Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bort fra lønnsinntekt

NYTT TEMA
angelsen

angelsen
09.10.99 13:46
Jeg har sammen med et familiemedlem satt meg som mål å bli uavhengig av fast lønnsinntekt innen en periode på 15 år. Vi har gitt opp å komme til relativ velstand ved å arbeide. Det lønner seg som kjent ikke i Norge. I stedet satser vi på utleieinntekter og strategiske oppkjøp i fast eiendom samt endel andre prosjekter. Man blir ikke velstående over natten, men over tid kan man kanskje droppe å leve av lønn. Trodde aldri at jeg skulle komme til denne konklusjonen. Men etter endel år i arbeid har jeg funnet ut at det beste er å kutte all overtid. Søke arbeidsgiveren om 3/4 dels stilling og bruke den ekstra fritiden til å lage en basis for inntekter utenom den faste jobben.
bobly

bobly
11.10.99 18:11
Overtid blir det mer skatt,mildt sagt flådd til skinnet.
Satse i aksjer kan være lønnsomt,men da må du tørre å tape pengene også med et smil.Hva med en etterutdannelse og begynne med noe for deg selv.

Bobly
angelsen

angelsen
12.10.99 13:23
Min medsammensvorne..eh.. forretningspartner er under utdanning til forretningsadvokat. Han kan alt om det økonomiske og lover og regler. Jeg stiller med 35 prosent av A/S-selskapet, arbeidskraft, litt kapital og mye energi. Som du sikkert vet blir du skattet i hel som personinntekt hvis du eier et såkalt ene-foretak. Du må ikke eie mer enn 65 prosent hvis du vil ha firmabeskatning (28 prosent) på inntektene. Derfor lønner det seg ikke å drive alene. Jeg behøver ikke etterutdanning for å drive noe så enkelt som et eiendomsselskap i A/S-form. Partneren min kan alt det der med regnskapsplikt og registrering, skjønner du.
Klikk for å gå tilbake til toppen