Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor er dere? Spiser dere kameler?

NYTT TEMA
faraks
faraksInnlegg: 38
10.12.03 19:01
Er det noen som har noe dem vil spørre om når det gjelder The 5% Community?
Vil ha meg frabedt dumme kommentarer fra folk med skonummer som er høyere en deres IQ. Vil ha spørsmål fra folk som spør fordi dem er interessert i mer informasjon, ikke fra folk som skal drite ut alt dem ikke forstår fordi det får dem til å føle seg bedre.
LouieLouie
LouieLouieInnlegg: 1505
10.12.03 19:02
Diskriminerer du folk med store føtter?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Louie, Louie, oh baby, we gotta go.
betrakteren
betrakterenInnlegg: 893
10.12.03 19:09
når kommer aksjetradingen i gang?
faraks
10.12.03 19:11
18 januar.
faraks
10.12.03 19:12
Nei, jeg gjør ikke det.
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på at det er enkelte som har ekstremt store føtter.
Alle som er skikkelig big foot kan selvfølgelig bare spørre, he he.
Eplekjekk2
Eplekjekk2Innlegg: 5553
10.12.03 19:37
når er splitten?
Spredo
SpredoInnlegg: 515
10.12.03 19:58
Om jeg forstår rett så er det her snakk om tre selskaper:

Orgnr Navn
4754682 THE 5 PERCENT COMMUNITY GLOBAL MARKET LIMITED
985813531 THE 5 PERCENT COMMUNITY INVEST AS
885856012 THE 5 PERCENT COMMUNITY NORGE AS

"Limited" selskapet organiserer medlemmene.
Aksjene man får tilbud om å kjøpe er i "Invest".
"Invest" eier 100% av "Norge".

- Hvorfor er organiseringen av medlemmene i "Limited" og ikke i "Norge" når det er "Norge" som skal selge produktene til medlemmene?
- Hvor mye betaler "Norge" for at "Limited" skal holde orden på medlemmene deres?
- Slik dette ser ut er det "Limited" som får inntektene av transaksjonene mellom medlemmene. Stemmer dette?
- "Invest" skal drive med "INVESTERINGER I FINANSIELLE INSTRUMENTER OG FAST EIENDOM OG BESLEKTET VIRKSOMHET." Hvorfor har de bare 113.642 i aksjekapital, dette virker lite for å drive denne type virksomhet?

SP
faraks
11.12.03 00:57
Litt trøtt nå, så dette må vi ta i morgen.
Frem til at jeg får tid å legge inn skikkelig svar på dette så kan du kose deg med informasjonen som ble gitt på møtet mandag.
Du finner opptak fra møtet på http://www.smartcom.no/t5pc_08desember03.html

Vennlig hilsen

Aksel Sindre Farstad
Corporate Broker i The 5% Community
faraks
11.12.03 01:00
Eplekjekk2 her spør når er splitten.
Hvordan i all verden kan du stille et slikt spørsmål?
Hvordan kan jeg vite når splitten blir? Det er jo når kursen når en hvis verdi, tror det var 25 euro. Det spiller ingen stor rolle. Dette er ikke aksjespill, dette er skikkelige aksjer.
Shimon
ShimonInnlegg: 10220
11.12.03 01:21
faraks skrev:
Dette er ikke aksjespill, dette er skikkelige aksjer.
----------------
humre...
bellerophon
bellerophonInnlegg: 1870
11.12.03 01:38
aksjespill og lekeaksjer føres ikke i vps.

du får humre så mye du vil.
singha66
singha66Innlegg: 740
11.12.03 09:10
faraks skrev:
Eplekjekk2 her spør når er splitten.
Hvordan i all verden kan du stille et slikt spørsmål?
Hvordan kan jeg vite når splitten blir? Det er jo når kursen når en hvis verdi, tror det var 25 euro. Det spiller ingen stor rolle. Dette er ikke aksjespill, dette er skikkelige aksjer.

skikkelige aksjer i et firma som produserer....INGENTING!!! der dere går å drømmer om at verdiene på aksjene skal stige til flere ganger av d statoil er verdt....
det som å holde noen kunstig i live, i håpet om at bare stakkaren får hjelp til å puste i to mnd til, så begynner hjernen å funke.....lykke til luringer..
faraks
11.12.03 09:47
Hei Shimon. Hvilken del av dette var det du ikke forsto?
Ta med deg skoene dine og hold deg borte.
faraks
11.12.03 09:58
singha66 skrev. Skikkelige aksjer i firma som produserer....INGENTING!!!!
Du har tydeligvis ikke noen kjenskap til hva vi driver med. Derfor bør du heller komme med spørsmål i stedet for å komme med påstander.
Det vi driver nå er et reiseselskap, et meglerhus og en nettbutikk. Nettbutikken hadde første 3 måneder samme omsetning som amazon.com hadde sine første 12 driftsmåneder.
T5PC har også kjøpt 67% av aksjene i et e-handelshus som vi vil legge til vårt allerede eksisterende. Dette er et kjent e-handelshus, men jeg har ikke lov å slippe navnet enda.
Det vi kommer med i nær fremtid er bank, forsikring, tele, helse, sportsbetting og slike ting.
Vi har som eneste selskap utenom Kina handelsavtale med den statlige handelsbanken i Kina, China Commodity Exchange bank. Dette gjør at vi kan levere alt Lefdal, Elkjøp og Expert kan levere men til bedre priser. Faktsisk kan vi selge dem så billig at det vil lønne seg for dem kjedene å kjøpe varene gjennom oss. Så kom ikke å si at vi er et tomt selskap og at aksjene ikke er verdt noe. Det tyder bare på at du ikke har satt deg inn i dette og tror vi er på linje med pyramidespillene. Dette er noe helt annet, men vi har markedsføringsmetoden til felles med disse selskapene.
faraks
11.12.03 10:11
The 5 Percent Community Global Market Limited er som du helt riktig påpeker selskapet som organiserer medlemmene. Dette selskapet kontrollerer medlemmene for alle dem landene vi går inn i.
Ja, Invest eier 100% av T5PC Norge på samme møte som dem andre landene sine respektive selskaper. Vi er nå skikkelig i gang i Sverige og Spania i tillegg til Norge, men Danmark, Finland, Island og Estland kommer hakk i hel.
Om T5PC Norge betaler Limited noe for å holde orden på medlemmene deres kjenner jeg desverre ikke til. Som sagt er det bedre du ser gjennom forklaringen Jørn Tagge, Conny Bunjavac, Pål Roppen og dem har av dette på webcasten jeg gav det URL til i første svar på ditt innlegg. Det med konsernstrukturen er ikke min sterke side enda.
Du, Spredo, skrev som følger:
"Invest" skal drive med "INVESTERINGER I FINANSIELLE INSTRUMENTER OG FAST EIENDOM OG BESLEKTET VIRKSOMHET." Hvorfor har de bare 113.642 i aksjekapital, dette virker lite for å drive denne type virksomhet?
Dette må jeg komme tilbake til, men jeg kan forsikre deg om at ledelsen veit hva dem styrer med. Dem har erfaring fra mange av dem mest kjente konsern i næringslivet. Dette selskapet er ikke drevet av uerfarne folk, det kan du føle deg trygg på. Her slutter folk i Ericsson, Orkla, Gjensidige, Synsam, StepStone og mange andre selskaper for å slutte seg til oss.
gabrielx
gabrielxInnlegg: 5769
11.12.03 10:35
"faraks skrev:
Nettbutikken hadde første 3 måneder samme omsetning som amazon.com hadde sine første 12 driftsmåneder."

Det skulle da bare mangle med tanke på at Amazon de første årene kun solgte bøker og brukte nesten et halvt år på å komme opp i 100 salg i døgnet. Etter de første 2-3 årene derimot tok de jo helt av.
lubbeleif
lubbeleifInnlegg: 3555
11.12.03 10:36
faraks:

nå balanserer du på utrygg grunn.

Først; dokumenter følgende påstand:
"Nettbutikken hadde første 3 måneder samme omsetning som amazon.com hadde sine første 12 driftsmåneder."

Så; "vi driver nå er et reiseselskap, et meglerhus "
Var det meglerhus eller underholdningshus? Ja, jeg vet at det var et FORHENVÆRENDE meglerhus, men det gikk svært dårlig, og ble omgjort til underholdningshus. Nå var det ingen skikkelige meglerhus som var villige til å føre 5%-aksjen, så derfor kjøpte 5% dette eks-meglerhuset.

Til slutt:
"Vi har som eneste selskap utenom Kina handelsavtale med den statlige handelsbanken i Kina, China Commodity Exchange bank. Dette gjør at vi kan levere alt Lefdal, Elkjøp og Expert kan levere men til bedre priser. Faktsisk kan vi selge dem så billig at det vil lønne seg for dem kjedene å kjøpe varene gjennom oss"
Vet du altså hvilke inn-priser Elkjøp etc har? 5% blir altså importør? Hvem skal stå for service på det som selges? Hvem skal reparere det som får feil?
faraks
11.12.03 11:18
Hei, godt å se at du tror jeg er på utrygg grunn lubbeleif. Dermed blir det enklere for meg å diskutere deg i senk med fakta så kan du komme med dine påstander.
Ja, nettbutikken vår, altså membershop, hadde en omsetning på 3,6 millioner norske kroner. Det tilsvarer den omsetningen amazon.com hadde i sitt første driftsår. Tror det var i 1995. Hva tror du dette kan tyde på? At vi gjør det så dårlig som enkelte kritikere påstår eller er det kritikerene som ikke har forstand?

Hva du måtte mene om vårt meglerhus er opp til deg, men jeg skal være enig i at det var skralt med styring der før vi gikk inn og kjøpte det billig. Nå må du huske at det ikke er mange igjen av ledelsen fra tiden som "underholdningshus" som du sier det.
Mener du med at dem norske meglerhusene ikke tok mot oss med åpne armer er noe som tyder på at vi ikke har noe for oss? Da kan jeg fortelle at dem fleste børser i utlandet sto med åpne armer og ville at vi skulle komme til dem. Problemet var at vi er litt sta og skal styre dette fra Norge. Det er jo Norsk selskap så vi driver det fra Norge etter norges lover og regler. Må si dem norske meglerhusene dreit seg skikkelig ut i denne saken. Dem fremstår som nisser i forhold til dem seriøse store i utlandet. Husk, dette er min uttalelse som jeg tar på min kappe. Dette er ikke slik T5PC ser på det, det er fullt og helt min mening som jeg står for. Av og til er jeg flau over næringslivstoppene i Norge sin frykt for nytenking.

Vi har selvfølgelig folk som tar seg av service. Ja, vi blir nok en importør, produktene går gjennom et varehus vi har opprettet i frihandelssonen i Dubai. Derfra går produktene enten til konseptbutikkene eller direkte til kunden. Transport og tracking av varer gjøres i samarbeid med Dansa, som er et av verdens største selskaper innen logistikk.
Ellers har T5PC leid et lokale på 5700 kvadratmeter på Alnabru i Oslo som nå innredes til en konseptbutikk i Norge. Der kommer en rekke filialer som tilbyr T5PC-produkter og tjenester, samt internett-café.

Du er hjertelig velkommen igjen med nye spørsmål lubbeleif. Det var hyggelig å se at du kom på banen i denne tråden og det er veldig hyggelig å se at du undervurderer meg, he he.

Vennlig hilsen

Aksel Sindre Farstad
faraks
11.12.03 11:21
Helt riktig av gabrielx her. Vi i T5PC har også nettopp startet og bare ca 200 av dem nærmere 8000 produktene vi har leveringsavtaler på er implementert i membershop til nå. Det jobbes med dette og i tillegg er vi i ferd med å kjøpe opp e-handelshus som er aktivt og kjent både i Norge og i utlandet.
singha66
11.12.03 11:41
faraks skrev:
singha66 skrev. Skikkelige aksjer i firma som produserer....INGENTING!!!!
Du har tydeligvis ikke noen kjenskap til hva vi driver med. Derfor bør du heller komme med spørsmål i stedet for å komme med påstander.
Det vi driver nå er et reiseselskap, et meglerhus og en nettbutikk. Nettbutikken hadde første 3 måneder samme omsetning som amazon.com hadde sine første 12 driftsmåneder.
T5PC har også kjøpt 67% av aksjene i et e-handelshus som vi vil legge til vårt allerede eksisterende. Dette er et kjent e-handelshus, men jeg har ikke lov å slippe navnet enda.
Det vi kommer med i nær fremtid er bank, forsikring, tele, helse, sportsbetting og slike ting.
Vi har som eneste selskap utenom Kina handelsavtale med den statlige handelsbanken i Kina, China Commodity Exchange bank. Dette gjør at vi kan levere alt Lefdal, Elkjøp og Expert kan levere men til bedre priser. Faktsisk kan vi selge dem så billig at det vil lønne seg for dem kjedene å kjøpe varene gjennom oss. Så kom ikke å si at vi er et tomt selskap og at aksjene ikke er verdt noe. Det tyder bare på at du ikke har satt deg inn i dette og tror vi er på linje med pyramidespillene. Dette er noe helt annet, men vi har markedsføringsmetoden til felles med disse selskapene.

