Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Toll på maleri fra utlandet

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
17.08.20 18:18

Hei, forstår ikke dette...

https://www.toll.no/no/varer/kulturminner-og-kunst/fritak-for-merverdiavgift/

Altså - jeg skal importere et maleri fra et galleri, som antakelig selger på vegne av kunstneren, skal jeg betale moms og toll på dette?

Slikkepott

Slikkepott
17.08.20 18:22
DrSchwei: Altså - jeg skal importere et maleri fra et galleri, som antakelig selger på vegne av kunstneren, skal jeg betale moms og toll på dette?

Dersom du er er busett i Noreg og kjøper eit kunstverk direkte frå kunstnaren i utlandet eller gjennom ein mellommann, til dømes frå eit galleri, skal du heller ikkje betale meirverdiavgift. Avgiftsfritaket gjeld uavhengig av kven som står som mottakar på deklarasjonen, så lenge importen skjer direkte frå kunstnaren eller frå mellommannen til kunstnaren.

Jeg pleier bare å dokumentere at galleriet representerer kunstneren så er det ikke noe problem.

DrSchwei

DrSchwei
17.08.20 18:57

Takk, men dette forvirret meg, for her står jo det øverst at to krav må være innfridd:

To krav må vere innfridd for å få fullt fritak for meirverdiavgifta:

kunstverket må vere rekna som eit kunstverk i meirverdiavgiftsforskrifta
kunstverket er laga av ein nolevande kunstnar som sjølv importerer kunsten

Slikkepott

Slikkepott
17.08.20 19:10
DrSchwei: kunstverket må vere rekna som eit kunstverk i meirverdiavgiftsforskrifta

Kunst av nolevande kunstnarar

Nolevande kunstnarar kan importere eigne originale kunstverk avgiftsfritt. Fritaket gjeld også ved bruk av mellommann dersom importen skjer i kunstnarens namn. Ein person, institusjon, næringsdrivande eller kunst- eller antikvitetshandlar, som opptrer på vegne av kunstnaren i samband med importen av kunstverket, reknar vi som ein mellommann.

Dersom du er er busett i Noreg og kjøper eit kunstverk direkte frå kunstnaren i utlandet eller gjennom ein mellommann, til dømes frå eit galleri, skal du heller ikkje betale meirverdiavgift. Avgiftsfritaket gjeld uavhengig av kven som står som mottakar på deklarasjonen, så lenge importen skjer direkte frå kunstnaren eller frå mellommannen til kunstnaren.

Definisjonen er ganske klar, så lenge galleriet representerer kunstneren så er det fritak. Har ikke hatt noe problemer de siste gangene jeg har importert fra Pejac og Invader. 

(Innlegget ble redigert 17.08.20 19:13)

DrSchwei

DrSchwei
17.08.20 19:51
Slikkepott: Definisjonen er ganske klar, så lenge galleriet representerer kunstneren så er det fritak. Har ikke hatt noe problemer de siste gangene jeg har importert fra Pejac og Invader.
DrSchwei

DrSchwei
19.08.20 11:05

Takk-takk! Det viste seg at galleriet har god erfaring med å sende til Norge fra før. Så de var tydelige på at dette ikke var noe som helst problem. Får håpe på det da.

Klikk for å gå tilbake til toppen