Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jantelov vs. saklig kritikk

NYTT TEMA
hanchen

hanchen
03.12.99 19:39
Kjell Inge Røkke har vaert hyppig i nyhetsbildet de siste årene. Nylig har han blant annet sikret seg mer enn 90% av aksjene i Aker RGI og kan kvitte seg med resten av aksjonaerene. Dette åpner for at han kan ta ut ett kjempeutbytte (kanskje gjennom salg av selskaper) for å betale gjelda si. Man skal vaere rimelig naiv for ikke å skjønne at fyrne har brutt en del etiske spilleregler fra han kjøpte sine første aksjer i Aker (og lovet at han ikke skulle kjøpe flere), til nå når han har tatt kontroll.

Likevel er det liksom ikke lovt å kritisere ham. Janteloven lever, ble det hevdet da noen kritiserte Røkke for selv å bestemme prisen da han ifjor solgte en del selskaper fra seg privat til Aker RGI. "I Norge er det typisk at misunnelse er sterkere enn kjønnsdriften", osv osv...

Personlig skulle jeg gjerne hatt Røkkes formue. Men det betyr ikke at jeg hater ham fordi han er rikere enn meg. Jeg har intet imot andre milliadaerer som RIMI-Hagen, Olav Thon eller Wilhelmsen. Jeg bare er litt skeptisk til hvordan Røkke har gått frem for å skaffe formuen sin. Jeg synes det er bra at folk ikke er enig i alt jeg sier,men jeg liker ikke at eneste motargument folk har når jeg kritiserer
Røkke er: "Du bare liker ham ikke fordi han er rikere enn deg"
nasa

nasa
06.12.99 23:28
Røkke benytter seg av de samme skattehullene som mange andre i gjør deriblandt mange kjendiser. Det kan være at de oppretter fiktive aksje selskaper eller at de skatter til et annet land rett og slett. Jeg liker det ikke, men så lenge slike regler finnes er det også noen som vet å utnytte de.
mongoen

mongoen
12.12.99 04:46
ø å

Du burde prøve fluesopp. Jeg er sikker på at det vil gjøre underverker for din mentale helse.

PROFESSOR MONGO - ekspert på alt, også mat

Din frekke lille hvalp!!!

Våger du å antyde at JEG har gjort en feil? JEG??? Vet du i det hele tatt hvem du har med å gjøre??? En proff som meg burde ikke personlig, men jeg blir mektig irritert over små barnslige drittunger som ikke har noe bedre å finne på i sine ynkelige, patetiske liv enn å detaljkontrollere hver eneste ting. Hver dag sprer jeg det glade budskap til mine fans. Selvsagt kan selv den beste glippe, saerlig når arbeidsbyrden er så stor som min. Nei, du burde vaere takknemlig for at jeg har tid til deg! Gjør for andre det du vil at andre skal gjøre for deg! Følg den leveregelen fra nå av. Forstått???????

En forbannet PROFESSOR MONGO er farligere enn 100 dørvakter fra Bozo... (gammelt jungelord)

Neineineinei!!!!!!

Du har akuratt begått en fundamental attribusjonsfeil!!!
Ja, jeg anbefalte Gent en Hyundai. Men det var etter å fått vite hvilke forutsetninger som var tilstede. Asgeir anbefalte Toyota med en gang og sa det var en bra bil. Jeg derimot, mener at Hyundai er det beste valg basert på de kriterier Gent gav meg. Personlig har jeg den siste tid holdt meg til Dodge Viper. Det betyr ikke automatisk at jeg anbefaler det til alle. Dersom jeg selv skulle hatt varebil ville jeg naturligvis ikke valgt noe dritt som Hyundai. Men du må huske på at Gent er en bonde fra Aurskog, ikke en finanskonge som meg. For en taper som Gent er Hyundai det optimale valg. Asgeir anbefalt Toyota med en gang. Da fremgår det implisitt at det er bilen han ville valgt dersom ingen begrensninger var tilstede. Og dersom ingen begrensninger var tilstede ville Toyota vaert et latterlig valg! TIL OG MED EN IDIOT BURDE FORStå DETTE!!!!!!!!!

PROFESSOR MONGO - Dårens venn

Det er forskjell på å slenge dritt som du gjør, og komme med saklig kritikk som jeg gjør.

PROFESSOR MONGO - kverulanthateren

Altså, det er hevet over all tvil at de fleste på denne diskusjonsgruppen er idioter og tapere! Se referanse fra min empiriske undersøkelse i et innlegg lenger nede.
Gamlinger som sitter inne og ser på sport burde heller tatt seg en tur ut, fått seg litt frisk luft, bygget opp helsen sin slik at de ikke pådrar seg benbrudd og koster skattebetalerne penger.
Det er greit at du har dine meninger, men heller ikke du kan betvile vitenskapelige fakta!! Hva ville du fro eksempel kalt en person som for eksempel mener at en rase er mer verdt enn en annen? Sålenge du serverer sludder må du finne deg i at andre kommer med skalig kritikk!!!

Bra hvis du ikke svarer på dette innlegget her! Bruk tiden til meditasjon og yoga, bli litt mer voksen. Jeg derimot har en plikt mot menneskeheten til å spre det sanne budskap!

PROFESSOR MONGO - som fikk det siste ordet (som vanlig)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg