Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøp av Bil med lån uten fast jobb?

NYTT TEMA
toffen1990
toffen1990Innlegg: 1
29.07.19 18:28

Hei, jeg har to jobber jeg går til, begge jobbene gjer meg en god inntekt. Problemt er at jeg har ingen faste stillinger i disse jobben. Jeg har levd sånn nå i 3 år og jeg føler meg trygg når det kommer til økonomien sell om at det ikke er noe fast ansettelse. Nå er det sånn at jeg trenger en bil, har en sabb som nå er falt i donge og nå ser jeg på biler som ligger tett unner 200 000. Ringte banken min og det fristet ikke mye med og gji meg ett bilån sell om at jeg får måntlige lønninger som er stabile. Har hørt om at man kan få lån direkte hos bilforhandler sell uten fast jobb? Har lakt opp en egenandel på 50 000kr så føler jeg er klar før ett lite lån, men d ville vært så fleut om jeg kom inn til en forhandler og han ikke kunne gjitt meg ett lån pågrunn av at Jeg ikke har Fast jobb! Noen vill sikkert si at jeg kjøper meg en bil for de 50 lappene jeg har og Heller vente med og Kjøpe til jeg har fast jobb, men har gåd på bil smeller og jeg har regnet litt på det, det er billigere og invistere i en litt nyere bil! Ikke det at en bil noen gang kommer til og Bli en god investering...

(Innlegget ble redigert 29.07.19 18:32)

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9409
29.07.19 22:40
toffen1990: men d ville vært så fleut om jeg kom inn til en forhandler og han ikke kunne gjitt meg ett lån pågrunn av at Jeg ikke har Fast jobb!

Det er ikkje flaut.

Det vil vera heilt vanlig for ein selgar å forholda seg profesjonelt til ein kunde.

Jobben til selgaren er å få deg til å kjøpa bil, ikkje å få deg flau.

Dersom han ikkje kan gi deg lån, så har han uansett all interesse av å behandla deg høflig, for ein dag vil du ha spart opp nok til å kjøpa bil, og då vil han gjerne vera den til kjøper av.

Eivinder
EivinderInnlegg: 1310
30.07.19 16:46

Jeg skulle til å skrive det du nevner i innlegget ditt med billigere bil.

Er du helt sikker på at du ikke kan spare litt penger noen måneder og kjøpe deg en bil til under 100.000? Du sier jo at du har egenandel på 50.000 så da antar jeg dette er sparing? Det ligger jo veldig mange bruktbiler ute og er en litt tålmodig kan en vel gjøre et bra kjøp.

Medlånetaker og evt. litt privatlån er jo alternativ, men ikke så lett for alle.

(Innlegget ble redigert 30.07.19 16:49)

Jobs
JobsInnlegg: 11450
31.07.19 08:00

Du får en fin brukt bil til 50 T.Følg med på Finn og kjøp bil som har ikke har gått over 100 T km og pass på at den er rustfri,kjøp helst en bil som har gått der det ikke saltes.Lykke til.

petterG
petterGInnlegg: 9641
31.07.19 09:21
Jobs: kjøp helst en bil som har gått der det ikke saltes.

Da må man i tilfelle importere den...

Klikk for å gå tilbake til toppen