at det har vært omsetning skyldes vel at folk ser det som eneste mulighet i å få noe av pengene sine igjen....`??jeg har ikke peiling hva 5tpc er, men at alt dere drømmer om ikke kommer til å skje det er jeg 100 % sikker på..
har du kjøpt nnoe selv?? kejnner du noen som har kjøpt?? prisexempler..?
faraks
11.12.03 12:20
Ja, jeg har selv handlet i T5PC membershop og jeg kommer til å handle veldig mye der i fremtiden.
Desverre har jeg fått advarsel fra VG når jeg kommer med for mye fakta om T5PC fordi VG mener det er reklame. Slik ser ikke jeg på det men det er VG sitt forum og dette går etter deres regler.
Om du sender din e-mail adresse til mitt mobil nr 95990741 så skal vi ordne det slik at du kan få pris eksempel pr e-mail om du ønsker det.
Er der en spesiell varegruppe du er interessert i pris eksempel fra så skriv gjerne det.
Her i dette selskapet er det ikke omsetning fordi dette er eneste mulighet å få ut pengene på. Våre utbetalinger fungerer. Du må ikke blande oss sammen med mer useriøse aktører som driver med aksjespill og er registrert i utlandet. Dette selskapet her er ikke av den typen selskap lenger, dette er et norsk konsern markedsført med MLM metoden.
Det er godt at du innrømmer at du ikke har peiling på T5PC, det er en ærlig sak, men da burde du heller ikke uttale deg, du burde heller spørre, ikke komme med påstander og anntydninger.
Det vi jobber med å få til er vi i ferd med å lykkes med. Du må selvsagt ha din mening om at vi ikke kommer til å lykkes, noe vi desverre for din del kommer til å gjøre. Vi er allerede en enorm suksess og du kommer i fremtiden til å ergre deg grønn over at du ikke satt deg inn i dette og eventuellt sikret deg noen aksjer.
singha66
11.12.03 13:21
jeg kjenner jo noen som er inne i t5pc som ikke får pengene ut.....
bellerophon
11.12.03 14:51
singha66 skrev:
jeg kjenner jo noen som er inne i t5pc som ikke får pengene ut.....

det finner jeg vanskelig for å tro!

T5pc sin utbetalingsløsning fungerer utmerket. 3-5 dager etter overføringen står pengene på konto.

sikker på at du ikke forveklser t5pc med aktører som wgi og lw8, som ja har til dels større problemer med å betale ut pengene.
jeg har hvertfall aldri hørt om noen som ikke får ut pengene sine.

Jan-Erik
Senior Broker T5PC
bellerophon
11.12.03 14:52
Jo forresten, jeg vet om folk som ikke fikk ut pengene sine.
Men dem hadde glemt å skrive inn informasjon om banken sin og swift kode.
Overhode ikke selskapets feil.
lubbeleif
11.12.03 16:00
faraks:
du vet vel hva som står i VGD's reglement? Nemlig at forsøk på verving er strengt forbudt. Og når du oppgir ditt mobilnummer eller din epost-adresse i denne sammenheng, så er det strengt forbudt. Reklamering og verving er forbudt... Derfor har du fått advarsel før, og meget mulig du får det en gang til når du oppgir ditt mobilnummer her.
faraks
11.12.03 16:12
Det var ikke derfor jeg fikk advarselen. Ser at det med mobil nr ikke skulle vært gjordt, men hvordan skal jeg ellers få gitt svar på det han spurte om? Når det blir sett på som reklame når jeg gir ham priser og det blir sett på som forsøk på verving når jeg legger igjen tlf nr, da er situasjonen rimlig frustrerende. Vel, det var ikke et forsøk på verving, det var forsøk på å få svart på et spørsmålet til en som kom meg et helt greit spørsmål.
Vil nødig bryte dem regler som gjelder i dette forum for dem er til for å hindre at dette havner nede på samme nivå som Hegnar Online sitt forum.
Meningen er ikke å verve, men å rettlede folk som har en helt feil oppfatning at T5PC. Det er jo sterkt beklaglig at folk ikke ser forskjell på oss og forskjellig andre aktører som driver med MLM, eller enda værre, ikke ser forskjell på oss og diverse pyramide selskaper.
Håper du lubbeleif, og dere andre forstår mitt formål og tar min beklagelse om jeg har brutt reglemanget ved å legge igjen mitt mobil nr. Det skal ikke gjenta seg.
lubbeleif
11.12.03 16:19
Ja, du er nok fremdeles på utrygg grunn. Det gjelder å ha perspektiv på saker og ting. At du sammenligner dere med Amazon blir feil, dessverre for deres del. Konkurransevilkårene er vidt forskjellige. Vet ikke om du husker tilbake til 1995? Vet du hvor stor prosentandel som hadde tilgang til internett på den tiden? Vet du hvor mange webshopper det fantes rundt om i verden på den tiden? Vet du hva Amazon solgte på den tiden?

For å friske opp litt. De færreste hustander, selv i Norge, hadde tilgang til internett på denne tida. De få som hadde tenkte ikke på muligheten for å handle på internett. Det ble sett på som noe som var farlig. Det er først de senere par årene at internetthandelen virkelig har eksplodert. Og at 5%, som verdsetter seg selv til et par milliarder kroner allerede, bare omsetter for snaut 4 millioner kroner hittil, er ikke overbevisende. Det er 60000 medlemmer i 5%, og i sommer var dette tallet 40000 såvidt jeg kan erinne. La oss da si at omsetningen i webshoppen skal deles på 40000. Det blir ikke mer enn 90 kroner pr medlem i omsetning i webshoppen. Ikke mye å skryte av det.

Hvorfor er da medlemmene med i selskapet? Lokkes de inn med tanke på strøm, telefoni og sånt? Lite sannsynlig, da ingen har hørt noe som helst om priser og annet. Hva kan det da være folk er lokket inn med? Webshopen kan det ikke være, da denne knapt omsetter pr medlem. Aksjene kan det kanskje være? Jo, drømmen om raske og enkle penger lokker. Man ser jo det også på selskapet. Det man har fokusert mest på, er nettopp aksjetradingen. Alt annet kommer i andre rekke. Er ikke det litt feil fokus for et selskap som visstnok har som mål å erobre Europa med en stor webshop og diverse andre tjenester?

Kan det være at 5% har problemer med å overbevise om at det ikke er aksjetradingen som står i sentrum, som gjør at Kredittilsynet sliter med å finne hjemmel for å tillate trading i 5%? Meget sannsynlig. Selskapet har vervet medlemmer i over et halvår, de første tilkom vel for snart et år siden. Selv om de fleste har vært medlem i ca et halvår, har de ikke fått noe igjen for medlemsskapet.

Jeg, og jeg tror jeg har Kredittilsynet med meg, er av den oppfatning at fokus bør ligge på varer og tjenester, og ikke på aksjetrading for at et selskap skal godkjennes. Og selskapet bør levere varene før de fokuserer på aksjetrading.

Når 5% nå mellom linjene varsler at de vil flagge ut virksomheten dersom ikke KT godkjenner tradingen før 18. januar, mener jeg det er direkte barnslig gjort at 5%. Hvis de fokuserer på å gi medlemmer, som nå har ventet et halvår, de tjenester og varer som de skryter av, så skal jeg være tilbøyelig nok til å gi tommelen opp for 5%. Men ikke så lenge fokusen, som nevnt et par ganger nå, ligger på aksjene.

