En kunne kanskje anta at forbruks-gjeld i Norge var høy, men ble litt overrasket over hvor mange folk som har kommet i denne gjeldsfellen
* 207.000 personer sitter på 60 prosent av all forbruks-gjelden, som utgjør 86,9 milliarder kroner, ifølge E24. Hver av disse skylder 420.000 kroner i snitt hver, men mange har lånt mer.
* 3.168 personer har tatt opp minst 20 forbrukslån. Disse personene har 1,6 millioner kroner i gjennomsnittlige skyldig beløp.
* 29.203 personer har tatt opp minst 10 forbrukslån eller mer og skylder 944.000 kroner i snitt.
Jeg ble opplært av mine foreldre med og ta "tæring etter næring" og voksenlivet har jeg følgt dette hele tiden, mat på bordet og regninger og låneutgifter ellers først. Ferie og ting jeg ønsker meg sparte jeg til utenom.
Hva kommer det av at voksne folk setter seg selv og sin familie (om de har) i en slik situasjon?
En kan ikke så godt skylde på skoler og slikt heller, de fleste lærer seg % regning i løpet av skoletiden, så de som tar disse forbrukslånene må jo vite at de har høy rentesats.