Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aksje selskap

NYTT TEMA
tomeric198498

tomeric198498
08.12.20 08:31

Hei lurer på om man kan være med eier i eit aksje selskap og likevel være personlig konkurs? 

RogerMaar

RogerMaar
09.12.20 12:29
tomeric198498: Hei lurer på om man kan være med eier i eit aksje selskap og likevel være personlig konkurs?

Jeg antar at du med "personlig konkurs" tenker på en person som er under tvungen gjeldsordning.

Jeg tror ikke det finnes et formelt forbud mot det, men i praksis vil det være vanskelig. Så lenge du er under tvungen gjeldsordning skal alle dine eiendeler registreres og selges for å dekke kreditorenes krav. Dette innbefatter aksjer.

Hvis du er under tvungen gjeldsordning og vurderer medeierskap i et AS anbefaler jeg at du istedet skriver en avtale med AS'et om at du har rett til å kjøpe deg inn for en avtalt pris så snart gjeldsordningen er avviklet. Evt. kan du avtale med en tredjeperson at han/hun kjøper seg inn og overdrar aksjene til deg i ettertid.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg