Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bønder på tur.

NYTT TEMA
Nightartica
NightarticaInnlegg: 2369
12.07.14 10:43

Ikke greit det her, man kan da for fan si ifra. Kommer man med mer enn det man skal ha så gjør man kelneren/servitøren oppmerksom på det.

Når de allerede har klaga på regningen/servicen å ikke får gehør gir man for fan ikke tips.
Attpåtil klarte 2 personer å gi henholdsvis 150 og 250 lire hver i tips, skulle bli sånn ca 1150 Norske totalt.
Så klarer de det kunststykket å gå tilbake til restauranten for å få tilbake penger?

Ja det var lurt

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 1960
12.07.14 17:47

Greit de bæsja på leggen og dreit seg ut ang tips og regning men det forsvarer ikke restauranten fra og prøve drepe dem! 

Snodig at det virker som du synes det var greit de ble slått med balltrær og kutta med kniv og skalla ned bare fordi dem er bønder....

jonas
jonasInnlegg: 29942
12.07.14 17:54
cruisecontrol: Greit de bæsja på leggen og dreit seg ut ang tips og regning men det forsvarer ikke restauranten fra og prøve drepe dem!

Fascinerende med VGD, jeg har vært mer eller mindre aktiv her i ca. altformange år men blir stadig vekk overrasket over hvor merkelige vinklinger folk kan ha på saker. 

Nightartica
12.07.14 18:01
cruisecontrol: Snodig at det virker som du synes det var greit de ble slått med balltrær og kutta med kniv og skalla ned

Åssen klarer du å tolke at jeg syntes det er greit utifra hva jeg har skrevet?

Er man i utlandet å får trøbbel som de fikk, så går man fra stedet, ikke oppsøker det igjen.

cruisecontrol
12.07.14 19:16
jonas: Fascinerende med VGD, jeg har vært mer eller mindre aktiv her i ca. altformange år men blir stadig vekk overrasket over hvor merkelige vinklinger folk kan ha på saker.

Så bli stikke med kniv,slått med kjepper/balltrær som det står i artikkelen er blitt brukt er for deg overraskende siden jeg nevner det..Jada!

cruisecontrol
12.07.14 19:17
Nightartica: Åssen klarer du å tolke at jeg syntes det er greit utifra hva jeg har skrevet?

Sto ikke ett ord om at du syntes synd på disse uheldige bøndene så da trakk jeg konklusjonen at du siden du kaller dem for bønder fikk som fortjent. Håper for guds skyld du aldri besøker samme restaurant og er uheldig.....

Men synes du det var korrekt reaksjon av restauranten dett da??

Nightartica
12.07.14 19:34
cruisecontrol: Håper for guds skyld du aldri besøker samme restaurant og er uheldig.....
Men synes du det var korrekt reaksjon av restauranten dett da??

Tviler på at jeg besøker den restauranten noen gang.

Nei det var ikke rett kundehåndtering.
Mener du det var en lys ide å gå tilbake å kreve pengene de har gitt i tips tilbake?

cruisecontrol
12.07.14 20:00
Nightartica: Mener du det var en lys ide å gå tilbake å kreve pengene de har gitt i tips tilbake?

Aldri sagt gjengen var Einstein.Nei det er aldri lurt kreve tilbake penger man allerede har betalt.

Men det er reaksjonen på denne Tyrker sjappa jeg reagerer på. Overfall mot kunder er aldri lurt. Men dette er en av mange grunner til at jeg aldri kommer til å sette mine ben i det landet!

Nightartica
12.07.14 20:09
cruisecontrol: Men dette er en av mange grunner til at jeg aldri kommer til å sette mine ben i det landet!

De prøver muligens å fremstå som mors beste barn her, men at de kan ha tirret på seg de ansatte med ufyselig oppførsel er ikke umulig, en sak har som regel 2 sider.

Aldri vært i Tyrkia jeg, men vil gjerne ta en tur dit, sånne episoder skremmer ikke meg..

cruisecontrol
12.07.14 21:00

Blir det samme som at de ansatte på bølgen og moi på aker brygge skulle overfalle noen utenlandske turister fordi de dreit seg ut og kom tilbake for å få igjen penger de mente de hadde betalt for mye!

(Innlegget ble redigert 12.07.14 21:01)

eagle56
eagle56Innlegg: 1184
15.07.14 09:56

Ola Dunk på tur kan heller ikke utelukkes. Sitter og rører med Ludvigryggsekken på. Får litt promille og man blinkes ut som "dagens mulighet " av en småkriminell restauranteier. Og så går det gærent.

Joda, saken kan ha 2 sider den, det ene tar det andre osv. Man er i en annen kultur, men skjønner det ikke helt.

For all del, jeg forsvarer ingenting. Men har du dumma deg ut så svelg det og glem det. Neste gang tar man en ufarlig all inclusive til Rhodos, så slipper man alle disse rare fremmede folka. For der er det vel snart svensk alt sammen.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45283
15.07.14 15:14

Slike saker har som regel 3-4 sider. Har aldri hørt om restauranteiere som angriper turister. Og dette hører mer ut som en politisak enn en historie egnet for skremme folk fra å dra til Tyrkia.

Nightartica
19.07.14 11:13

Ikke alltid at  naudpass  holder, passe på litt bedre neste gang kanskje?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg