Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MLM

NYTT TEMA
stianbj

stianbj
21.11.99 22:43
Det skrives mye rart om nettverksmarkedsføring. Mange er negative, men helst de som ikke vet noe om det. Og det er jo sånn i denne bransjen, som overalt ellers, det finnes begge deler.... Natures Own har vært mest i søkelyset i den senere tid, og ble også erklært som ulovlig pyramidevirksomhet av justisdepartementet. Noe særlig mer har dog ikke blitt gjort i den sammenheng.

Et av de siste selskapene på det Norske markedet er Amerikanske Amway, som for øvrig er verdens største mlm-selskap. (MLM = multi level marketing).
Amway rammes ikke av lotteriloven. Det gjør heller ikke Herbalife.

Men viktigst av alt når man skal vurdere hvilket selskap man skal være med i, er den støtten man kan få av de i nettverket over. For øvrig så er det forskjeller på inngangsprisen. De såkalte startpakkene kan koste fra rundt 900,- kr. til flere tusen. Nettopp ingangsprisen er det gunstige til denne typen forretning. Et tradisjonelt firma koster gjerne titusener av kroner for å få til å fungere.

Det er slett ikke bare toppene som gjør penger i nettverksmarkedsførings-konseptet. Jeg kjenner mange både høyt og lavt som tjener gode eller mindre gode penger. Men muligheten er der for alle.

Jeg er selv involvert, - ellers så ville jeg jo ikke kunne hatt noen kvalifisert mening, eller?? Joda, jeg kunne jo satt meg inn i det av andre årsaker, men jeg er som sagt involvert.
Men jeg skriver ikke dette for å verve meg noen i mitt nettverk. Jeg bygger nettverk der jeg har relasjoner, og har mer enn nok å gjøre med å hjelpe min "førstelinje" med å lykkes med sitt nettverk! Det er en viktig del av det!!!
Grunnen til at jeg skriver det er mer for å møte en del mer eller mindre forutinntatte hodninger rundt dette temaet.

For de som vurderer et selskap, vurder nøye, men ikke døm først!
Det kan være en kjempemulighet for akkurat deg, eller det kan hende at du ikke vil like det.

MLM; nettverksmarkedsføring er verdens mest voksende business. I Europa ikke mer enn ca. 2% av total vareflyt, i USA ca. 12& og i Japan hele 20% av total vareflyt. Mange fremtredende trendforskere spår en ytterligere økning i denne handelen i takt med fremgangen med internetthandel.

For ordens skyld, jeg er distributør i Amway, det selskapet som jeg personlig følte hadde det konseptet med størst potensiale. Amway ble startet i Norge i juli i år, og er således noe fersk på det Norske markedet, men er desidert størst på verdensbasis, og er representert i hele 84 land. Amway startet i Michigan, USA i 1959.

Takk for meg.

Stian Bj.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg