Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tannlege = Utrolig dyrt!!

NYTT TEMA
OOTSP
OOTSPInnlegg: 7031
08.12.04 19:44
I fjor så hadde jeg fire hull som jeg skulle få fikset, men grunnet rot med posten så fikk jeg ikke inkallingen og neste time ble forskyvet med et år. jaja.... for en måned siden så var jeg på nok en ny tannlegeundersøkelse og da ble det oppdaget enda et nytt hull (5 tilsammens).

Hadde en time i dag og de tok og tettet igjen et hull og da jeg skulle betale kom dette på 750 ,- !!!!! Jeg vet at jeg skal ta enda 4 hull til i løpet av dene tiden og dette vil da sannsynligvis komme opp 3750 ,- tilsammens. Dette er da alt for mye, noe må gjøres med dette. Da er det ikke rart at mange ikke vil gå til tannlegen for at det er for dyrt, det var bare at jeg selv ikke visste at det var så RÅDYRT!!!!. Også like før julehandelen da, takk og pris for at jeg vant litt penger på tipping, hvis ikke så hadde det ikke blitt julegaver i år......
nfryspys
nfryspysInnlegg: 8128
08.12.04 19:53
Bilde av en veeeeeldig billig tannlege...
http://www.norskdesign.no/gfx/Large/Click_212x708.jpg

Puss Puss så får du en suss... av lommeboka!!!
xinx
xinxInnlegg: 5160
08.12.04 20:14
hehe, vel sånn ville det vært med enhver helsetjeneste hadde det vært privatisert det og. Dersom du har mye hull kanskje du kan få sneket til deg en forrsikring ;)?
OOTSP
08.12.04 20:17
hehe.... ja kanskje det :)
IACOCCA
IACOCCAInnlegg: 9229
08.12.04 20:43
http://www.drbukk.com/

Her kan man se på flotte tanngarder.
Sentos
SentosInnlegg: 8645
09.12.04 10:00
I bl.a. england er det vel gratis tannlege.
norge er et fattig land.
Engagutten
EngaguttenInnlegg: 3920
09.12.04 15:38
Sentos skrev:
norge er et fattig land.

- -

Vi har nok av pengene, men prioriterer å gi disse til terrorister og andre kriminelle som ikke engang skal være i landet.
DeLutte
DeLutteInnlegg: 10570
09.12.04 22:27
Du bør komme deg avgårde til tannlegen i en viss fart !!
Om du venter enda lengre, så må de 4 hullene dine rotfylles og da snakker vi ikke om KR 750 pr stk, men ca 1800 KR pr stk.

I tillegg så er det mye mer smertefullt !

De Lutte - begriper ikke at folk ikke tør å gå til tannlegen
OOTSP
09.12.04 23:20
En tann skal faktisk rotfylles, å nei..... så det blir enda dyrere :(
Indigo
IndigoInnlegg: 2201
09.12.04 23:21
Jeg er litt på tynn is her, men går det ikke an å gå til Tannlegehøyskolen, eller noe lignende? Forutsatt at du bor på samme sted som nevnte skole, da, selvsagt.
kattelatte
kattelatteInnlegg: 17852
09.12.04 23:22
Sentos skrev:
norge er et fattig land.
----
Dette stemmer ikke med min erfaring.
Tror ikke England har gratis tannhelsetjeneste til barn heller, slik Norge har.
Corvus
CorvusInnlegg: 21529
10.12.04 11:38
kattelatte skrev:
Sentos skrev:
norge er et fattig land.
----
Dette stemmer ikke med min erfaring.
Tror ikke England har gratis tannhelsetjeneste til barn heller, slik Norge har

Vet ikke med England, men vet at Sverige har gratis tannlege for alle. Rike Sverige.
Mylian
MylianInnlegg: 21364
10.12.04 11:47
Det stemmer heller ikke, dessverre. Så et program på svensk tv i går kveld faktisk, som omhandlet problemer med at folk lar være å gå til tannlegen av økonomiske årsaker. Ca 20 % av svenskene lot være å gå til tannlege på grunn av prisen, vet ikke helt hva tallene er for Norge, men det går sikkert an å trekke paralleller mellom landene her. Tannbehandling i Sverige dekkes imidlertid etter fylte 65 år.

Tannlegene har ikke anledning å avvise mennesker med akutte tannproblemer. Hvert år gikk 50 000 regninger fra svenske tannleger til inkasso, og det dreide seg her om regninger på gjennomsnittlig tusenlappen, altså stort sett akutt hjelp.
mellor
mellorInnlegg: 2095
10.12.04 20:20
Synes ikke 750 kr er så mye sammenlignet med det å gå til frisør.

Hos frisøren betaler man rundt 300 kr for en klipp. Da har man sittet i stolen kanskje 15 minutter. Frisørene har heller ingen lang utdanning sammenlignet med tannleger. Hos tannlegen sitter man vel også en time i stolen.
Corvus
CorvusInnlegg: 21529
14.12.04 11:42
Hmm sikker på dette?
Har nemlig lest for en (god) stund siden at tannlege var gratis eller at det var delvis støttet av staten..
Dette må jeg sjekke nærmere
xinx
xinxInnlegg: 5160
14.12.04 14:36
Det blir vel egenandel her og når du kommer opp i virkelige summer, trygdekontoret kan hjelpe deg. Men for oss med bare X < 30 hull eller så.. eller tilsvarende små problemer. :) må nok pent betale det den privatpraktiserende tannlegen skal ha.
LiKri
LiKriInnlegg: 8162
15.12.04 11:59
Nja, ikke nødvendigvis det beste eksemplet. Ja, innen NHS kan man benytte fra tannlege, men ikke velge selv hvilken. Tannhelsetjenesten i NHS velger også alltid billigste resultat og foretrekker å trekke tenner fremfor å fylle hull. Hadde en kompis som av den grunn ikke hadde tenner på høyre side i munnen...

Tror jeg foretrekker å betale litt jeg....
adamandersson1991
adamandersson1991Innlegg: 2
16.04.18 23:47

(Innlegget ble redigert 16.04.18 23:47)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg