, da.

Hva med å lovbestemme at man registrerer seg når man kommer, enten med et kort eller får en billett (begge deler er tilgjengelig teknologi som har vært i bruk i mange år), og så betaler når man forlater parkeringen....

silas
silasInnlegg: 19141
16.01.19 17:02
Columbus_3: Det beste, rent økonomisk, er å overholde bestemmelsene.

Helt enig i det. Inkassoselskapet har forresten trukket kravet med begrunnelse om at det var en kryssende betaling. Merkelig da innbetalingen var fratrukket på purringen.

(Innlegget ble redigert 16.01.19 17:05)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester