Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Montenegro

NYTT TEMA
aegi2

aegi2
04.03.13 22:56

Hei....

Er Onkel til en 16 år gammel jente og skolen hun går på  har noen studenter en periode fra montenegro her i norge. Og den ene har no bodd 1 uke hjemme hos "henne" , og så i mai skal hun ned ditt.

Veit hun er litt spent ( naturlig nok ) og så er det å komme med gode råd da. Har selv for mange år siden gode erfaringer med å bo hos vertsfamilie i England , men Montenegro er jo noe annet..

Noen som har gode kjennskaper til landet , f.eks ting du IKKE skal si / gjøre som ikke er så galt her ( dvs slikt som en lett kan drite seg ut med )... Å lære seg noen små gloser av språker veit jeg hun holder på med , men men .....................

Ellers er det en vettug jente så jeg er ikke redd for a for å si det slik :-)

(Innlegget ble redigert 04.03.13 22:56)

Abelsborg

Abelsborg
05.03.13 05:56

Kanskje norsk damehåndballs fortreffelighet ikke er det beste temaet å ta opp? :) Har bare vært i M ei uke, men kan vanskelig tenke meg at det skulle være noe spesielt problematisk med å skikke seg der. Folket der er vel blitt vant til litt av hvert gjennom sin historie, så jenta vil greie seg fint, hun har vel selskap hele tia også.

qol

qol
05.03.13 22:51

Jeg har vært et par ganger i Montenegro jeg også. Har ikke opplevd noe som helst av trøbbel overhode når jeg har vært der. Ikke sikker på om det stemmer, men mener å ha hørt at 50% av Montenegro sin BNP kommer fra turisme, så de er godt vandt med besøk.

Det eneste jeg kan se for meg kan være et problem er hvis man begynner å ta opp det med etnisitet og konflikter som har vært på Balkan opp i gjennom årene. Hvis man skal komme inn på det temaet så kan det være lurt å gå frem på en varsom måte.  Noen av de jeg møtte på min ferd hadde problemer med at de kom fra nabolandene som hadde en litt annen uttale på ord og man kunne da bli oppfattet til å være pro nabolandet. Tviler vell uansett på om din niese får noe problemer med det. Hyggelige og hjelpsomme folk, selv om engelskkunnskapene er så som så. Det meste løser seg uansett.

aegi2

aegi2
06.03.13 00:37
Abelsborg: Kanskje norsk damehåndballs fortreffelighet ikke er det beste temaet å ta opp? :)

haha morsom du :-) ellers takk for svar.

Jo dem er noen flere norske som skal ditt.

Travelface

Travelface
06.03.13 22:26

Litt å lese om Montenegro her. Et nydelig land å feriere i. På Unescos liste over Verdensarven.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg