Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erafringer med supersaver.no?

NYTT TEMA
ermathi
ermathiInnlegg: 9723
09.06.09 13:53

Er det noen har erfaringer med nettstedet supersaver.no? Fant en god pris på en flyreise der og hadde tenkt å bestille. Regner med at dette er solid og ordentlig og ikke setter en i en situasjon hvor man kan risikere å komme til flyplassen for å oppdage at billettene ikke er i orden.

Lillemus
LillemusInnlegg: 2374
09.06.09 14:49

Jeg bestilte tur til London med fly og hotell derifra og det gikk helt greit! :)

Anie79
Anie79Innlegg: 385
09.06.09 18:46

Jeg bestilte til Beirut, ikke noe tull med den billetten. De hadde til og med en avbestillingsforsikring til 149 kr der de ikke la seg oppi hvorfor du avbestilte. Genialt til reisemål som feks Beirut der ting forandrer seg litt fort.

Baddas
BaddasInnlegg: 121
09.06.09 19:55

Ikke noe problem der, brukt de selv noen ganger.

www.reisbillig.no er derimot en genial side for å sjekke billige flyreiser. Brukte den siden sist jeg booket fly, fikk gode priser!

ermathi
ermathiInnlegg: 9723
09.06.09 22:58

Takk for innspillene. Virkelig glad for dem. Billetter er bestilt!;)

solitude
solitudeInnlegg: 4621
10.06.09 02:09

Har selv brukt Expedia nogen ganger og det funker også fint.  Fik et kjempebra tilbud på 8 netter på 4-stjerners hotell sentralt i SF til 11 tusen inkludert flybilleter og er akkurat kommet hjem fra den turen.  Det var 40% rabatt på normal total-pris.

Shrooms
ShroomsInnlegg: 5399
10.06.09 09:11

Bruker stort sett supersaver når jeg skal ut og reise. Veldig enkel og grei søkemotor som finner billigste fly + hotell. Bestilte bla 11 dager i New York der, som ble halvparten så billig som et annet selskap.

MohammadZafari
MohammadZafariInnlegg: 1
25.09.14 17:27

Dårlig kunde service! Pass på

The_Loner
The_LonerInnlegg: 5895
25.09.14 21:32

Supersaver har fungert bra flere ganger på langtur. Har ikke hatt behov for kundeservice og vet ikke hvordan de evt. er da. Litt høye betalingsgebyr.

Knutbno
KnutbnoInnlegg: 1
14.09.17 21:21

Jeg har bestilt og betalt en billett til Managua. Det gjorde jeg via Supersaver. Jeg har ikke fått noen billett og de svarer ikke på telefon og på e-post får jeg bare automatisk genererte svar. Dermed kan jeg ikke gå til andre før jeg har fått tilbake mine penger. Bare elendighet med Supersaver.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11014
15.09.17 12:08

Supersaver og tilsvarende mellomledd/"reisebyråer" er supre til å sjekke priser, ruter og tilgjengelighet. Når ønsket flyreise er funnet, ta straks turen til flyselskapets egne sider og book reisen direkte med de man faktisk skal reise med. Om det koster noen 100-lapper ekstra er det verdt det den gangen flyet ikke går som det skal eller andre utfordringer oppstår.

Senest nå ifm striken til SAS var beskjeden klar fra SAS, har du booket via oss, fri ruteendring og/eller kansellering på våre hjemmesider iht SAS sine regler. Er billetten kjøpt hos reisebyrå (som f,eks Supersaver), ta kontakt med de.

En reise går stort sett slik man planlegger, men de gangene det ikke gjør det vil jeg forholde meg til selskapet jeg flyr med, ikke et mellomledd som ofte er vanskelige å få kontakt med eller gjennomslag hos.

Forfun
ForfunInnlegg: 5515
18.09.17 08:33
Larsabal: Supersaver og tilsvarende mellomledd/"reisebyråer" er supre til å sjekke priser, ruter og tilgjengelighet. Når ønsket flyreise er funnet, ta straks turen til flyselskapets egne sider og book reisen direkte med de man faktisk skal reise med. Om det koster noen 100-lapper ekstra er det verdt det den gangen flyet ikke går som det skal eller andre utfordringer oppstår.

Enig i prinsippet. Men jeg har opplevd to eksempler på at jeg ikke har fått opp ruter Supersaver har satt opp hos flyselskapene. Flyturen ble dobbelt så dyr på alternativene. Sist til Miami for to personer, ble 4000 kr billigere på mine datoer.

Men Supersaver er hat. De har høye gebyrer som ikke er synlig før betalling. Mener det var ca 500 kr i kredittkortgebyr. Og jeg ønsker ikke problemer med reise bestillt hos de.

Skiller det hundrelapper styr unna supersaver. Er det vesentlig billigere, let litt til hos andre. Som siste utvei og en er forbredt på problemer så kan de brukes.

Leffa
LeffaInnlegg: 4883
19.09.17 21:04
Larsabal: Når ønsket flyreise er funnet, ta straks turen til flyselskapets egne sider og book reisen direkte med de man faktisk skal reise med.

Ja, det er et godt tips. Jeg bruker mye finn.no, men bestiller alltid hos flyselskapene.

Forskjellen på dette viste seg f.eks godt i sommer da vi var flere familier som bestilte tur fra Bergen til Lanzarote via Gatwick.

Turen inkluderte tre ulike flyselskaper, og mens de andre som bestilte via selskaper som Supersaver ikke fikk noe særlig info før avreise, fikk jeg flere mail med info. Blant annet at turen fra Lanzarote til London som skulle gått med EasyJet, ble endret til SmartLynx Airlines. Noe de andre aldri fikk beskjed om.

malacay3
malacay3Innlegg: 18710
19.09.17 21:07

Har brukt de en del ganger, og har bare bra erfaringer med de. Men jeg har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice der, så det har jeg ingen erfaring med.

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester