Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reiseforsikring med Mastercard

NYTT TEMA
Ethos

Ethos
02.01.08 00:13
Hei, Jeg skal snart på en ukes tur til utlandet og betalte flybilleten med mastercard til DNB. Nå er det vel slik at om man betaler minst 50 % av reisen med mastercard så får du gratis reiseforsikring, så er det noen som har erfaring med denne type forsikring?

Er mastercard forsikringen like bra som f.eks en forsikring fra Europeiske? Noen som har vært utenfor en ulykke eller blitt frastjålet eiendeler med samme type forsikring? Var forsikringselskapet greie å ha med eller er det bare tungvint?

Takker for svar :)
ZeIda

ZeIda
02.01.08 00:15
Wow, dette visste jeg faktisk ikke. Er det nok å bare betale reisen med kortet eller må man registrere det i tillegg?
Unn_5

Unn_5
02.01.08 08:14
Pleier også å gjøre det på denne måten, og det fungerer helt fint. For to år siden ble vi frastjålet masse verdisaker da vi var i Tyrkia. Vi hadde betalt med mastercard fra sparebanken. Vi hadde ikke noe problemer med å få igjen det vi hadde blitt frastjålet, unntatt kontantene, som det forventes skal oppbevares i safe (tyveriet foregikk på hotellrommet). Hadde også behov for lege under et annet opphold. Det som da var forskjell fra europeiske var at vi måtte vente til vi kom hjem med å få tilbake pengene for legehjelp, mens vi med europeiske fikk pengene på feriestedet. Hvis noen syns det virker som en dyr løsning å bruke mastercard, må jeg bare opplyse om at hvis en betaler ut reisen innen 40 dager, er det helt rentefritt. Så selv om jeg alltid har spart til turen på forhånd, betaler jeg med mastercard for akkurat å få forsikringene, og så betaler jeg tilbake alt ved første regnigen fra mastercard.
gardk

gardk
02.01.08 08:46
Hei

Jeg mener at jeg har brukt denne metoden med hell. Jeg ble frastålet et kamera i Amsterdam og jeg fikk iallefall penger igjen for dette. Jeg tror det er Vesta som kommer inn i bildet når du skal bruke denne forsikringen. Jeg har benyttet mitt EuroCard Gold.

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Someone

Someone
02.01.08 13:17
Unn_5 skrev:
Så selv om jeg alltid har spart til turen på forhånd, betaler jeg med mastercard for akkurat å få forsikringene, og så betaler jeg tilbake alt ved første regnigen fra mastercard.
-----------

Jeg gjør det også alltid på samme måten. På den måten bruker jeg også MC som flybilletten siden jeg nesten alltid reiser billetløst/e-ticket. Stort sett alt av innkjøp og forbruk i utlandet går også over MC og bare betaler hele regningen når den kommer i posten 1 måned senere
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg