Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vi skal på tur til Warszawa. Har du tips? Gode/dår

NYTT TEMA
Sultan
SultanInnlegg: 10
12.01.14 11:39

Hei.

vi skal på tur til warszawa i april. 

Vet ingenting om byen, men leser selvfølgelig på nettet.

Er der noe vi bør se/oppleve? 

Noe vi skal passe på?

taxi/buss eller? 

Hvor er det fint og bo?  Er ikke spesielt interesserte i kultur/ museum, men skal selvfølgelig se litt 

er glad i og se på mennesker og "livet" i en storby ( ikke fest)

Blir glad for alle tips både de positive og negative.

Mille

(Innlegget ble redigert 12.01.14 11:41)

Sultan
SultanInnlegg: 10
12.01.14 12:29

Der kom to innlegg. Det første "forsvant" fordi jeg brukte en smileys

cybro
cybroInnlegg: 9445
12.01.14 13:14

Du bør oppleve gamlebyen og alle de mange parkene i byen. Aldri vært der selv, men har fått anbefalinger fra "polske nordmenn".

MartheS
MartheSInnlegg: 17
15.01.14 09:46

Du bør besøke Kultur- og Vtenskapspalasset som er Polens mest kjente landemerke, du kan lese mer på denne bloggen http://besokpolen.blogg.no/1373291708_kultur_og_vitenskapsp.html Hvis det gjelder hoteller så kan du finne noen tips her http://besokpolen.blogg.no/1363946439_warszawa__hvor__sove.html JEg selve bor i Polen, og synes at Warszawa er en flott by! Ha en fin tur til Polen :)

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17764
27.04.14 08:19

Jeg liker denne byen godt, og leier alltid leilighet via Wimdu.

Warszawa er en storby, og den oppleves best til fots. Men finn deg gjerne en kiosk det står RUCH på og be om bilety og da gjerne for 24 t. Trikkesystemet er fryktelig greit.

På kveldstid er det Mazoviecka eller hva gata heter som gjelder. Personlig elsker jeg å få med meg en jazzkonsert på Tygmont, selv om det ikke er jazz der hver kveld. Innsteder som Enclawa og Papparazzi ligger også her.

Lazienki park er utrolig vakker og svær. Ganske nær hjemmebanen til Legia. Mye å se i denne parken.

Warszawa uprising museum er verdt å få med seg, og da kommer virkelig trikkebiletten til sin nytte.Det er litt utenfor allfarvei.

(Innlegget ble redigert 27.04.14 08:21)

bigwin
bigwinInnlegg: 941
27.04.14 19:07

Kan anbefale Marriot hotellet. Ligger perfekt plassert midt i sentrum, knallbra hotell med rimelige priser for overnatting.

Ellers er det smart og billig å bare ta en taxi til/fra flyplassen, tror vi betalte under 100 kr

Travelface
TravelfaceInnlegg: 139
29.04.14 11:49

Litt å lese om Warszawa her. Gamlebyen er møysommelig gjenoppbygd etter store ødeleggelser under den andre verdenskrigen. Resultat ble så bra at den er oppført på Unescos liste over Verdensarven.

chh6
chh6Innlegg: 1
26.05.14 10:12

Om du har tid og er glad i god mat, anbefaler jeg på det høyeste en restaurant som heter Nolita! Anbefaler å booke bord på forhånd.  http://www.nolita.pl/home/en

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17764
01.10.15 07:20

Et sted alle kulturinteriserte er Pardon, To Tu som ligger i Pl. Grzybowski 12/16. Det betyr et steinkast fra krysset Swietokryzca- Emili Plater.

Lokalet åpner klokka 10:00 og her får man kjøpt LP, CD og bøker. Man kan også få seg en matbit og få i seg alkohol i et svært stilfullt sted. Stedet er innredet med gamle møbler, og får således litt loppemarkedpreg, men jeg synes det er tøft. På kvelden hender det at hele butikken blir en konsertsal.

Absolutt et sted å få med seg.

Skal du ha billige sportsklær med mere sa du ? Ta Metroen til stasjonen ARSENAL og derfra buss 190 ut til Targowek hvor den fineste Sports Direct-butikken ligger. Der finner man mye flott til noe som av og til føles som innbruddspris.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg