Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til New England

NYTT TEMA
Avery
AveryInnlegg: 2860
01.10.15 04:56

Vurderer en roadtrip på 2-3 uker i New England-området nordøst i USA neste høst. Ser for meg å fly til NY så kjøre en rundtur via Atlantic City og Philadelphia, så opp til Niagara Falls og Toronto. Selvsagt med flere stopp og overnattinger underveis. 

Derfra videre opp til Montreal før turen går sørover via Vermont og New Hanpshire via Maine til Boston og Cape Cod. Derfra kysten gjennom Rhode Island og Connecticut og tilbake til New York hvor jeg vil bo i Brooklyn.

Er det noen som har tips til ting å gjøre underveis? Er det noen byer jeg bør få med meg? Gjerne små, koselige byer og attraksjoner. Høsten i dette området skal visstnok være ganske bra så jeg vil gjerne se litt av det også.

Har sånn rimelig oversikt over de største og mest populære attraksjonene på disse stedene, inkludert sportslagene som holder til der (vil se NFL og NHL), men vil gjerne ha tips til skjulte skatter! Gjerne absurde ting som verdens høyeste termometer osv.

Tips til hoteller og område vi bør bo i tas også i mot med stor takk (og stjerner)!

Om oss: Vi blir en familietur med godt voksne. Vi er ikke spesielt interessert i museumer og den slags, men veldig glad i musikk. Vi stortrivdes i byer som Nashville, Memphis og Austin. Vi er også sportsglade så det blir opptil flere besøk på kamper mens vi er der borte. 

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
01.10.15 09:05
Avery: Vurderer en roadtrip på 2-3 uker i New England-området nordøst i USA neste høst. Ser for meg å fly til NY så kjøre en rundtur via Atlantic City og Philadelphia, så opp til Niagara Falls og Toronto. Selvsagt med flere stopp og overnattinger underveis.

god idee , the New England States , er særs naturskjønne på høsten .

Jeg ville lagt turen innom Finger lakes District i Staten New York. fra Philadelpia kjør Nord Vestover til Route 81 North , ta denne omtrent til Cortland NY og se etter veier til F eksempel Scaneatles ( flere muligheter ) , bo f eksempel på http://www.thesherwoodinn.com/ se også : https://en.wikipedia.org/wiki/Skaneateles_Lake

Avery
01.10.15 10:22
mickyH: og se etter veier til F eksempel Scaneatles ( flere muligheter )

Takk for tips! Er det noe spesielt med denne byen/stedet siden du anbefaler den? 

Vi legger denne turen til New England om høsten nettopp på grunn av naturen. :)

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
01.10.15 10:38
Avery: Takk for tips! Er det noe spesielt med denne byen/stedet siden du anbefaler den?

ikke noe annet enn at området er veldig naturpent . ( Finger lakes District ) har selv besøkt området flere ganger .

nr 2 ; kjøre fra Philadelphia.. så er det en passe dagsetappe til F eksempel Scaneatles..( en liten sjarmerende by )  og det ligger gunstig til for kjøring til Niagara falls som blir en relativt kort etappe .

Dwight Eisenhower eide ett hus i Scaneatles

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
02.10.15 10:02
Avery: Er det noen som har tips til ting å gjøre underveis? Er det noen byer jeg bør få med meg? Gjerne små, koselige byer og attraksjoner. Høsten i dette området skal visstnok være ganske bra så jeg vil gjerne se litt av det også.

Det er to inntrykk jeg sitter igjen med:

Den fantastisk vakre kysten av Maine (hele stripa) og verdens beste lobster chowder.

Byen Lubeck med verdens beste burger og cheese cake.

Ja, jeg er glad i den maten jeg liker! ;)

Høsten er en kaskade av intense farger. Få for all del med deg fargeprakten.

undertaker5000
undertaker5000Innlegg: 88
02.10.15 15:31

Bosten er verd en stopp. Veldig fin by mer litt mer europesk preg enn de andre byene. Siden du er sports fant må du se Boston Celtic spille, anbefaler også en øl på Cheers bare. Husk at det som er filmet inne på Cheers baren ikke er samme plass som der baren er. Er derfor 2 Cheers barer i Boston. :)

Ellers er Washington også verd et besøk. Veldig fint område rundt Lincon Memorial.

Hvis du er gla i gambling er Atlantic City moro. Aldri vært der selv, men har vært i Vegas med guttegjeng, og flere av dem reiste til Atlantic året etter og de sa at det er vel verd å få med seg.  Ikke ikke stort og "useriøst" som Vegas, men masse muligheter for poker og moro. :)

(Innlegget ble redigert 02.10.15 15:33)

Avery
02.10.15 21:32

Boston er vel den byen jeg har planlagt å tilbringe flest dager. Cheers var en favorittserie så dit skal jeg, både på baren og på bygninga som ble illustrert (var på Cheers-settet i Hollywood en gang for maaange år siden). 

Washington har jeg vært så den droppes denne gangen. Men enig, flott by. 

Jeg liker gambling så Atlantic City er på lista. Drar rett dit fra Newark hvor vi lander. Passer perfekt med tidspunktet vi lander og når innsjekk i AC er. 

Avery
02.10.15 21:38
Aurorabliss: Den fantastisk vakre kysten av Maine (hele stripa) og verdens beste lobster chowder. Byen Lubeck med verdens beste burger og cheese cake.

Blir ikke så mye av Maine da vi kjører sørover fra Montreal via Vermont inn i New Hampshire. Har foreløpig lagt inn en natt i Portland, men har ikke noen grunn for at jeg plukka ut den byen (vet etter at jeg begynte å planlegge at Mohamed Atta gikk om bord i sitt nest siste fly i nettopp Portland 11/9).

Lubeck høres ut som min type by, men virker å være litt langt nord? Hadde lagt inn en natt ved Mt Washington, NH, for å ta toget opp fjellet der. 

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
03.10.15 16:23
Avery: Blir ikke så mye av Maine da vi kjører sørover fra Montreal via Vermont inn i New Hampshire. Har foreløpig lagt inn en natt i Portland, men har ikke noen grunn for at jeg plukka ut den byen (vet etter at jeg begynte å planlegge at Mohamed Atta gikk om bord i sitt nest siste fly i nettopp Portland 11/9). Lubeck høres ut som min type by, men virker å være litt langt

Var jeg deg, ville jeg tatt omveien om Lubeck i det minste. Portland er kjedelig.

Vi kjørte samme rute som deg en gang, etter å ha vært nord i staten New York og opplevde turistellabefengte Niagara Falls. Men Vermont - som skal være den grønne staten - var heller ikke noe spesielt.

Hjertet mitt banker heftig for Maine. Stephen King holder forresten til i innlandet der, om det skulle interessere deg.

Avery
04.10.15 16:56
Aurorabliss: Hjertet mitt banker heftig for Maine. Stephen King holder forresten til i innlandet der, om det skulle interessere deg.

Stor fan av Stephen King. Har lest haugevis av bøkene hans og vet at han har en fascinasjon med Maine. Vermont blir bare en gjennomkjøring, men hadde tenkt å stoppe i Manchester, NH, da jeg også er en stor fan av The West Wing hvor president Bartlet kom derfra. 

Skal absolutt vurdere Lubeck. Portland er kun valgt på grunn av beliggenhet og størrelse. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg