Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaring med å leie h i Orlando av www.florida.no

NYTT TEMA
DL_Nelly
DL_NellyInnlegg: 6
07.02.16 17:56

Noen som har erfaring? 

I utgangspunktet virker alt ok men litt redd for at vi skal dukke opp og det ikke finnes ett hus til oss. 

Dersom det skulle skje hva slags rettigheter har man da? Man må jo betale ett stort beløp før ankomst 

Tormund
TormundInnlegg: 18452
07.02.16 17:58
DL_Nelly: Noen som har erfaring?

Nei, jeg har kun kjørt gjennom Kongo. Tok meg en halv dag, inkludert dekkskifte og tanking av drivstoff.

pusur44017
pusur44017Innlegg: 571
07.02.16 19:19

Jeg føler det er noe som skurrer, jeg fant denne gamle tråden. 

Den er fra 2011. Selskapet er registrert i brønnøysundregisteret, med henne og (mannen?) som eier/ansatte. 

Jeg har sjekket siden hennes, og hun er selv vert for 36 forskjellige sider som leier ut alt mulig. Hun hevder selv at: "Brigits Florida AS er et norsk aksjeselskap som er agent for flere management selskaper som drifter utleieboliger, og bruker www.florida.no som webside." Det eneste jeg da ikke forstår er hvorfor to av disse sidene kan leie ut MINST et helt likt hus... Og en av disse sidene, er uferdig. På en av undersidene står det tekst på latin, noe som brukes for a vise eksempel. Huset som står på denne test siden er nevnt som "test home" og mangler den samme tittlen som andre hus på samme siden, men på www.florida.no er dette plassert som et hjem som kan leies/kjøpes. Da har jeg bare sjekket to sider utenom www.florida.no...

Dette er veldig suspekt og virker uprofesjonelt, ville styrt langt unna.

-pusur

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35387
08.02.16 02:09

Hvorfor ikke bare slenge seg inn på 'Super 8 motel' og lignende underveis?

enigma99
enigma99Innlegg: 704
08.02.16 13:49

Tror dere skal ligge unna florida.no ... mener å huske noe om en konkurs og uryddige forhold i media for noen år siden...

Vi har leid hus i Florida flere ganger, men da gjennom de 2 store og seriøse nettsidene: www.homeaway.com og www.vacationrentals.com  

Har vært kjempefornøyd hver gang, store flotte hus for en billig penge.

PS: Hvis dere ikke skal tilbringe hele ferien i Orlando kan det anbefales å leie hus i Cape Coral, der ligger mange av husene ved kanaler med egen brygge i hagen, og hvis du leier en båt også så har du kort vei ut i Mexicogulfen og flotte strender ;-)

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 1745
09.02.16 12:16

Er dere usikre så sender dere en mail til USA spesialisten og de fikser dere hus i alle størrelser og prisklasser..

Eller dere kan sjekke ut denne http://www.floridahus.com/

Norsk par som leier ut i Kissimmee,ligger nesten i "krysset" highway 192 of highway 27

192 er populær og der finner dere det aller meste mens man må ut på Interstate 4 for å komme seg til parkene.

Highway 27 også kalt champions gate er ett enormt område med boliger,golf og butikker... 

Bodd i champions gate i store hus på 300 kvm flere ganger

Avery
AveryInnlegg: 2860
09.02.16 16:12
rosmebraad: Hvorfor ikke bare slenge seg inn på 'Super 8 motel' og lignende underveis?

Hus er mest hensiktsmessig skal man være der i en lengre periode og man har barn (antar trådstarter reiser med barn for hvorfor ellers dra til Orlando?). 

Jeg ville styrt unna sider som krever forhåndsbetaling med mindre der er veletablerte, større selskap som Airbnb etc. 

Til trådstarter: Dersom du betaler mye penger på forhånd og kommer til null hus, er du fucked. Du kan kanskje klare å kreve inn pengene i etterkant, men du må jo likevel betale for å ha en plass å bo når du først har ankommet. Og det er ganske kjipt å bruke tida av ferien på å finne en plass å bo, og spesielt billig er det heller ikke. 

I mitt hode er det bedre å betale noen tusenlapper for tryggheten om at alt går i orden enn å krysse fingrene og håpe på det beste. 

cruisecontrol
10.02.16 14:22

Jeg har gjort det enkelt jeg da. 

Bruker USA spesialisten til fly,hus og bil,så ordner jeg resten sjælv...Enkelt og greit. Da vet du hva du får og trenger ikke bekymre deg,ikke koster huset,flyreisa eller bilen så mye mer heller.... 

Så hvorfor bevege seg inn på områder man føler seg usikker for det er kjipt om du blir lurt til og tro at det flotte huset ikke eksisterer...

Jeg anbefaler ett reisebyrå til og ordne det viktigste.

enigma99
10.02.16 15:02
cruisecontrol: Bruker USA spesialisten til fly,hus og bil,så ordner jeg resten sjælv...Enkelt og greit. Da vet du hva du får og trenger ikke bekymre deg,ikke koster huset,flyreisa eller bilen så mye mer heller....

Nå virker det som trådstarter selv ikke er så interessert så det er nok mulig vi diskuterer dette mest for oss selv..

Har vært i USA 12-14 ganger, og sjekket USA spesialisten noen ganger på både fly, hus, bil, og cruise. De har aldri vært konkurransedyktige på pris. Og der ligger vel mye av årsaken til at reisebyråer er en utdøende business..

Har man romslig nok økonomi til at man ikke bryr seg om prisen blir det dobbelte er det klart det er behagelig å få pakken ferdig servert. Men de fleste liker å spare unødvendige kostnader, og vil man i tillegg ha størst mulig utvalg og valgmuligheter så fikser man alt dette selv på nett.

cruisecontrol
10.02.16 20:14
enigma99: ar vært i USA 12-14 ganger, og sjekket USA spesialisten noen ganger på både fly, hus, bil, og cruise. De har aldri vært konkurransedyktige på pris. Og der ligger vel mye av årsaken til at reisebyråer er en utdøende business..

Mulig de faktisk er dyrere men jeg er litt lat eller enkel der jeg da..

Synes det er greit at noen gjør jobben så kan jeg konsentrere meg om andre ting,og sist jeg brukte dem så betalte for 4 personer dvs 4 døtre på 21,19,15 og meg og betalte 40 000 for hus,bil og fly t/r.

Reiste med Icelandair,hadde en DIGER GMC yukon XL,hus på 320 kvm i 14 dager- Følte det var innafor. Kunne sikkert spart ett par tusenlapper om jeg ordnet selv men det bør være mer enn 2000 kr for at jeg skal ikke skal bruke ett reisebyrå... I tillegg så liker jeg enten direkte eller kun 1 stopover...

Tanken min er at jeg vil ha mest mulig lommepenger og ikke kaste det bort på dyrt hus,bil eller flyreise...

Ikke gratis veit jeg å betale for orlandoflexticket og disney pakkene men verdt det ja  :)

Skal over snart igjen... Blir aldri lei vettu når man først har vært der 1 gangen

DL_Nelly
DL_NellyInnlegg: 6
20.02.16 14:15

Hei,  jeg har ikke fått med meg at jeg har fått svar :) 

Jeg har sjekket opp at firmaet eksisterer og sjekket med forbrukerrådet om de har fått inn klager det hadde de ikke.

Ja vi kunne ha leid hotel men vi er flere som reiser sammen. Vi skal være lengst, så kommer det 2 familier - på det meste er vi 15 stykker og da svarer det seg med ett stort hus. 

....men det gjør det også ekstra vanskelig om vi skulle komme dit og ikke ha ett sted å bo 

enigma99
20.02.16 19:43
DL_Nelly: Jeg har sjekket opp at firmaet eksisterer og sjekket med forbrukerrådet om de har fått inn klager det hadde de ikke.

Nå har dere jo fått ganske mange tips her i tråden, bl.a. med advarsler og med tips til seriøse utleiesteder, hvis dere likevel satser på florida.no så gjenstår vel bare å ønske lykke til ;-)

solitude
solitudeInnlegg: 4621
21.02.16 18:10
cruisecontrol: Mulig de faktisk er dyrere men jeg er litt lat eller enkel der jeg da.. Synes det er greit at noen gjør jobben så kan jeg konsentrere meg om andre ting

Den dagen der oppstår et problem er det så mye enklere å kunne forholde seg direkte til leverandøren av en tjeneste istedet for å måtte gå igjennom et reisebyrå, særlig et med norske åpningstider som passer spesielt dårlig når du befinner deg i andre tidssoner. 

Går altid rett mot flyselskapet, men har brukt expedia (.com, ikke den norske versjon), for leie av hoteller og leiligheter der det har vært billigst. Bruker å leie leiligheter når jeg skal være samme sted mer enn en uke og der funker HomeAway (Expedia-eiet) veldig bra. 

cruisecontrol
22.02.16 01:39
solitude: Den dagen der oppstår et problem er det så mye enklere å kunne forholde seg direkte til leverandøren av en tjeneste istedet for å måtte gå igjennom et reisebyrå, særlig et med norske åpningstider som passer spesielt dårlig når du befinner deg i andre tidssoner.  Går altid rett mot flyselskapet, men har brukt expedia (.com, ikke den norske versjon), for leie av hoteller og leiligheter der det har vært billigst. Bruker å leie leiligheter når jeg skal være samme sted mer enn en uke og der funker HomeAway (Expedia-eiet) veldig bra.

Aldri hatt trøbbel ved bruk av usa spesialisten.. Aldri hatt trøbbel med hverken,fly,bil eller hus..

Så jeg bruker dem i og med at når vi reiser så er min familie på pluss minus 10 stk,så da er det greit bruke et bra reisebyrå på logistikken....

Mulig jeg kunne fått det billigere ved og ordne alt selv men tror det er peanøtter....

Viktigste er at reiseforsikringen er bra i mine øyne... Fikk bruk for den sist da vi var en hel dag på Aquatica var meldt overskyet så vi smurte oss men jeg glemte påfyll og endte opp med en blanding av 1 og 2 grads forbrenning fra skulder til skulder. Ringte forsikringsselskapet og ble henvist til ett sykehus i nærheten og fikk verdens beste service og pleie... VIP behandling kan jeg faktisk kalle det...

Vet at home away har fått bra skussmål..

solitude
solitudeInnlegg: 4621
22.02.16 17:09
cruisecontrol: Aldri hatt trøbbel ved bruk av usa spesialisten.. Aldri hatt trøbbel med hverken,fly,bil eller hus..

Poenget er jo nettopp at det først er når du har opplevet trøbbel at du finner ut om du skulle ha handlet et annet sted...  Eksempelvis kan det funke helt greit å reise med Norwegian på langtur, men når det oppstår problemer, sitter man skikkelig fast hvor man hos visse andre lett blir ombooket på partner airlines og kanskje bare blir et par timer forsinket, kontra flere dager..

cruisecontrol
23.02.16 09:35

Har ikke reist med Norwegian men du og jeg vet at det er rimelig lenge siden det var trøbbel der..

Men uansett hvor i verden man reiser så kan man oppleve problemer. Hører til sjeldenhetene at man blir forsinket i dagesvis.

Man må ikke male fanden på veggen heller

Så jeg går for ett reisebyrå som USA spesialisten som KUN har gitt min familie og meg gode vibber og som sagt jeg mener reiseforsikringen er viktigst i utlandet... 

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
01.03.16 08:15
cruisecontrol: Aldri hatt trøbbel ved bruk av usa spesialisten.. Aldri hatt trøbbel med hverken,fly,bil eller hus..

hei , holder egentlg med deg i det , la noen gjøre jobben .

selv reiser jeg til USA 4-5 ganger i året ( mest Florida , men også vestkysten ) noen ganger ber jeg reisebyrået ordne alt , booke fly , hotell leiebil osv ... det du betaler for det er ikke så mye exstra tiden tatt i betrakning Se det komer mange " råd " her på hvorledes en bør reise til USA , jeg har aldri brukt noen av rådene som oppgis her .

cruisecontrol
04.03.16 10:31

Alltid hyggelig med gode råd selv om man nødvendigvis ikke trenger bruke dem.

Synes noen maler fanden på veggen og der kjenner jeg meg ikke igjen etter x antall turer til Kissimmee..

Men jeg liker slippe booking jobben så jeg heller kan konsentrere meg om park billetter og lommepenger...

Aldri vært i trøbbel i USA heller annet enn mitt uhell med forbrenning som løste seg på ypperlig vis..

Så jeg vil fortsette bruke USA spesialisten fordi de nettopp er spesialister... 

eriols
eriolsInnlegg: 7
03.07.17 19:49

Kan du anbefale Florida.no etter turen din? 

Lise.R
Lise.RInnlegg: 5
06.01.18 18:58

Lenge siden du la ut spørsmålet, eriols. Kom over det nå. Jeg har bolig i Kissimmee, Florida som jeg leier ut gjennom Florida.no. Dette er et seriøst firma. Eier Birgit Klafstadbakken har hjulpet mange av oss nordmenn som har kjøpt bolig med å gjennomføre selve kjøpet. Mange av oss legger så ut boligene for utleie gjennom hennes firma, da hun har et stort nettverk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg