Jeg kjenner endel som har tapt store penger på penger i aksjer. Men sitter selv på penger spart i fond men det er ikke store penger. Men som han sa , det gjelder å ha "stoploss". Altså når det bærer nedover så skal man kaste kortene. (aksjene) Man vet aldri hvilke aksjer som går med i dragsuget. Det kan være alt fra oljerelaterte til bankaksjer.
Bankaksjene skulle jo være sikrere enn noe annet men de fordunstet 1992 i Norge. Finanskrisen var jo egentlig en krise som hadde sitt opphav i belåning på hus. Supreme loans. Selv kommuner gikk i fella.
Så jeg ergrer meg over at banker ikke har anstendighet. Hold dere til faget deres og hold kjeft og ikke lur folk inn i et marked før det er oppside . Og der er vi enda IKKE.
Det kommer om ett til to år. Folk må også være mer forsiktig når det går inn i aksjefond men man vet jo at noen mister hele sparekapitalen sin i slike krakk . Da hjelper det lite at aksjekurven viser oppgang når din forvalter har bommet så totalt.
Man selger ikke sydenturer når landet er stengt ned. !!
Noen bør ta med seg noen meglere bak hjørnet og gitt de en real omgang med kjeft og det som er ....
Og LO bør holde kjeft om å gi mer støtte til oljenæringen.
Nå er det Nav som er svaret til kaksene i LO ...
Nå skal helsearbeidere og renholdere få sin ros og lønnsøkning.