Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ta ut penger hos posten under 18

NYTT TEMA
rodney-02
rodney-02Innlegg: 1
07.01.20 07:58

Hei, som sagt i tittelen er jeg under 18. Jeg har penger på kontoen min som kompisen min har lånt meg og de pengene vil jeg ta ut fra kontoen min fordi jeg mista bankkortet mitt. Derfor dro jeg til posten og tok frem gyldig legitimasjon (Passet mitt) han sa at jeg må være 18 eller over for å ta ut penger fra kontoen. Hvorfor det? Er det mulig å trekke ut penger fra kontoen når du er under 18 uten bankkort?

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 878
07.01.20 10:02

Du har jo faatt svar fra Posten/Banken, saa hvorfor spoerre
her hvor ingen har myndighet tilaa gjoere noe med dette...?

Godt Nyttaar, tenk for du handler..

Stamnes
StamnesInnlegg: 67
07.01.20 11:10

Dette stusser jeg litt på. Hvor gammel er du og hva slags type konto er dette - vanlig bruks-/sparekonto?

Fra ung.no: "Hei!

Fra man fyller 15 år har man rett til å bestemme over penger man selv har tjent, det samme gjelder da bursdagspenger, konfirmasjonspenger og arv. Videre er det sånn at foreldre kan gjøre unntak fra denne regelen, hvis det er begrunnet i barnets beste" 

Under 15: Jeg har jobbet i Posten selv (mange år siden). Vi pleide å legge vekt på beløpets størrelse. La oss si om beløpet var 200 kr var det normalt ikkeno problem selv om du skulle være bare 10 år. Altså i grenseland brukte vi skjønn. Ved stort beløp ville vi kreve underskrift og leg. fra foresatte.

Regelverket i Posten var formet etter den juridiske om råderett over egne penger.

(Innlegget ble redigert 07.01.20 11:22)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg