Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fly direkte Oslo-Bangkok

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48930
20.04.09 12:24

Da er det endelig klart: Direkterute Oslo-Bangkok fra 15. juni med Thai!!! Da slipper man mellomlandinger, enten det er i Stockholm, Køben, Amsterdam eller Frankfurt.

Nå er det ikke sikkert at det blir noe billigere, men Thai er kjent som et meget bra selskap å fly med. Dessuten er det veldig kjekt at Oslo får nok en interkontinental rute.

Billetter ligger ute for salg allerede nå, men de billigste er ikke tilgjengelig ennå. Vi får håpe på gode tilbud. Så blir det kanskje en tur til Thailand for noen hver... :-)

flisespikker
flisespikkerInnlegg: 588
20.04.09 13:23

Herlig! Satser på noen gode introduksjonstilbud:)

CV14200
CV14200Innlegg: 3851
20.04.09 16:30

Koster ca 30.000,- for tur/retur, men det er ikke lagt ut kampanjebilletter enda, så prisen kommer nok ned til en 3.del på sikt får vi håpe.Ca 10.000,- vil nok være en vanlig pris når det blir "vanlig" salg om en stund.

Someone
SomeoneInnlegg: 25818
20.04.09 17:44
CV14200: Koster ca 30.000,- for tur/retur, men det er ikke lagt ut kampanjebilletter enda, så prisen kommer nok ned til en 3.del på sikt får vi håpe.Ca 10.000,- vil nok være en vanlig pris når det blir "vanlig" salg om en stund.

Jeg tipper lavere enn det også på de billigste kampenjene.

De prisene som nå er lagt ut er foreløpig kun fullprisbilletter. Dvs nesten 30.000 i economy og noen-30.000 i business

Itillegg tipper jeg det kommer noen gode tilbud i business og premium economy også ;)

DrSchwei
20.04.09 18:26

Ingen som gir meg tommel for den - nyheten kom på VGD ca 2 timer før VG kom med den. Regner ikke med å få tommel fra Someone, dog... ;-)

Billettene bør vel ned mot det som man kan få ved å fly via eller via-via. Håper på en billigbillett til høsten. Gjerne i noe annet enn economy.

(Innlegget ble redigert 20.04.09 18:27)

CV14200
20.04.09 20:15
DrSchwei: Ingen som gir meg tommel for den - nyheten kom på VGD ca 2 timer før VG kom med den. Regner ikke med å få tommel fra Someone, dog... ;-) Billettene bør vel ned mot det som man kan få ved å fly via eller via-via. Håper på en billigbillett til høsten. Gjerne i noe annet enn economy.

Trodde du refererte til VG jeg.

Leste VG før jeg logget på VGD:)

Men du skal få en tommel for nyheten.

DrSchwei
20.04.09 20:38

Neida, VGs journalister var ca 1,5 time etter meg.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=571792

Haha!  (Jeg vil gjerne ha jobb i VG om jeg får skrive om fly og mat, VG-sjef!)..

Og: Takk for tommel!!

(Innlegget ble redigert 20.04.09 20:39)

CV14200
20.04.09 21:11

Du får søke på jobb da, du har jo tydligvis reist mye, og har kunnskap. Bare å sende en søknad det, evt som freelancer? De trenger jo alltid artikkler, og de fleste journalistene i dagspressen i dag er jo talentløse...skal ikke mye til for å overgå en del av de.

Someone
21.04.09 09:35
DrSchwei: Ingen som gir meg tommel for den - nyheten kom på VGD ca 2 timer før VG kom med den. Regner ikke med å få tommel fra Someone, dog... ;-) Billettene bør vel ned mot det som man kan få ved å fly via eller via-via. Håper på en billigbillett til høsten. Gjerne i noe annet enn economy.

He he, nei, da måtte du hatt nyheten ute før helgen isåfall :p

Bør nok komme endel gode tilbud etterhvert når Thai faktisk begynner å markedsføre ruten

gardk
gardkInnlegg: 1312
22.04.09 16:22

Det er kult at Oslo og Norge får noen direkte ruter til utlandet. Men for oss som bor i "utkant Norge" så spiller det ikke så stor rolle. For min del er det like lett å fly fra Stavanger til Amsterdam, Køben eller Frankfurt - jeg må ha et mellom stopp uansett. Dermed blir prisen det viktigste og jeg flyr gjerne via Oslo jeg dersom Thai kan gi bra priser til Thailand :-)

Det har forøvrig gått rykter om dette en god stund og det er jo bra å se at det nå er bekreftet. Jeg fikk selv vite det lørdag morgen ;-)

Mvh
Gard
gardkarlsen.com - reisebrev og bilder

(Innlegget ble redigert 22.04.09 16:23)

Baddas
BaddasInnlegg: 121
22.04.09 17:40

Tok en rask titt og fant Oslo-bangkok t/r for 8000+ rundt Juni-Juli.

Det som desverre er surt for oss som må videre med fly i Norge, er at bagasjen må hentes på Gardermoen når vi kommer hjem, for så å levere bagasjen på nytt når man skal videre fra Oslo til "utkanten av Norge". Kan fort bli stress når man kun har 1 time på seg.

startelver
startelverInnlegg: 56722
23.04.09 21:22

Thai via Sverige er faktisk rimeligere enn direkteruta.  

Men det er jo gamle fly de bruker der......

DrSchwei
23.04.09 21:40
startelver: Thai via Sverige er faktisk rimeligere enn direkteruta.   Men det er jo gamle fly de bruker der......  

Hvor fant du prisene ? Thaiairways.com har ikke lagt ut alle prisklasser ennå. Og det kommer snart tilbud. Det vil være om lag samme pris som fra Stockholm eller København, men man sparer litt på lavere avgifter. Det blir altså ørlite billigere. Dessuten vil det nok komme overkommelige tilbud i mellomklassen, med bedre seter og komfort.

startelver
23.04.09 21:47

Nei bare baserte det på de prisene du nevnte , så vi får se hvor lavt de går ned da.  Kommer vel en på hvor fort de får fylt opp setene. 

Måtte bestille min tur via en travel agent (seat24) da Thai airways ikke hadde de samme prisene på sine sider. 

Jeg betaler 7500,- for SAS / Thai

gammel_mann
gammel_mannInnlegg: 9977
12.05.09 07:11

7500,- pr. voksen i juli her. Slett ikke verst.

stals
stalsInnlegg: 2
12.05.09 12:50

En fordel med de som reiser med barn er at i Thai Airways er grensen for barn 15 år mot SAS og andre som har 12 års grense. Hver vår kjører Thai vårkampanjer med lave priser fra medio april til medio juni. Har selv bestilt en slik tur og betaler pr. voksen person kr 7.400,- Haugesund - Bangkok T/R med avreise litt før skoleferien starter. Ingen grunn til å tro at det skulle bli dyrere med direktefly. Vi må reise via Oslo og København begge veier.

Rune5959
Rune5959Innlegg: 1
15.06.09 19:50
Someone: Jeg tipper lavere enn det også på de billigste kampenjene. De prisene som nå er lagt ut er foreløpig kun fullprisbilletter. Dvs nesten 30.000 i economy og noen-30.000 i business Itillegg tipper jeg det kommer noen gode tilbud i business og premium economy også ;)

Jeg kom med flye fra Bangkok i dag (15. juni) Reiste på premium economy ut via Danmark men hjem direkte til Oslo. betalte 16.000 for hele reisen med skatter. La også merke til at de solgte economy billetter i Bangkok til Oslo for 7-8.000 kroner men da med utreise Bangkok. Ring Orkide Ekspressen så skaffer de nok dere biletter til 7-8.000. Det var nesten ingen med fly så om dere ikke kjøper biletter så blir ruten nedlagt. Trolig var det ikke mer enn 50 betalene med opp. Resten var VIP og ansatte i Thai. 

sknwthai
sknwthaiInnlegg: 1
15.06.09 21:47

Jeg reiser onsdag 17.06. fra Oslo via Stockholm, men flyr direkte hjem fra bangkok til Oslo 29 juni. Har betalt 5980,- kr for billetten.

Det blir kjekt å slippe mellomlanding på hjem reisa.

Someone
16.06.09 08:10
Rune5959: Det var nesten ingen med fly så om dere ikke kjøper biletter så blir ruten nedlagt. Trolig var det ikke mer enn 50 betalene med opp. Resten var VIP og ansatte i Thai. 

Nå er det feil å måle suksessen til en flyrute på dette stadiet. De første turene på en rute kjennetegnes ofte ved relativt tomme fly

kattapusur
kattapusurInnlegg: 80
16.12.09 00:59

Jeg liker ikke Thai Airways. Jeg fløy i 2008 fra Stockholm ti BKK, i en Boeing 747-400.  Ikke noen egne tv-skjermer, fikk ikke de setene jeg hadde fårhåndsreservert. Frister ikke gjentagelse. SAS er 10 ganger bedere en Thai.

Shangala_9
Shangala_9Innlegg: 1389
16.12.09 07:58

Kona var en snartur i Bangkok nylig, og syns Thai direkte er glimrende, ingen mellomlanding! Det er spesielt deilig på reisen Thailand- Norge.

Maten er ikke all verden, men det er vel heller skjeldent at man får supermat uansett hvilket selskap man flyr med.

Quantas hadde god mat sist vi brukte dem. Fint fly også.

Jeg ønsker gjerne å fly direkte, men dersom Finnair kjører prisfest i april bruker jeg dem.

Nå er prisen 6800, men det forandrer seg stadig.

(Innlegget ble redigert 16.12.09 08:04)

Someone
16.12.09 10:01
kattapusur: Jeg fløy i 2008 fra Stockholm ti BKK, i en Boeing 747-400.  Ikke noen egne tv-skjermer

På Oslo så bruker de 777-200ER og disse har egne skjermer for hvert sete

kattapusur
kattapusurInnlegg: 80
21.12.09 12:52
Someone: På Oslo så bruker de 777-200ER og disse har egne skjermer for hvert sete

De er sikkert mye bedere hvis man har egne tv-skjermer. MEn jumbojeten (B747) har det ikke. Nar man sitter 12 timer ombord pa et fly uten noe underholdning sa blir flyturen lang og kjedelig. Jeg kunne jo tatt med boken min og lest, men siden jeg hadde flydd til BKK for med SAS, og hadde egen tv-skjerm da, sa regnet jeg jo med at et selskap som Thai Airways skulle ha det!! De far alt for mye ros det selskapet, det er bare oppskryt!

startelver
26.12.09 00:34

De nye rutene fra Oslo er fantastiske , helt nye fly og masse underholdning ombord. 

Finnes ikke noe bedre til Thailand

malacay3
malacay3Innlegg: 19999
26.12.09 01:02

Samboeren er nede og besøker familien i jula. I sommer tok vi direkteruten, nå skulle han spare et par tusen og dra via Frankfurt. Vi kan vel konstatere at det ble siste gang etter at han satt der i 17 timer og ventet på at snøstormen skulle gå over.....

Malacay

Shangala_9
Shangala_9Innlegg: 1389
26.12.09 14:35
malacay3: Samboeren er nede og besøker familien i jula. I sommer tok vi direkteruten, nå skulle han spare et par tusen og dra via Frankfurt. Vi kan vel konstatere at det ble siste gang etter at han satt der i 17 timer og ventet på at snøstormen skulle gå over..... Malacay

Vi reiste med tog til Stockholm, men når vi skulle hjem kom orkanen "Per" slik at alle tog ble innstilt når vi var på vei hjem. Dermed ble vi landfaste i Gøteborg og måtte ta inn på nærmeste hotell for en natt.

Det ble en lang økt i baren, og jeg leverte kvittering på alle uforutsette utgifter. Reiseforsikring!

Forsikringsselskapet dekket hotellet og korven på stasjonen, men ikke barregningen, selv om den var uforutsett og oppsto plutselig.

malacay3
malacay3Innlegg: 19999
26.12.09 15:59
Shangala_9: Vi reiste med tog til Stockholm, men når vi skulle hjem kom orkanen "Per" slik at alle tog ble innstilt når vi var på vei hjem. Dermed ble vi landfaste i Gøteborg og måtte ta inn på nærmeste hotell for en natt. Det ble en lang økt i baren, og jeg leverte kvittering på alle uforutsette utgifter. Reiseforsikring! Forsikringsselskapet dekket hotellet og korven på stasjonen, men ikke barregningen, selv om den var uforutsett og oppsto plutselig.

Vi har helårs reiseforsikring begge 2. Jeg vet ikke hvordan de løste det praktiske i Frankfurt mmen det var over 8000 som var stuck der så de hadde kanskje et kapasitetsproblem når det gjaldt hoteller.

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg