Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

U21-gutta misfornøyd med THY

NYTT TEMA
Muku
MukuInnlegg: 592
02.06.13 10:44

LEser i dagens VG at gutta i U21 er sliten etter en "kjempelang" flyreise på hele 7 timer mellom Oslo og Tel-Aviv, og det med mellomlanding i Istanbul. Link

Må nesten le, og blir litt oppgitt når jeg leser dette. Jeg har brukt Turkish Airlines mellom Oslo og Istanbul i mange år nå, og er kjempefornøyd. Selv jeg som er over 190 cm høy.

Synes det blir sutrete av Vg å skrive noe slikt. Alle klarer å fly i litt over tre timer sammenhengende i nye Airbus eller Boieng fly.

THY har i tillegg den beste flymaten og servicen på økonomiklasse i Europa. De har vunnet kåringer på dette.

UpTheNorth
UpTheNorthInnlegg: 2520
02.06.13 10:51

Enda mer pinlig er det jo at de prøvde og synge seg til business-klassen....

Avery
AveryInnlegg: 2860
02.06.13 12:19
Muku: Synes det blir sutrete av Vg å skrive noe slikt. Alle klarer å fly i litt over tre timer sammenhengende i nye Airbus eller Boieng fly.

For det første er det sju timer. Det er ganske langt alene, men den totale reisebelastningen er ganske stor. 

For det andre er dette profesjonelle idrettsutøvere som skal prestere fysisk fra dag 1 etter reisen. Det er klart det er verre enn om man sitter i økonomi enn om man sitter i business.

For det tredje er det snakk om rike, bortskjemte drittunger...

JaJøss
JaJøssInnlegg: 519
02.06.13 12:59

Som Avery skriver er 7 timer på økonomi i et lite fly ganske lenge om man skal prestere dagene etter. Turkish har et helt ok produkt, men det er ikke noe bedre beinplass enn hos andre selskaper, og som det står i artikkelen var det varmt på flyet.

JJularbo
JJularboInnlegg: 6051
02.06.13 13:01
Avery: For det tredje er det snakk om rike, bortskjemte drittunger...

Og da kunne de betalt oppgraderingen selv om det var så jævlig viktig..

Avery
AveryInnlegg: 2860
02.06.13 14:46
JJularbo: Og da kunne de betalt oppgraderingen selv om det var så jævlig viktig..

Usikker på om man kan det når NFF betaler reisen. Man kunne kanskje betalt hele turen selv, men det vet du ville blitt tatt ille opp i norsk presse. 

Dewaz
DewazInnlegg: 24568
02.06.13 14:50
Avery: For det tredje er det snakk om rike, bortskjemte drittunger...

Eller talentfulle ungdommer som har ofret mye for å være der de er nå. En god del mer heroisk enn å sitte på ræva å motta trygd.

nagrom
nagromInnlegg: 6539
02.06.13 15:01

Med litt planlegging fra reiseleder så burde ikke dette ha vært noe problem. Må gå ut fra at U21-laget lenge har visst når de skulle dra.

Turkish Airlines flyr A373-800 fra Oslo og det er mulig å reservere
sete ved bestilling. Flyet har 12 seter med ekstra benplass på økonomiklasse og det er nok til et helt fotball-lag.

Ellers minner dette om primadonna-nykker fra folk som ikke har noen grunn til å opptre med det ennå.

De får vise hva de kan i mesterskapet først.

denbesteliverpooldebattan
denbesteliverpooldebattanInnlegg: 1909
02.06.13 15:07

Ja, dette var skikkelig teit av de bortskjemte fotballgutta.

_Ghost_
_Ghost_Innlegg: 4323
02.06.13 15:09

Journalistene følger laget, har spurt hvordan reisen var og fått svar. Flyr selv økonomi selv når jeg flyr langt og syns ikke det er noe problem, men når folk spør meg umiddelbart etter landing hvordan reisen var får de nok et tilsvarende svar, uten at det er sutring. Tidlig reise, sju timer med lite beinplass, samt at passkontroller i Midt-Østen kan ta tid. Jeg hadde neppe følt den største treningslysten der og da.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
02.06.13 15:13

7 timer? Oslo-Istanbul 3t 20 min, Istanbul-Tel Aviv 2t. Passkontrollen i Israel kan ta tid, det er noe annet.

Muku
02.06.13 21:34
Avery: For det første er det sju timer. Det er ganske langt alene, men den totale reisebelastningen er ganske stor.

Det er ikke 7 timer. Men det er som Abelsborg skriver 3.20 t til Istanbul og deretter 2 t videre til Istanbul .Husk at de hadde mellomlanding i Istanbul.

Hvis det er noen som har effektiv passkontroll er det faktisk i Istanbul. De har mange sluser og effektive personale. Jeg har selv opplevd at det har vært ekstem lang kø, men har likevel kontrollen på få minutter.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19778
03.06.13 05:14

men den passkontrollen gikk de ikke gjennom, slipper når transit

Muku
03.06.13 08:36
Abelsborg: men den passkontrollen gikk de ikke gjennom, slipper når transit

Det er sant. Kontrollen på Transit'ten kan ta lengre tid.

sentry4
sentry4Innlegg: 4948
03.06.13 16:06
Avery: For det første er det sju timer. Det er ganske langt alene, men den totale reisebelastningen er ganske stor.
For det andre er dette profesjonelle idrettsutøvere som skal prestere fysisk fra dag 1 etter reisen. Det er klart det er verre enn om man sitter i økonomi enn om man sitter i business.
For det tredje er det snakk om rike, bortskjemte drittunger...

For det første er ikke Oslo-Tel Aviv så veldig langt, uansett om det tar fem eller seks eller sju timer.

For det andre bør topptrente idrettsutøvere klare å prestere dagen etter en slik tur. Hvis ikke, burde NFF lagt opp til en annen reiserute og -tid.

For det tredje tror jeg helst at det er avisen som har blåst opp dette - ikke nødvendigvis spillerne selv. Om de er rike, bortskjemte drittunger har jeg ingen formening om.

Kent
KentInnlegg: 123351
15.06.13 01:41
nagrom: Flyet har 12 seter med ekstra benplass på økonomiklasse og det er nok til et helt fotball-lag.

Det blir til og med et sete til overs!

mf_6
mf_6Innlegg: 3996
15.06.13 19:28
Avery: For det andre er dette profesjonelle idrettsutøvere som skal prestere fysisk fra dag 1 etter reisen

Ja stakkars puslinger.... Hva med å reise en dag tidligere?

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 48170
15.06.13 19:45

Som flere påpeker så burde man jo legge opp reise dagen før hvis det ble for kort tid å hente seg inn.

Ellers unge spreke mennesker kunne klare å sitte noen timer om bord i et fly uten å klage.

Men sakens kjerne er selvsagt, som så ofte, at det er en ikke-sak, som viser mest av alt at det er altfor mange (sports) journalister her i landet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg