Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nordea kundeservice.

NYTT TEMA
kennethnilsen

kennethnilsen
20.11.19 16:02

Å si at Nordea har kundeservice, er på grensen til å være dårlig norsk rettskriving.. Selv har jeg vært kunde i Kreditkassen/ Nordea i over 40 år, og har merket meg alle endringer. Selvsagt så må man følge med i tiden og rasjonalisere, men en del er i ferd med å spare seg til fant..

Det var en gang i tiden da man kunne ringe sin gode kontakt i banken, og få ordnet en del ting på telefon. Eventuelt kjøre innom på vei hjem fra jobben for å signere.

Hvor dårlig stilt det har blitt nå, kommer jo veldig godt til syne når Nordea ber sine kunder stikke innom nærmeste kontor.... for å legitimere seg. Ja, det ble en øvelse i å finne nåla i høystakken. Men selv var jeg heldig har jeg lest, jeg slapp unna med å kjøre 45 km. Leste at noen hadde 800 km til nærmeste kontor.

Og så er det fristen da, på ca 14 dager! Nordea skylder på nye regler... hmm, regler som ble innført i 2009! Hvordan kan man da forsvare å gi sine kunder en frist på 14 dager ?

Nei, Nordea er nok ikke så opptatt av kundeservice, men de benytter ordet på sine hjemmesider.

sisyf0s

sisyf0s
20.11.19 16:16
kennethnilsen: Å si at Nordea har kundeservice, er på grensen til å være dårlig norsk rettskriving.. Selv har jeg vært kunde i Kreditkassen/ Nordea i over 40 år, og har merket meg alle endringer. Selvsagt så må man følge med i tiden og rasjonalisere, men en del er i ferd med å spare seg til fant..
Det var en gang i tiden da man kunne ringe sin gode kontakt i banken, og få ordnet en del ting på telefon. Eventuelt kjøre innom på vei hjem fra jobben for å signere.
Hvor dårlig stilt det har blitt nå, kommer jo veldig godt til syne når Nordea ber sine kunder stikke innom nærmeste kontor.... for å legitimere seg. Ja, det ble en øvelse i å finne nåla i høystakken. Men selv var jeg heldig har jeg lest, jeg slapp unna med å kjøre 45 km. Leste at noen hadde 800 km til nærmeste kontor.
Og så er det fristen da, på ca 14 dager! Nordea skylder på nye regler... hmm, regler som ble innført i 2009! Hvordan kan man da forsvare å gi sine kunder en frist på 14 dager ?
Nei, Nordea er nok ikke så opptatt av kundeservice, men de benytter ordet på sine hjemmesider.

He-he, jeg har også fått brev fra Nordea om det samme, og jeg har ikke engang lenger det jeg vil kalle et kundeforhold til banken. Så jeg gir blaffen i hele brevet.

En gang i tiden hadde jeg både lønnskonto og boliglån i banken, men det nærmer seg 20 år siden jeg hadde noen av delene.

Du har vært kunde i 40 år, ja, og fortsatt var de ikke sikre på at du var den du ga deg ut for.

Det er mellom 30 og 40 år siden jeg opprettet lønnskonto i banken også, samt lånte til bolig. Og snart et par tiår siden lånet var tilbakebetalt. Det er virkelig rasende morsom å se at de fortsatt ikke er sikre på hvem de lånte ut pengene til, og hvem som betalte lånet tilbake. Og at de nå omsider vil finne ut av det som jeg som sagt ikke lenger engang har så mye som en bankkonto der.

InnocentBystander

InnocentBystander
20.11.19 16:47
kennethnilsen: Leste at noen hadde 800 km til nærmeste kontor.

Det finst andre måtar å gi banken legitimasjon enn å møta fram personlig.

kennethnilsen

kennethnilsen
20.11.19 17:42
sisyf0s: Du har vært kunde i 40 år, ja, og fortsatt var de ikke sikre på at du var den du ga deg ut for.
Det er mellom 30 og 40 år siden jeg opprettet lønnskonto i banken også, samt lånte til bolig. Og snart et par tiår siden lånet var tilbakebetalt. Det er virkelig rasende morsom å se at de fortsatt ikke er sikre på hvem de lånte ut pengene til, og hvem som betalte lånet tilbake. Og at de nå omsider vil finne ut av det som jeg som sagt ikke lenger engang har så mye som en bankkonto der.

Helt riktig :) Og eneste grunnen til at jeg har beholdt Nordea som en 3. bank, er fordi det er eneste stedet jeg har bilde på Visa kortet mitt hos..

Jeg har vel kjøpt og solgt ca. 7 -8 boliger, så det har gått noen kroner inn og ut av kontoen gjennom tiden. Men samtidig som de har lagt ned filialer, så er jo de fleste menneskene som visste hvem man var borte også.

kennethnilsen

kennethnilsen
20.11.19 17:44
InnocentBystander: Det finst andre måtar å gi banken legitimasjon enn å møta fram personlig

Ikke om man har bank id gjennom Nordea. Sa de i hvert fall. Men når man har kort frist, så blir liksom dette første pri den dagen...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg