Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gode reiseapper

NYTT TEMA
jeangabin
jeangabinInnlegg: 24140
12.01.14 15:37

Er det noen som vet om gode reise apper? Foreløpig har jeg funnet

Onavo Extend- for å redusere båndbruken

Schemer- reiseguide, finne ut hva som skjer der du er

Foursquare - reiseguide, finne ut hva som skjer der du er

Er det noen som vet om noen flere nyttige apper? 

bigwin
bigwinInnlegg: 897
13.01.14 12:08

Tripadvisor sin app er bra

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44209
13.01.14 13:37

XC Currency er fint hvis man reiser gjennom flere land. Lett å veksle mellom de ulike valutaene.

Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6818
13.01.14 13:48

Hotels.com, booking.com og expedia.com kjenner du sikkert til fra før. Disse har apper iallefall til Apple's produkter. 

Et par gode websider er www.arguscarhire.com og carhire3000.com om du vil leie bil. 

www.vrbo.com og airbnb.com er bra om du skal være et sted over flere dager og heller vil bo i leiligheter enn på hotell. rentalo.com er bra også, men dekker hovedsakelig USA. 

(Innlegget ble redigert 13.01.14 13:52)

Liq
LiqInnlegg: 4382
13.01.14 15:38

The weather channel, beste app for værvarsel. Hvis du tar bilder, dropbox og laste opp etter hvert i fall kamera/tlf skulle komme bort

Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 6818
30.04.16 04:20

Dropbox bruker jeg til backup, men også Google+ 

Macho-Morten
Macho-MortenInnlegg: 1655
01.05.16 11:05

FetchMyWay er fin - gir deg alternativer for hvordan du kommer deg fra A til B. En del av alternativene kommer med link til nettside for billettkjøp til tog, buss osv.

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15025
02.05.16 11:21

Google Maps kjenner nok de fleste til - (og GPS-funksjonen der har gjort det utrolig mye lettere å finne fram når man er på storbytur - spesielt om man på forhånd har gjort litt Research og merket kartet før man reiser).

Men kanskje ikke alle vet at man også kan laste ned bykart på forhånd som kan brukes når man er "offline" eller vil spare noen kroner...

Wavy
WavyInnlegg: 11664
02.05.16 13:26

Worldmate er fin for organisering av fly, buss, hotell, utflukter etc. Du bare sender bookingbekreftelse til en webadresse, så lager den kalender for deg.

Andropov
AndropovInnlegg: 33069
06.05.16 18:03

God dagen

Da er årets ferie-tur i boks og ferie-turen går i år til Portugal.

Dette er faktisk første gang jeg skal ta Fly, noe som utrolig nok er flaut og innrømme da jeg ikke vet hvordan dette fungerer. Min største bekymring er selvsakt om det er Dass i flyet og om dette koster ekstra penger og benytte. Jeg har faktisk ikke lyst til og drite meg ut på flyet, noe alle skjønner

Mvh

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
06.05.16 18:08

Har du vurdert og ta Danske båten?

HYYYL
HYYYLInnlegg: 42592
07.05.16 01:15
Andropov: Dette er faktisk første gang jeg skal ta Fly, noe som utrolig nok er flaut og innrømme da jeg ikke vet hvordan dette fungerer. Min største bekymring er selvsakt om det er Dass i flyet og om dette koster ekstra penger og benytte. Jeg har faktisk ikke lyst til og drite meg ut på flyet, noe alle skjønner Mv

Sist jeg fløy var til Tyrkia.
Det var en ubehagelig opplevelse.
Var så uheldig å få en tykkas ved siden av meg på flyet.
Han var diger så det ble trangt i de allerede små plassene.
Ikke nok med det, han presterte å sovne og lente seg mot meg - jeg ble litt skvist.
Prøvde diskret å vekke han men fikk kun grynt som svar.
Ikke bekymre deg for doen for er du uheldig blir du "innesperret av et diger kjokkas.
Heldigvis kom en flyvertinne meg til unnsetning så da tok jeg meg en øl, det hjalp ikke.
Dette var nok ikke til mye hjelp.
Beklager.

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31666
07.05.16 22:56
Andropov: Min største bekymring er selvsakt om det er Dass i flyet og om dette koster ekstra penger og benytte. Jeg har faktisk ikke lyst til og drite meg ut på flyet, noe alle skjønner

Det er toalett, men som oftest er de relativt trange :) 

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24140
08.05.16 19:31

Har du aldri tatt fly? Det finnes ikke do ombord. Man får utlevert en pose.

Macho-Morten
Macho-MortenInnlegg: 1655
08.05.16 20:47
HYYYL: Sist jeg fløy var til Tyrkia.
Det var en ubehagelig opplevelse.
Var så uheldig å få en tykkas ved siden av meg på flyet.

Artig sammentreff. Jeg fløy hjem fra nettopp Tyrkia i dag, og fikk en, tja, la oss si bred dame i nabosetet. Armlenet var det bare å glemme, og jeg ble nærmest tvangsflyttet halvveis ut i midtgangen, sånn at jeg titt og ofte var i veien for crewet ombord.

En annen ting som skjedde, var at et ungt par var veldig forelska på flyet ned på onsdag. De har nok ikke hatt den beste ferien, for de dukket opp på samme fly hjem også, så ekstremt slitne ut og snakket knapt sammen.

Og før jeg glemmer det: En nordmann på flyplassen i Istanbul presterte å be om løkringer på norsk! Herlig Charterfeber-stil.

Dette var nok heller ikke til særlig hjelp.

Andropov
AndropovInnlegg: 33069
18.11.17 14:26
HYYYL: Han var diger så det ble trangt i de allerede små plassene

Kjenner meg igjen

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4953
18.11.17 17:13
Macho-Morten: En nordmann på flyplassen i Istanbul presterte å be om løkringer på norsk!

Hehe.

Kona til en jeg jobba med tidligere bad om "siiiitrrrooonbrrruuus" med amerkansk "r" da vi var på firmatur til London :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen