Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Guttetur 2015

NYTT TEMA
Youngtalent
YoungtalentInnlegg: 10
13.03.15 20:25

Hei! Vi er 4 gutter på 17 og 18 år som skal på guttetur sommeren 2015. Vi tenker at vi vil til en plass som det er det er bra uteliv på men også muligheter for å ta det rolig noen dager. Vi vil ha detrelativt billig. Vi tenker at rhodos er en bra plass, men er det noen som kan anbefale det? Hvordan er feks fordelingen av gutter og jenter der? Hvordan er stranden? Er det evt andre plasser som er å anbefale?

qbah
qbahInnlegg: 45026
13.03.15 20:27

Guttetur også skal dere ta det rolig noen dager?!

Ungdommen nå til dags.

KJ91
KJ91Innlegg: 1291
13.03.15 20:48

Anbefaler Sunny Beach. Vært der 2 runder. Veldig billig og mye moro å finne på. Finn ett hotell sentralt i byen og i grei avstand fra bargata. Ikke så kjempemasse norske heller noe jeg synes bare er en fordel :) er ikke i syden for å møte norske. Sunny Beach har fått ett ufortjent rykte for mye vold og kriminalitet, tviler på at det er mye mer enn andre steder. Spør gjerne om du lurer på noe mer. Har også vært i Rhodos,  masse svensker.. om  du liker det. Relativt dyrt i forhold til Sunny Beach. Liten bargate men det er ganske fullt der. Der har man hvertfall mulighet til å ta det rolig om man føler for det. 

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4657
13.03.15 23:45
Youngtalent: bra uteliv på men også muligheter for å ta det rolig noen dager

Et standardtips er da Barcelona - storby med ok strender.

kansas00
kansas00Innlegg: 19689
14.03.15 00:23
Youngtalent: Vi vil ha detrelativt billig

Da bør dere velge et land som ikke har euro som valuta. Euroen er dyr nå. Sats heller på land som Bulgaria eller Kroatia. Bulgaria går nå for å være europas billigste ferieland. 

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44203
14.03.15 10:12
kansas00: Da bør dere velge et land som ikke har euro som valuta. Euroen er dyr nå. Sats heller på land som Bulgaria eller Kroatia. Bulgaria går nå for å være europas billigste ferieland.

Jo det er billigere i Bulgaria, men valutaen er knyttet til euroen, og har således økt like mye fra.

Nå er jeg langt fra denne alderen, men Golden Sands (da flyr man inn på Varna i stedet for Burgas) er et litt mindre og koseligere sted enn Sunny Beach. Det er mer kupert og ligger finere til. Og det er mer enn nok av uteliv - med partygjenger og mange ungdommer.

Det er også en kort taxitur til Varna by, gir storbyfølelse og har gode muligheter til shopping og litt opplevelser. Det er også billigere der enn Golden Sands. Dere kan også ta en kveld der, men forvent ikke å se andre charterturister der om kvelden. Stort sett bare bulgarere og meg. :-)

(Innlegget ble redigert 14.03.15 10:12)

jorkje
jorkjeInnlegg: 3796
14.03.15 17:57

Tyrkia

Lirym
LirymInnlegg: 3952
14.03.15 18:06
qbah: Guttetur også skal dere ta det rolig noen dager?! Ungdommen nå til dags.

Ungdommen nå til dags er ikke like rutinerte som oss når det kommer til drikking.

(Innlegget ble redigert 14.03.15 18:08)

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3892
14.03.15 18:17

Reis østover. Hvis det er midt i sommersesongen trenger dere faktisk ikke å reise så langt sørover. Kan anbefale Palanga i Litauen.

Pluss:
- Billig alkohol og mat
- Dere kan kjøpe helflasker med vodka/whisky på de fleste utesteder, så dere slipper å bruke en formue på drinker. Blandevann kan dere kjøpe ved siden av.
- Bra damer. Siden dette ikke er et sted med et veldig stort rykte så får dere nok ikke altfor mye konkurranse av andre turister heller
- Fine strender og mye sol
- Man kan leie leiligheter på stedet. Se etter eldre folk som sitter langs veien med pappbiter som de har skrevet noe på russisk. Hvor mye engelsk de snakker vet jeg ærlig talt ikke, men hvis dere spanderer ei flaske finner dere garantert noen ungdommer som kan oversette for dere.

Minus:
- Litauen har nettopp byttet til Euro, så prisene har nok gått opp
- Det at det meste av turismen kommer fra andre land i regionen gjør at det ikke er sikkert alle damene snakker så godt engelsk.
- Stedet er ikke stort. For meg er det bare bra, men det er ikke veldig mange steder dere kan dra. Det meste er stort sett begrenset til en gate.
- Masse folk og trangt i høysesongen. Mange litauere jobber i utlandet. Det betyr at alle skal være i Palanga på samme tid.

_Dial_Square_
_Dial_Square_Innlegg: 21192
14.03.15 19:01
Youngtalent: Vi vil ha detrelativt billig.

Strømstad ?

Thpe
ThpeInnlegg: 30600
14.03.15 19:36
Up-the-ra: Bra damer. Siden dette ikke er et sted med et veldig stort rykte så får dere nok ikke altfor mye konkurranse av andre turister heller

Bra damer i Litauen ??

Dette henger ikke på greip

Kælighet
KælighetInnlegg: 9605
14.03.15 19:39
Thpe: Bra damer i Litauen ??

Russiske, ukrainske og tsjekkise damer har vært veldig vakre når jeg har vært på tur. Litauen er ikke så langt i fra, så jeg blir ikke overrasket.

professordrøvel
professordrøvelInnlegg: 45392
14.03.15 20:53

Moss

Minikongen
MinikongenInnlegg: 7295
15.03.15 11:33

"Bra damer i Litauen ??"

Oh yes!

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 9960
15.03.15 12:50