Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Regninger på vipps???

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 62609
07.07.19 10:14

Plutselig har regninger begynt å komme på mobiltelefonen via vipps i stedet for i innboksen via e- post, noe jeg aldri har bedt om.

Jeg bruker ikke brukskontoen som regningskonto, så dette skaper bare krøll.

Noen som har opplevd det samme, og kan gi meg tips til hva jeg skal gjøre?

Koster meg ikke en drue å si opp vipps, siden jeg nesten aldri bruker det.

McLovin
McLovinInnlegg: 12990
07.07.19 10:20

Du kan legge til flere kontoer i Vipps. 

fargerik
07.07.19 10:35
McLovin: Du kan legge til flere kontoer i Vipps.

OK. Men jeg vil likevel ikke bruke vipps uansett. Jeg vil fortsette å sitte foran en stor skjerm og trykke på et tastatur. Bør jeg like godt si opp vipps?

(Innlegget ble redigert 07.07.19 10:39)

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 11835
07.07.19 10:39
fargerik: OK. Men jeg vil likevel ikke bruke vipps uansett. Bør jeg like godt si opp vipps?

Jeg har aldri skjønt hva vipps skal være godt for. Har man kort, nettbank og et par hundre kroner i kontanter klarer man seg godt uten vipps.

fargerik
07.07.19 10:45
Columbus_3: Jeg har aldri skjønt hva vipps skal være godt for. Har man kort, nettbank og et par hundre kroner i kontanter klarer man seg godt uten vipps.

Ja. Jeg har hatt det som en smart ting, f. eks. til å bråsende noen kroner til guttungen dersom han er i sverige og ringer og spør om jeg vil ha røyk.

Forøvrig opererer jeg alltid med wifi avslått, mobildata avslått og posisjon avslått. Og telefonen driter jeg som regel i å gå og tviholde på.

fargerik
07.07.19 11:35

OK. Alarm avblåst.

Jeg fant ut at disse regningene ligger som E-faktura under meldinger i nettbanken, slik at jeg bare kan hente dem opp der og gjøre som jeg alltid har gjort med datamaskinen.

Så får telefonbrukerne ta i mot vipps-tilbudet dersom det passer.

(Innlegget ble redigert 07.07.19 11:36)

McLovin
McLovinInnlegg: 12990
07.07.19 13:46
fargerik: OK. Men jeg vil likevel ikke bruke vipps uansett. Jeg vil fortsette å sitte foran en stor skjerm og trykke på et tastatur.

Da foreslår jeg at du gjør det. Vipps er ikke annet enn en enklere tilgjengelig plattform, regningene dine kommer selvsagt begge steder.

Forøvrig har DNB en god online chat der du sikkert får svar på de spørsmål du måtte ha.

fargerik
07.07.19 16:12
McLovin: Da foreslår jeg at du gjør det. Vipps er ikke annet enn en enklere tilgjengelig plattform, regningene dine kommer selvsagt begge steder.

Som sagt er alarmen avblåst, siden jeg fant ut at regningene også kommer opp i nettbanken i en bolk under meldinger. Rart at man ikke får noe info men må finne ut av slikt selv når de gjør endringer, da. Vi gamlinger har litt tungt for det, vettu.

(Innlegget ble redigert 07.07.19 16:15)

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15175
bobjim37
bobjim37Innlegg: 3577
25.07.19 20:14
fargerik: OK. Alarm avblåst. Jeg fant ut at disse regningene ligger som E-faktura under meldinger i nettbanken, slik at jeg bare kan hente dem opp der og gjøre som jeg alltid har gjort med datamaskinen. Så får telefonbrukerne ta i mot vipps-tilbudet dersom det passer.

eFaktura dukker opp i alle kanaler der du betaler, eller har sagt ja, til å betale regninger. en eFaktura vil dukke opp i Vipps om du har sagt du er villig til å betale regninger der. Men de vil selvfølgelig alltid også være tilgjengelig i ordinær nettbank.  Du kan rett og slett velge hvor og hvordan du vil betale den.

Noe som vel er positivt og ikke negativt for forbrukeren.

Vipps har inngått et samarbeid med Nets (Som drifter eFaktura produktet) angående dette.

(Innlegget ble redigert 25.07.19 20:15)

Klikk for å gå tilbake til toppen