Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kryptovaluta

NYTT TEMA
hissigproppen_1

hissigproppen_1
28.06.20 13:34

Hvordan begynne å investere i kryptovaluta? En digital børs der en investerer på lik linje som aksjehandel gjennom bankene. For å åpne for aksjekjøp gjennom banker så må en etablere en VPS konto (verdipapirsentralen), en fører over kroner til VPS og kan begynne å aksjehandel. Krypto, så går man inn på f.eks monero, registrerer seg, får et kontonummer og overfører penger til Krypto kontoen, så kan en begynne å handle på digitalbørsen, fra der virker alt som vanlig børs, men du er anonym og ingen vet hvor mye du investerer vokser. Ønsker du selge, så kan du overføre tilbake tildin bankkonto. Med den verdi investeringene er i presens

aksjehandler

aksjehandler
02.07.20 12:21

Kryptovaluta kunne like godt vært bruskorker eller tulipanløker. Jeg tror uten at jeg vet at slik konti man kan opprette uten særlig identitet kan forsvinne som dugg for solen. Da kan man raskere enn plutselig stå der uten konto eller noe på den. Tar man med at dette enten er handel med bruskorker eller tulipanløker blir det ikke så voldsomt attraktivt hvis man er glad i penger og forstår det også er andre muligheter med dem. 

Rhabagatz

Rhabagatz
02.07.20 18:39
hissigproppen_1: Hvordan begynne å investere i kryptovaluta? En digital børs der en investerer på lik linje som aksjehandel gjennom bankene. For å åpne for aksjekjøp gjennom banker så må en etablere en VPS konto (verdipapirsentralen), en fører over kroner til VPS og kan begynne å aksjehandel. Krypto, så går man inn på f.eks monero, registrerer seg, får et kontonummer og overfører penger til Krypto kontoen, så kan en begynne å handle på digitalbørsen, fra der virker alt som vanlig børs, men du er anonym og ingen vet hvor mye du investerer vokser. Ønsker du selge, så kan du overføre tilbake tildin bankkonto. Med den verdi investeringene er i presens

Jeg vil sterkt fraråde denne oppskriften. Grunnene er denne: om børsen går konk, blir svindlet eller bestemmer seg for å svindle deg - så kan du tape alt.

Etter at du har kjøpt kryptovaluta i en børs må du overføre den til din egen konto i den valutaen du har kjøpt. Du vil da få en offentlig kode og en privat kode. Med disse kodene kan du overføre valutaen tilbake til børsen den dagen du skal selge.

710

710
08.07.20 08:51

Helt seriøst, skal jeg bruke 100kr på kryptovaluta? Morro, ble nektet av ig  å sette inn 30.000 på Nintendo aksjer fordi jeg manglet en fast alminnelig inntekt.

Den doblet seg ;)

aksjehandler

aksjehandler
08.07.20 15:50

Hold deg unna kryptodritten.

hissigproppen_1

hissigproppen_1
08.07.20 16:25

Rhabagatz, det kan se ut som når ene valutaen er mettet, så selger de som da sitter med mest aksjer, tar ut pengene og etablerer en ny kryptovaluta, litt som et pyramidespill egentlig

la1goa

la1goa
18.07.20 19:53
hissigproppen_1: etablerer en ny kryptovaluta

Akkurat det er svært lønnsomt. Lag en kryptovalut og sørg for at man eier noen prosent for småpenger. La den vokse til himmels, og man er milliardær før noen rekker å blunke.

Pose_Fant

Pose_Fant
03.08.20 14:27

Det er vel derfor man ikke bør investere i en kryptovalua, men heller delta på det man kalles for AirDrops uten commitment så man ikke taper noe om kryptovalutaen ikke blir noe av.

To prosjekt som jeg er med i har nettop dette som mål.

1-Rettferdig distribusjon (ikke skjevt fordelt som feks ved BitCoin)

2-Alle skal med. Ved å rekruttere blant vanlige folk på en enkel måte uten krav om investeringer, så bygger man en verdi uten spekulasjoner.

Bare se på Pi eller ECOIN prosjektene. Sistnevnte har også laget den første kontrakten på TELOS, samme konsept som Forsage på Ethereum. Hva taper du om du ikke må betale en krone for å være med, men får mulighet til å selge det man får gratis via en kryptobørs ?

BeNice

BeNice
12.11.20 13:11

Noen som kjenner til yuanpay? 

Det er flere varianter på nettet. Leste om en som ble snytt for 15000$ ,men det skal være en ekte nettside også . 

https://yuanpay-system.com/en/sign-up 

Klikk for å gå tilbake til toppen