Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vente på restplass eller kjøpe reise nå?

NYTT TEMA
ReisegladeMarkus
ReisegladeMarkusInnlegg: 3
10.04.16 10:42

Hei. Jeg har lovet min solhungrige samboer at vi skal ta en tur til syden i slutten av ferien. Kan egentlig reise når som helst mellom 20 juli - 14 august.

Jeg har vært i over 40 land og elsker øde, eksotiske steder uten turister, men denne gangen er det altså en typisk charterferie hvor sol og avslapping er i fokus.

Vi er veldig glad i Hellas og tenkte vi skulle prøve oss på Naxos i år. Jeg tenkte at vi kunne reise på en restplass mellom 1 august til 14 august.. Vi bor i Bergen, og det pleier jo å være en del av disse plassene igjen til en billig penge?

Min samboer derimot er noe redd for at vi da ender opp med et dårlig hotell og et dårlig sted? Det er absolutt ikke noe must å reise til Naxos, men vi vil gjerne litt unna kreta/rhodos og de mest turistifiserte stedene. Kan bestille nå, men synes det er litt mye med rundt 20 tusen når jeg vet vi er fleksible og det er mye billig i august.

Det er en stund siden jeg reiste med restplass, er det fortsatt slik at man kan gjøre gode kupp?

takk for svar.

malacay3
malacay3Innlegg: 18707
10.04.16 10:49

Du kan fortsatt gjøre gode kupp, men det som styrer prisene er skoleferie. Du vil sannsynligvis få billigere tur jo senere du legger turen. Må du reise med charter ? Norwegian flyr jo til Athen nå, kan det være et alternativ å fly med de og ordne resten selv ?

Malacay

ReisegladeMarkus
ReisegladeMarkusInnlegg: 3
10.04.16 10:59

Må absolutt ikke fly charter og prøver alltid å unngå det ;) Ser bare at prisene er på sitt høyeste i august med hotell (siden da har resten av europa ferie), tenkte derfor at det var gode muligheter for et charter kupp. Absolutt et godt forslag og ordne alt selv, men ettersom vi er så fleksible med når vi skal reise tenker jeg at det bør være gode muligheter for et charter kupp

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45797
10.04.16 21:43

Dette blir jo litt gambling - blir det en fin og varm sommer bør det være visse muligheter for gode restplasstilbud fra starten av august. Blir det regn og kaldt over hele landet, fylles nok disse plassene opp.

Som du nevner har jo resten av Europa ferie i denne perioden, så heller ikke rutefly og finne hotell selv er det letteste.

fargerik
fargerikInnlegg: 55293
11.04.16 08:06
ReisegladeMarkus: Må absolutt ikke fly charter og prøver alltid å unngå det ;) Ser bare at prisene er på sitt høyeste i august med hotell (siden da har resten av europa ferie), tenkte derfor at det var gode muligheter for et charter kupp. Absolutt et godt forslag og ordne alt selv, men ettersom vi er så fleksible med når vi skal reise tenker jeg at det bør være gode muligheter for et charter kupp

Det er jo gambling uansett å bestille uspesifisert restplass...slik jeg forstår det. Dere skal jo reise i høysesongen.

Du bør jo ta høyde for at det kan bli et møkkete hotell med maur på rommet og dass som ikke virker, at det er veldig langt til stranda og at de bygger om på hotellet slik at det er et helvetes bråk hele dagen.

Jeg anbefaler å bestille til full pris, sjekke hotellet dere skal bruke nøye før dere bestiller, og vite eksakt hva dere får før dere bestiller.

(Innlegget ble redigert 11.04.16 08:06)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45797
11.04.16 15:45
fargerik: Det er jo gambling uansett å bestille uspesifisert restplass...slik jeg forstår det. Dere skal jo reise i høysesongen. Du bør jo ta høyde for at det kan bli et møkkete hotell med maur på rommet og dass som ikke virker, at det er veldig langt til stranda og at de bygger om på hotellet slik at det er et helvetes bråk hele dagen. Jeg anbefaler å bestille til full pris, sjekke hotellet dere skal bruke nøye før dere bestiller, og vite eksakt hva dere får før dere bestiller.

Nå står det vel ikke at de har tenkt å bestille uspesifisert restplass. Restplass kan jo like gjerne være med hotell, eventuelt bare fly, så kan man ordne seg overnatting selv.

fargerik
fargerikInnlegg: 55293
11.04.16 18:10
DrSchwei: Restplass kan jo like gjerne være med hotell, eventuelt bare fly, så kan man ordne seg overnatting selv.

Ja. Det er bare å ønske lykke til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester