Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Feriert i Egypt ?

NYTT TEMA
Bansen
BansenInnlegg: 462
13.11.10 18:56

Jeg har veldig lyst til å reise på en ferie til Egypt. Pyramidene. Kongenes dal. Egyptisk museum i Kairo. Båtreise på Nilen. Kanskje en uke med badeferie etterpå . Noen her som har opplevd noe av dette ? Jeg har heller aldri feriert i et muslimsk land og jeg skjønner at her på denne siden skal man være svært så varsom med å si hverken det ene eller det andre i så henseende.

Tar svært gjerne i mot positiv og negativ info samt alle mulige slags råd når det gjelder det overnevnte. Noe spesielt man bør se/oppleve som jeg ikke har tenkt på her ?

_Fr0st_
_Fr0st_Innlegg: 339
15.11.10 19:33

Dagbladet har en artikkel om egypt idag. http://www.dagbladet.no/2010/11/15/tema/reise/sol_og_badeferie/egypt/pyramide/14299063/ Reiser selv en tur til egypt i januar. Men det blir bare en uke på luksushotell bak svære sikkerhetsgjerder og vakter med gønnere.

Bea7
Bea7Innlegg: 100
16.11.10 17:32

Å feriere i et muslimsk land byr ikke på så mange problemer. Med normal folkeskikk og anstendig kledd kommer man langt.

Kairo er den kulkeste storbyen ! Masse folk! og masse historie.

Luxor er også fantastisk med all sin historie. Og Nilen er et vakkert skue.

Styr unna Hurghada! Er den verste plassen jeg har vært på. Velg heller Sharm el Sheikh for badeferie. En liten internasjonal ferieby.

Forfun
ForfunInnlegg: 5277
16.11.10 18:27
Bansen: Jeg har veldig lyst til å reise på en ferie til Egypt. Pyramidene. Kongenes dal. Egyptisk museum i Kairo. Båtreise på Nilen. Kanskje en uke med badeferie etterpå . Noen her som har opplevd noe av dette ? Jeg har heller aldri feriert i et muslimsk land og jeg skjønner at her på denne siden skal man være svært så varsom med å si hverken det ene eller det andre i så henseende.

Har du lyst er det bare å reise! Har vært i Egypt to ganger og jeg kommer sikkert  til å reise tilbake. Glem religion, den har liten påvikning for oppholdet. Men arabere er handelsmenn, og de er "noe" mer pågående enn vi er vandt til. Helt til du lærer deg å smile og le på rett måte får du en del oppmerksomhet. Jeg er ingen tilhenger av å se på gamle, pent stablede steiner, men Kongenes dal var faktisk verdt ett besøk og det er gøy å ha vært ved pyramidene (veldig lenge siden jeg var der).

Hovedgrunn min til å dra til Egypt er dykkingen og koralene. For å finne like bra eller bedre er det mye lenger flyreise og vesentlig dyrere. Ørkenen fasinerer meg også, men ikke kjøp  turistfeller. Lei en taxi en dag, det koster lite. God tur!

kansas00
kansas00Innlegg: 19689
23.06.17 19:16

For de som tenker økonomi (og stort sett bare det), så må nå være tiden å dra til egypt. Egypt har løst sin egen valuta fra dollaren, noe som har gitt "valutasjokk". Er vist ikke noe sted du får bedre valuta for pengene nå-

Hørt vanvittig mye dritt om egypt og egyptere, men en gang får man vel prøve å få sett pyramidene.

http://www.nettavisen.no/na24/valutasjokk-har-gitt-historisk-billig-egypt-ferie/3423349325.html

annmag
annmagInnlegg: 7619
23.06.17 20:51
kansas00: Hørt vanvittig mye dritt om egypt og egyptere,

Uff ja....regelrett dumme folk uten reiseerfaring finner man dessverre overalt nå. 

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16475
13.12.17 17:08

Hva med sør-Sinai? Er det greit å ta buss strekningen Eilat(Israel-Kairo)?

Klikk for å gå tilbake til toppen