Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til Dubai som samboere

NYTT TEMA
reisegalskap

reisegalskap
14.11.15 18:34

Min samboer og jeg har bestilt tur til Dubai. Først nå har det gått opp for oss hvor forbudt det er å være i Dubai som samboere og ikke gift. Har noen erfaringer fra samme situasjon som de kan dele?

tikk

tikk
14.11.15 22:24

Om du er "dama" kan du vel bli tiltalt for å ha blitt "voldtatt" av din samboer.

Forfun

Forfun
14.11.15 23:01

Tikk har ett stort hat mot Midtøsten men har aldri vært der. Har ikke vært der selv, men de jeg kjenner som har vært og bodd der opplever ingen problemer som vestlig. 

Johnsli

Johnsli
14.11.15 23:22
reisegalskap: Først nå har det gått opp for oss hvor forbudt det er å være i Dubai som samboere og ikke gift.

Er det? Og hvordan skulle de evt. finne ut hva slags samlivsforhold dere har? Var riktignok alene i Dubai, men opplevde ikke noe spesielt som skulle tyde på dette.

Azadi

Azadi
15.11.15 00:15

Ikke si at dere er samboere, hvoren dere går så går dere som et gift par. Ingen spør dere om dette, men alltid si at dere er gift i resepsjonen eller restauranter når dere sjekker inn/reserverer. Det er dessuten vanlig at arabiske koner beholder etternavnet sitt, så ingen merker noe hvis dere holder kjeft om det.

TomPadang

TomPadang
16.11.15 23:27
Azadi: Ikke si at dere er samboere, hvoren dere går så går dere som et gift par. Ingen spør dere om dette, men alltid si at dere er gift i resepsjonen eller restauranter når dere sjekker inn/reserverer. Det er dessuten vanlig at arabiske koner beholder etternavnet sitt, så ingen merker noe hvis dere holder kjeft om det.

Hvis dere ikke sier at dere er gift, må dere be om enkeltrom.  Det er forbudt for ugifte å ligge på dobbeltrom.

Azadi

Azadi
16.11.15 23:42

Jeg sier jo at de må si at de er gifte om de blir spurt om det, men ikke si at de er samboer ala ikke gifte, men bare bor sammen. Men de spør ikke med mindre du oppfører deg som en tulling.

(Innlegget ble redigert 16.11.15 23:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg