Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Till Paris med barn i høstferien.

NYTT TEMA
friluft1
friluft1Innlegg: 13
29.09.15 19:04

Hei.

Vi reiser til Paris i høstferien med to jenter på 9 år.

Vi skal på euro disny i to dager. Ellers blir det 3 dager til å se oss om.

Det jeg lurer på er hvor lang tid man bør sette av til hver servedighet?

Vi ønsker å få med oss: eiffeltårnet, notre-dame, katakombene,parken: jardin du luxemburg, sainte-chapelle ellers å lurte vi på å ta turen til verailles og se på slottet.

Da vi reiser med barn tar vi og legger opp etter deres primisser.

Andre forslag hva vi bør få med oss er også ønskelige

kansas00
kansas00Innlegg: 20286
29.09.15 23:55

Vær obs på at franskmenn er et spesielt folkeslag og at vakter/billetører der lett kan ta seg lunsjpauser midt på dagen uten at noen avløser dem.  Opplevde dette blant annet på saint-chapelle. Tipset går ofte på å gå rett etter lunsjpausen pga. at mange da har forlatt køen, men virket ikke sånn synes nå jeg. Hvis mange nok prøver å være "smarte" så blir det nok ikke alltid så smart. 

Smak og behag, men et besøk i Invalidedomen, og det tilhørende militærmuseet er verdt et besøk når man er i Paris. Ligger jo bare "et steinkast" fra Eifeltårnet. 

(Innlegget ble redigert 29.09.15 23:59)

Andropov
AndropovInnlegg: 33276
29.09.15 23:59
friluft1: Vi skal på euro disny i to dager.

Wow, denne har jeg prøvd i 2000 (!). jeg tog Toget i paris og disney's world i Paris. Det har og Magic Kaffe-kopper som går i circle. Jeg så og Anton Martial i Disney World før han ble berømt. Eller så var det bare en som liknet.

"Bon Voyage"

Strandereng
StranderengInnlegg: 7513
30.09.15 00:09
friluft1: Det jeg lurer på er hvor lang tid man bør sette av til hver servedighet?

Kjøp tredagersbillett på Turistkontoret som ligger ved "Gamle Operaen.

Da kan dere fritt hoppe av og på bussen der det passer, sette dere på fortaugskafe, vandre langs Seinen og hoppe på neste Røde buss for å se f. eks Notre Dame eller Eiffeltårnet. 
Bussene går stort sett hele tiden, og dere kan selv regulere tidsbruken.
Euro Disney skygger man unna, det er et mareritt for foreldre, men sikkert fint for de to små:-) Er ikke sikkert de digger Louvre i så ung alder.

Sett av god tid, det er lange køer i Paris på høsten.

Sostioalevante
SostioalevanteInnlegg: 54
08.10.15 18:27

Jeg vil anbefale å ha billetter kjøpt på forhånd til både Louvre og Versailles ellers går dagene på å stå i kø. Versailles ligger dessuten noe utenfor sentrum. Ville tatt ungene med i Eiffeltårnet  (kjøp på forhånd der også) og til Sacre Coure og kunstnerområdet rundt- på dagtid. Artig område men hold på veska. Ellers så er det lurt å bruke Metroen hvis man skal et stykke, sånn at reisene går effektivt. Euro Disney er fantastisk,  man må bare være innstilt på at man står 20 ganger lengre i kø enn det attraksjonene varer. :-)  

(Innlegget ble redigert 08.10.15 18:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg