Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

USA-ferie - bestille hotell nå eller når vi er der

NYTT TEMA
AnHans
AnHansInnlegg: 14
19.02.15 12:21

Hei igjen,

Har postet to innlegg tidligere om USA-turen kjæresten og jeg skal på i juni. Vi skal kjøre mellom San Francisco, Hearst Castle, Los Angeles, San Diego, Phoenix, Zion National Park, Las Vegas, Yosemite National Park og tilbake til San Francisco. 

Spørsmålet er om vi bør bestille hotell nå, eller vente til vi er der? Vi hadde i utgangspunktet planlagt å bestille nå, men så snakket jeg med noen kollegaer som mente vi ville få en større fleksibilitet og at det var billigere å vente til vi er der. Noen som har noen meninger og faktakunnskap rundt dette?

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10950
19.02.15 13:06

Jeg ville booket det dere trenger i forhold til allerede fastsatte datoer. Slik jeg skjønner det er det strengt tatt bare SF ved ankomst og avreise.

Alt mellom kan løses adhoc. Synd hvis dere bestemmer dere for å legge inn et eller flere ekstra stopp, eller ønsker å bli et sted en ekstra dag eller to – men så må videre fordi hotellet på neste stoppested kaller. Hvis dere ikke har store krav til overnattingsstedene er det flust med helt OK hoteller og moteller langs ruta, kanskje med unntak i nasjonalparkene.

enigma99
enigma99Innlegg: 704
20.02.15 23:20

Folk er veldig forskjellige, noen MÅ bestille samtlige overnattinger på forhånd, vi pleier å gjøre det motsatte. En roadtrip i USA mister mye av sjarmen hvis man skal være låst til et skjema. 

I det meste av USA pleier vi bare å finne noe på sparket der og da, fordelen med det er jo at man finner et bra sted å bo akkurat der man vil være den dagen. Men i populære områder (som f.eks. California og spesielt San Francisco og LA) kan det være lurt å bestille i alle fall noen timer før; vi pleier å bruke booking.com, hotels.com eller andre og booker da et hotell samme dag eller dagen før.

Prismessig tror jeg ikke det er noen særlig forskjell, man kan ofte få en god deal ved å gå inn i resepsjonen og spørre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg