Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

sjekkes baggasje i transit?

NYTT TEMA
Torres_9
Torres_9Innlegg: 157
20.02.15 10:53

Hei.

Skal ut å fly i april og skal mellomlande i Dubai. Spørsmålet er om det er sjangs for at baggasjen kan bli sjekket? Tenker ikke på håndbaggasje. Grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha med meg relativt mye medikamenter som nok er fy fy i Dubai. Antipsykotikum og benzodiasepiner. Det ble mye styr i Indonesia, så tør ikke tenke på hvordan det er i Dubai. Forskjellen er at jeg kun skal være i transit, ikke siste destinasjon som det var i Indonesia. 

Pbirkene
PbirkeneInnlegg: 2137
20.02.15 10:55

Nei du trenger ikke bekymre deg for det så lenge flyet ditt videre ikke blir kanselert eller noe slikt :)

Torres_9
Torres_9Innlegg: 157
20.02.15 10:58

Suverent, takk. Skal nok mye til at flyet blir kanselert. 

Burkar
BurkarInnlegg: 8963
24.02.15 22:57

Bagasjen din kommer til å gjennomlyses i Dubai, men medikamenter tror jeg ikke slår ut der.

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 11186
24.02.15 23:00

.....

(Innlegget ble redigert 24.02.15 23:01)

bobben
bobbenInnlegg: 5002
25.02.15 08:09

flydd transit i bangkok og dehli.

JazKo
JazKoInnlegg: 5219
25.02.15 09:08

Kontakt ditt lokale apotek der du hentet medisinen. De kan skrive et "To whom it may concern" dokument for bekrefter at medisnene er til deg personlig foreskrevet av din lege.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 35580
25.02.15 23:05
JazKo: Kontakt ditt lokale apotek der du hentet medisinen. De kan skrive et "To whom it may concern" dokument for bekrefter at medisnene er til deg personlig foreskrevet av din lege.

Problemet er jo at ett slikt dokument kan stort sett enhver som klarer og slå på dataen kopiere/redigere.

JazKo
JazKoInnlegg: 5219
02.03.15 10:41
VivaLV: Problemet er jo at ett slikt dokument kan stort sett enhver som klarer og slå på dataen kopiere/redigere.

Helt rett, men hvem gidder? Legen kan også skrive det. Apoteket stempler med egen stempel. 

Som du sier, dokumentet er i realiteten ikke nødvendig, og muligens noen land ikke tar det til betraktning. Det kan dog komme godt med hvis noen stusser, så har du i realiteten noe å vise til. Bedre det enn ingenting. Så stor tlfnr til både apotek og legen på dokumentet.

Reiser du i schengen kan apoteket skrive en schengenattest som er, i motsetning til "to whom it may concern", et offisielt dokuement for alle schengen-land.

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 3065
03.03.15 19:55

Hvis man har med seg ett apotek av medisiner så mener jeg kanskje det er lurt at man har med ett dokument fra legen sin som forteller hva disse medisinene er og hvorfor man må ha dem med seg på tur.

Men det er bare meg og min mening

frankjosef
frankjosefInnlegg: 325
05.03.15 15:15

Problemet er jo at ett slikt dokument kan stort sett enhver som klarer og slå på dataen kopiere/redigere.

Det er så, men da er det dokumentforfalskning. En autorisert bekreftelse er gyldig, uavhengig av hvor lett den er å forfalske eller ikke. Imdl må man forholde seg til det enkelte lands regelverk mht innførsel.

bobben
bobbenInnlegg: 5002
06.03.15 14:53

jeg har alltid med meg blodtrykksmedesin og annet.aldri problem

Klikk for å gå tilbake til toppen