Hva er så viktig med aksjetradingen? Trodde 5% skulle være et selskap hvor medlemmene skulle bli lykkeligere ved hjelp av "wheel of harmony", og ikke leve utelukkende på en aksje.
lubbeleif
11.12.03 16:22
Prisene kan du oppgi her på forumet, så kan vi alle se de.. Reglene og retningslinjene for VGD er veldig klare på dette punktet, og ethvert forsøk på reklame og verving til organisasjoner, er strengt forbudt. Dette var noe du "undertegnet" på da du registrerte deg her på forumet. Men jeg skal ikke slenge inn noen meldinger til VGD angående innlegget med telefonnummeret, men så snill er jeg sannsynligvis ikke neste gang :)
faraks
11.12.03 17:25
Du har helt rett i at mange ikke hadde PC med internett tilkobling den tiden og det var heller ikke så mange nettbutikker. Etterhvert kom det flere nettbutikker men sikkerheten var ikke god nok hos enkelte av dem og folk var generelt skeptisk til å oppgi sitt kredittkort nr på nettet. Derfor gikk mange nettbutikker med tiden under. Nå har denne trenden snudd, i fjor hadde vi en dobbling av omsetningen i netthandel.
Jeg veit desverre ikke hvor mange webshopper som fantes rundt om i verden i 1995, men det er det heller ingen andre som har oversikt over. Det er ikke saken her. Det spiller ingen rolle hvor mange butikker som finnes, det som teller er at du har god service, tilgjengelighet, kvalitet og lave priser. Vi har alt dette gjennom vårt medlemskap i T5PC. Kundekretsen er utrolig stor nå i forhold til i 1995 så du har et godt poeng der men du glemmer at det heller ikke var så mange gode nettbutikker før mot slutten av 90 tallet.
Du henger deg opp i en sum på 90 kroner som du har regnet deg frem til at vi har brukt i snitt til nå. Her sier jeg bare som Jan-Erik Pedersen: 90 kroner pr medlem er ikke mye, men å dele omsettningen på antall medlemmer blir som å dele hele amazons omsettning på alle som er inne og ser på siden.

Mange av dem medlemmene vi har nå ble nok ikke medlemmer med tanke på strøm, telefoni og slike ting. Dette er fordeler som har kommet til i ettertid. Selskapet gjør det som er visjonen til selskapet ved siden av å tjene penger ved å bygge opp en solid kundekrets, nemlig å ta vare på sine medlemmer og gi dem muligheten til et bedre liv i form av gode inntektsmuligheter og forbruksavtaler.

Når det gjelder Kredittilsynet så skal dem bare si om selskapet følger norske lover og si ja eller nei med hensyn til en konsesjon for aksjehandel. Slik lovene i Norge er er så er der ingenting som tyder på at vi før nei fra dem, men det kan ta tid da dette kan bli en politisk sak og det møter motgang fra diverse krefter i norsk næringsliv. Hvorfor tror du dette skjer? Er det uvitenhet eller frykt fra næringslivet? Jeg velger å tro det er frykt fra selskaper i mange bransjer siden vi kjører priser dem ikke kan følge oss på. Vi gjør også noe dem aldri har brydd seg om, vi tar vare på forbrukerne.

Du har helt rett i at for mange av medlemmene i T5PC kun fokuserer på aksjene fordi dem tror dem kan bli styrtrik ved å ligge på sofaen og la andre jobbe for seg. Slik har det vært i alle tider, dem som er medeiere i selskapet lar arbeiderene gjøre jobben. Her er det mange medeiere men det er også mange som jobber hardt og har fått dette selskapet dit det er i dag. Er du ikke imponert over hva vi har oppnådd i dette selskapet siden sist sommer så veit ikke jeg.
Dem som fokuserer kun på aksjene gjør en tabbe, men det er opp til dem å gjøre den.
Vi flagger ikke ut virksomheten. Vi kjører bare aksjene gjennom utlandet til Kredittilsynet har fått tid og fred til å godkjenne vår konsesjon. Det vi kjører gjennom utlandet er kun en soft versjon. Når det starter gjennom meglerhuset i Norge så vil vi også tilby mye mer. T5PCs heleide meglerhus, Exente, skal drive med aksjehandel, fond og analyse, emisjoner og få selskaper på børs.

The Wheel Of Harmony var et oppsett og kategorideling vi tidligere brukte i vår membershop. Vi har nå gått bort fra den modellen, selv om produktene er dem samme. Det ble for vanskelig å kategorisere produktene.

Da håper jeg å høre fra deg lubbeleif og dere andre snart. Ser frem til videre diskusjon om tema.
Noe jeg lurer på. Hvis dere ikke liker T5PC, hvorfor engasjerer dere dere så voldsomt da? Driver dere i konkurrerende selskap eller i næring som ikke tjener på at MLM blir mer og mer populært og modernisert som markedsføringsmetode?
Jeg er klar over og forstår at media er sterkt imot MLM, dette av den enkle grunn at dem taper reklameinntekter på dette. Vi går dem i næringen kort sagt.

Vennlig hilsen

Aksel Sindre Farstad
bellerophon
11.12.03 17:31
””
For å friske opp litt. De færreste hustander, selv i Norge, hadde tilgang til internett på denne tida. De få som hadde tenkte ikke på muligheten for å handle på internett. Det ble sett på som noe som var farlig.

* Sant nok. Det skal jeg være enig i. Og derfor kan det kanskje være feil å si ”vi er like store som dem var” Tidene forandrer seg. Men, se hva det var, og se hva det har blitt. 4 mill i omsetning synes jeg er ganske bra på noen måneder. Konseptet er nytt og man kan ikke forvente 100 mill i omsetning de første månedene/året.

””
La oss da si at omsetningen i webshoppen skal deles på 40000. Det blir ikke mer enn 90 kroner pr medlem i omsetning i webshoppen. Ikke mye å skryte av det.

* igjen sant nok. Men igjen, det tar tid å bygge opp noe.
men å dele omsetningen på antall medlemmer, er blir som å dele hele amazons omsetning på alle som er inne og ser på sidene dems.. Selvsagt, det blir ikke helt likt, men tror du skjønner poenget.

””
Hvorfor er da medlemmene med i selskapet? Lokkes de inn med tanke på strøm, telefoni og sånt? Lite sannsynlig, da ingen har hørt noe som helst om priser og annet. Hva kan det da være folk er lokket inn med? Webshopen kan det ikke være, da denne knapt omsetter pr medlem. Aksjene kan det kanskje være? Jo, drømmen om raske og enkle penger lokker. Man ser jo det også på selskapet. Det man har fokusert mest på, er nettopp aksjetradingen. Alt annet kommer i andre rekke.

Kan det være at 5% har problemer med å overbevise om at det ikke er aksjetradingen som står i sentrum, som gjør at Kredittilsynet sliter med å finne hjemmel for å tillate trading i 5%? Meget sannsynlig. Selskapet har vervet medlemmer i over et halvår, de første tilkom vel for snart et år siden. Selv om de fleste har vært medlem i ca et halvår, har de ikke fått noe igjen for medlemsskapet.

* Dette har vi diskutert ut og inn Lubbeleif, hva som er fokuset. Vi har som har diskutert med deg her inne, aldri lagt skjul på at det er produktene som er i fokus. Men selvsagt, ikke alle har samme fokus.
Vi er fullt klar over at mange medlemmer har fokus ene og alene på aksjene, og som også kun promoterer dette.

Vi derimot (og ganske mange andre i selskapet) har nå signet inn ganske mange nye medlemmer, som ikke er interessert i aksjene, men i produktene. Strøm, tele, forsikring er noe som angår oss alle. Så hvorfor skulle dem ikke være interessert? Jeg synes faktisk ikke det er så galt å betale 160 kr for å få tilgang på gode avtaler.

””
Jeg, og jeg tror jeg har Kredittilsynet med meg, er av den oppfatning at fokus bør ligge på varer og tjenester, og ikke på aksjetrading for at et selskap skal godkjennes. Og selskapet bør levere varene før de fokuserer på aksjetrading.

* Kredittilsynet har ingenting å si i forhold til hva som står i sentrum?
dem skal bare si om selskapet følger norske lover og si ja eller nei med hensyn til en konsesjon for aksjehandel. Om det er verving, aksjenhandel, eller produkter som står i sentrum, den biten tar Lotteritilsynet seg av.

””
Når 5% nå mellom linjene varsler at de vil flagge ut virksomheten dersom ikke KT godkjenner tradingen før 18. januar, mener jeg det er direkte barnslig gjort at 5%. Hvis de fokuserer på å gi medlemmer, som nå har ventet et halvår, de tjenester og varer som de skryter av, så skal jeg være tilbøyelig nok til å gi tommelen opp for 5%. Men ikke så lenge fokusen, som nevnt et par ganger nå, ligger på aksjene.

* Liten rettelse, faraks og undertegnede har vært med helt fra oppstart. Vi ble med i slutten av april.
Kan godt hende at det er litt barnslig å flagge ut hvis dem ikke godkjenner innen denne dato. Men jeg har forståelse for det: Selskapet har nå bøyd seg baklengs for å møte norske lover og regler. Som "takk" har man ikke fått stort annet enn motgang. Jeg forstår derfor godt at det snakkes om å flagge ut igjen, spesielt når utenlandske børser og [FINN ET ORD] ønsker oss hjertelig velkommen.
Og når disse løsninger i tillegg er fullt i tråd med norske lover.......

Jan-Erik
Senior Broker T5PC

(Jeg beklager om det ligger litt småfeil her, jeg haster fryktelig ut døra, men bare MÅTTE skrive noe.)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg