Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klage på apollo

NYTT TEMA
Trening
TreningInnlegg: 1666
07.08.16 00:37

Hei! Jeg har opplevd at en bussjåfør på en av Apollos charterbusser var meget uhøflig. Dette gjaldt turen fra flyplassen til hotellet. Foran hvert stopp nektet han å opplyse om hvilket hotell vi var kommet til, (bekmørkt ute, ikke så lett å se) så noen mistet hotellstoppene sine og ble med helt til turens ende.

Da mannen fikk se billetten med navn på hotellet nektet han å kjøre tilbake, slengte ut bagasjen og sa "I'm done!"go get a taxi". Uhøflig og sint mann. Resultat: 7 km med taxi og 13 euro.

Kan man klage på dette? Har jo betalt for busstransport. Finner  bare reklamasjonsskjemaer for  skadet eller manglende bagasje inne på deres sider.

Har disse sjåførene noe med reiseselskapet å gjøre? Kjører de for Apollo spesifikt? Jeg er mer interessert i at mannen mister jobben sin / får en skrape enn å bli kompensert.

mvh

Avery
AveryInnlegg: 2859
07.08.16 11:07

Ring Apollo og forklar situasjonen. Har dem en noen lunde oppegående kundeservice vil du få pengene tilbake pluss noe ekstra (f. eks. rabatt på neste reise). 

Gjør det på telefon. Da er det vanskeligere for dem å ignorere. 

PS. Vær høflig!

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4425
07.08.16 15:19
Trening: Foran hvert stopp nektet han å opplyse om hvilket hotell vi var kommet til, (bekmørkt ute, ikke så lett å se) så noen mistet hotellstoppene sine og ble med helt til turens ende.

Noe av det sykeste jeg har hørt.

Hvis du fortsatt er på ferie der, ta kontakt med Apollo's representanter direkte.

Vil anta de tar tak i dette.

Israel12points
Israel12pointsInnlegg: 3437
07.08.16 23:21
Trening: Foran hvert stopp nektet han å opplyse om hvilket hotell vi var kommet til, (bekmørkt ute, ikke så lett å se) så noen mistet hotellstoppene sine og ble med helt til turens ende.

Litt rart da at noen gikk av utenfor dette hotellet uten at bussjåføren sa hvilket hotell det var , tok dem bare en sjanse da på at det var rett ?

Memelli
MemelliInnlegg: 3898
08.08.16 14:57
Israel12points: Litt rart da at noen gikk av utenfor dette hotellet uten at bussjåføren sa hvilket hotell det var , tok dem bare en sjanse da på at det var rett ?

Kanskje de så hotellnavnet fra hvor de satt på bussen? Uansett useriøst å ikke opplyse om hvilket hotell man er på. Litt bør man kunne forvente når man betaler flere hundre kroner for busstransport.

fargerik
fargerikInnlegg: 66212
08.08.16 15:19
Trening: Hei! Jeg har opplevd at en bussjåfør på en av Apollos charterbusser var meget uhøflig. Dette gjaldt turen fra flyplassen til hotellet. Foran hvert stopp nektet han å opplyse om hvilket hotell vi var kommet til, (bekmørkt ute, ikke så lett å se) så noen mistet hotellstoppene sine og ble med helt til turens ende. Da mannen fikk se billetten med navn på hotellet nektet han å kjøre tilbake, slengte ut bagasjen og sa "I'm done!"go get a taxi". Uhøflig og sint mann. Resultat: 7 km med taxi og 13 euro. Kan man klage på dette? Har jo betalt for busstransport. Finner bare reklamasjonsskjemaer for skadet eller manglende bagasje inne på deres sider. Har disse sjåførene noe med reiseselskapet å gjøre? Kjører de for Apollo spesifikt? Jeg er mer interessert i at mannen mister jobben sin / får en skrape enn å bli kompensert.

Dårlige greier.  Jeg er enig i at sjåføren bør miste jobben. Apollo skal være seriøse, og kan ikke være bekjent av å ha slike underleverandører.  Slike ting får meg til å tenke meg om før jeg velger reiseselskap.

Evig eies kun et dårlig rykte. (Kvitnes)

Den enkleste sak i verden er å finne reiseselskaper som har godt/dårlig rykte.

Veldig bra at du lagde en tråd om Apollo. Kona og jeg har hatt Hellas-tur på programmet en stund.....

Men jeg kan jo ta med at jeg dro med Apollo til Kos for noen år siden, og at det funket bra med buss til hotellet den gangen. Ganske gretten sjåfør, men vi ble i hvertfall jaget ut av bussen der vi skulle være Det var en svensk berte fra Apollo i bussen som fulgte med .

"ella ella"...men da skulle visst hele saueflokken til samme sted.

(Innlegget ble redigert 08.08.16 15:29)

Israel12points
08.08.16 16:19
fargerik: Veldig bra at du lagde en tråd om Apollo. Kona og jeg har hatt Hellas-tur på programmet en stund.....

Det er jo ikke Apollo sin feil , det er kun alene sjåføren og mener fortsatt at turister som sitter på bussen og ser noen går av  og ikke veit hvilket hotell dem har stoppet på , da hadde jeg spurt , enkelt og greit.

(Innlegget ble redigert 08.08.16 16:21)

fargerik
08.08.16 18:26
Israel12points: Det er jo ikke Apollo sin feil , det er kun alene sjåføren og mener fortsatt at turister som sitter på bussen og ser noen går av og ikke veit hvilket hotell dem har stoppet på , da hadde jeg spurt , enkelt og greit.

Det er ikke greit at folk som er ukjente i reisemålet kjøper en pakketur/chartertur som inkluderer transport til hotellet blir pælma av bussen i mørket på et ukjent sted sammen med en skyllebøtte med drittslenging.

Selv om dette skjedde i ditt land Hellas.

(Innlegget ble redigert 08.08.16 18:27)

Israel12points
08.08.16 19:20
fargerik: Det er ikke greit at folk som er ukjente i reisemålet kjøper en pakketur/chartertur som inkluderer transport til hotellet blir pælma av bussen i mørket på et ukjent sted sammen med en skyllebøtte med drittslenging. Selv om dette skjedde i ditt land Hellas.

Nei det er ikke greit det har jeg da heller ikke skrive noe sted , og ikke det er ikke mitt land , mitt land er Norge , men jeg liker landet men det er da ikke noe med denne saken å gjøre.

Det er da voksne mennesker og om du ikke sovnet på bussen i det du dro fra flyplassen så synes jeg det er rart at folk bare sitter i bussen når dem ser andre går av uten å spørre om hvilket hotell det er når bussjåføren ikke har sagt noe.  

fargerik
09.08.16 05:57
Israel12points: Det er da voksne mennesker og om du ikke sovnet på bussen i det du dro fra flyplassen så synes jeg det er rart at folk bare sitter i bussen når dem ser andre går av uten å spørre om hvilket hotell det er når bussjåføren ikke har sagt noe.

Bull.

Når man har ansvaret for å kjøre en rute til flere forskjellige hoteller, skal man si fra til passasjerene hvilket stopp man stopper ved.

Jeg bruker alltid flybussen til og fra Gardermoen, og sjåføren melder fra for hvert eneste stopp på veien. Turister som kjører buss fra flyplassen får altså beskjed før hvert eneste stoppested.

Hva er så vanskelig med det?

Jeg bor i Fredrikstad, her meldes det navnet på stopp før hvert stoppested. Har hatt en del Oslo-turer i år og kjørt en del buss der, og når man ikke er kjent er det viktig at hvert eneste stopp annonseres over høyttalerne i bussen.

Jeg gjentar: Elendig opplegg fra Apollo.

(Innlegget ble redigert 09.08.16 06:02)

Israel12points
09.08.16 17:04
fargerik: Bull. Når man har ansvaret for å kjøre en rute til flere forskjellige hoteller, skal man si fra til passasjerene hvilket stopp man stopper ved. Jeg bruker alltid flybussen til og fra Gardermoen, og sjåføren melder fra for hvert eneste stopp på veien. Turister som kjører buss fra flyplassen får altså beskjed før hvert eneste stoppested. Hva er så vanskelig med det? Jeg bor i Fredrikstad, her meldes det navnet på stopp før hvert stoppested. Har hatt en del Oslo-turer i år og kjørt en del buss der, og når man ikke er kjent er det viktig at hvert eneste stopp annonseres over høyttalerne i bussen. Jeg gjentar: Elendig opplegg fra Apollo.

Det er ikke vanskelig i det hele tatt , men prøv å tenk.

Dette er ikke en vanlig holdeplass , de folk hopper på / av.

Det er et stopp utenfor et hotell , bussjåføren må ut og ta ut kofferter , flere passasjerer går av , og om du da hadde sitte i bussen og IKKE HØRT sjåføren si hotellnavnet , ville du da ikke spørre om unnskyld hvilket hotell er det vi er kommet til ?

Hva var grunnen til at andre gikk av ? 

Det er fullt lov å være litt våken også....

PS : Det er elendig av bussjåføren , Apollo kan ikke lastes om sjåføren har hatt en dårlig dag.

enigma99
enigma99Innlegg: 829
11.08.16 18:54

Bruk taxi ;-) Forutsatt at det ikke er svært lange avstander. (trådstarter nevner ikke hvilken destinasjon dette gjaldt)

Men generelt; Det vil overraskende ofte lønne seg økonomisk å takke pent NEI til reiseselskapets / pakkeflokkselskapets tilbud om busstransport og istedet velge taxi. 

I tillegg kommer de andre fordelene:

-Rask transport fra A til B

-Behageligere transport

-Slippe å vente på de trege folka man alltid venter på.. ;-)

-Og de virkelige godbitene: Komme FØR (evt etter) den enorme køen til a) innsjekkingen på hotellet eller b) innsjekkingen på flyplassen.

Som en bonus fungerer det også som god kamuflasje slik at man med flaks unngår å se ut som en pakketurist ;-)

(Nå var kanskje ikke dette til så stor hjelp for trådstarter, han bør sende brev til Apollo enkelt og greit, men kanskje til neste gang ;-)   ... )

(Innlegget ble redigert 11.08.16 18:55)

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4425
11.08.16 19:15
Israel12points: flere passasjerer går av , og om du da hadde sitte i bussen og IKKE HØRT sjåføren si hotellnavnet , ville du da ikke spørre om unnskyld hvilket hotell er det vi er kommet til ?

Det står jo i hovedinnlegget at sjåføren konsekvent nektet å oppgi hotellnavnet før hver stopp.

En del turister vet ca. hvor lang distanse det er til deres hotell, noen har vært der før etc.

Normalt ville man jo spørre om man var usikker, men slik det er forklart i hovedinnlegget kan jeg forstå at man kvier seg om eksempelvis bussen skal innom 10-15 hotell på forskjellige destinasjoner.

apolloreiser
apolloreiserInnlegg: 1
12.08.16 10:35

Hei "Trening"!

Beklager at det tok litt tid før jeg fikk svart deg her, hadde problemer med å få logget inn i debatten. Det er veldig synd å høre at du har hatt problemer på din reise med Apollo - det du forklarer er selvfølgelig ikke noe vi ønsker våre gjester skal oppleve. Send oss gjerne en e-post på reklamasjon@apollo.no med forklaringen på hva som har skjedd og ditt bestillingsnummer, så kommer vi tilbake til deg så fort som mulig.

Hilsen Beatriz Rivera, kommunikasjonsansvarlig i Apollo

(Innlegget ble redigert 12.08.16 10:35)

Trening
14.08.16 17:55
Israel12points: PS : Det er elendig av bussjåføren , Apollo kan ikke lastes om sjåføren har hatt en dårlig dag.

Poenget er at siden identiteten til sjåføren for meg er ukjent, må jeg henvende meg til neste ledd i kjeden, som da blir Apollo. Og derav overskriften, siden sjåføren kjørte for Apollo.

Det er også flere momenter her, men de er tatt opp i skjemaet jeg har sendt til Apollo.

Perbu
PerbuInnlegg: 4332
16.08.16 21:45

En fillesak, du fremstår som smålig og retthaversk og har ikke en sjanse til å nå frem. Dette er sånt som skjer når man reiser i andre land. Glem det!

(Innlegget ble redigert 16.08.16 21:54)

Trening
16.08.16 22:43
Perbu: En fillesak, du fremstår som smålig og retthaversk

det er ikke smålig å reagere på å bli behandlet som dritt. Jeg er faktisk en veldig overbærende person, men dette var over streken. Et minimum av høflighet, service og yrkesstolthet må man kunne forvente.

(Innlegget ble redigert 16.08.16 22:49)

JudasT
JudasTInnlegg: 5731
17.08.16 06:11
Trening: å bli behandlet som dritt.

Du kommer ingen veg med ulne beskyldninger som dette og klage på manglende respekt for store hvite rike turist som beærer de ville med et besøk.
Hold deg til konkrete hendelser, som at sjåføren ikke opplyste om stopp-punktets navn.

fargerik
17.08.16 09:33
Trening: Det er også flere momenter her, men de er tatt opp i skjemaet jeg har sendt til Apollo.

Det var jo bra at Beatriz Rivera, kommunikasjonsansvarlig i Apollo, opprettet en VGD- profil for å svare deg, da!

Jeg er spent på å få oppdatering på hvordan dette går.

Det er jo ganske nærliggende å vurdere å bruke Apollo når vi skal på pakketur til Hellas.

(Innlegget ble redigert 17.08.16 09:34)

Perbu
PerbuInnlegg: 4332
17.08.16 10:28
Trening: dette var over streken. Et minimum av høflighet, service og yrkesstolthet må man kunne forvente.

Jo da, jeg kjenner typen, bruke masse energi for en hundrelapps skyld, og fryde seg over at folk får sparken. Pick your fights!

Trening
17.08.16 14:25
Perbu: Jo da, jeg kjenner typen, bruke masse energi for en hundrelapps skyld, og fryde seg over at folk får sparken.

Det tror jeg helt ærlig ikke du gjør. Jeg driter i den hundrelappen. Men jeg reagerer på å bli behandlet dårlig. Jeg fryder meg ikke over at vanlige folk får sparken,men jeg er interessert i at folk som ikke yter et milligram av service får det påpekt den ene eller andre veien. Det skal reageres på slike ting.

en annen ting. Jeg har skrevet litt over 300 innlegg på vgd der du sikkert har lest knapt 2% av dem. ikke akkurat et særlig bredt grunnlag for å "kjenne typen" spør du meg.

Jeg har reist på sikkert 20 sydenturer og sett gjennom sikkert 64 ting som andre kunne funnet på å klage på.

igjen, det virker ikke som du helt har forstått saken. Jeg skrev jo også i åpningsinnlegget at jeg ikke var så interessert i selve kompensasjonen, mer å påpeke forholdet.

Trening
17.08.16 14:27
JudasT: Du kommer ingen veg med ulne beskyldninger som dette og klage på manglende respekt for store hvite rike turist som beærer de ville med et besøk.

det er ikke ulne beskyldninger, det er basert på fakta. Jeg sendte apollo en langt mer detaljert beskrivelse av hendelsesforløpet.

enigma99
enigma99Innlegg: 829
17.08.16 15:25

Tøysete tråd å følge.. Trening har jo fått kontakt med Apollo, som tom har gått til det skritt å opprette en profil her for å svare ham, og da bør vel bagatellsaken være avsluttet og hensikten oppnådd ?

At JudasT og Perbu følte sterkt for å overlevere litt kjeft og fornærmelser er om ikke annet underholdende, og ennå mer tøysete..  

"Store hvite rike turist" og "fryde seg over at folk får sparken" ? Really ??

Kjenner ikke denne saken og synes den er en fillesak som jeg neppe hadde havnet i selv. Men på generelt grunnlag så er endel yrker serviceyrker, uansett om de er i Norge, Hellas, eller Indonesia. Hvis jeg møter drittoppførsel så sørger jeg, hvis mulig, for at vedkommendes overordnede / arbeidsgiver blir behørig informert. Om vedkommende så får sparken så er det faktisk noe jeg driter i, han er da i feil yrke i utgangspunktet.

(Og jeg er ikke store rike mann, jeg driver et enmanns IT konsulentselskap + at jeg kjører taxi i helger i et tettsted utenfor Oslo, for å få råd til de 10-14 ukene reising vi har i året. I begge disse yrkene, spesielt i Taxien, er jeg uhyre serviceminded. Ingen av mine kunder har noensinne fått drittbehandling / dårlig oppførsel fra min side. Og slik skal det være. Ferdig snakka)

Have fun videre :-P

(Innlegget ble redigert 17.08.16 15:35)

fargerik
17.08.16 19:45
enigma99: Kjenner ikke denne saken og synes den er en fillesak som jeg neppe hadde havnet i selv. Men på generelt grunnlag så er endel yrker serviceyrker, uansett om de er i Norge, Hellas, eller Indonesia. Hvis jeg møter drittoppførsel så sørger jeg, hvis mulig, for at vedkommendes overordnede / arbeidsgiver blir behørig informert. Om vedkommende så får sparken så er det faktisk noe jeg driter i, han er da i feil yrke i utgangspunktet.

Njaaa...både jeg og kona er nå passert seksti, og er ikke så ivrige på å hjelpe oss selv og drive å utforske.

Før var det bare spennende, det beste i verden var jo å bli tuppet ut av en buss midt i ukjent land. Ung og full av trøkk og eventyrlyst, jepp, det er bare gøy. Eksotisk å bli fucka.

Jeg er for min del ikke der lengre i det hele tatt. Ikke kona heller. Jeg er utbrukt i kroppen med utslitte og nesten ubrukelige knær og ville slite hardt dersom jeg ble tuppa ut av en buss i mørket på et ukjent sted i et land som snakker et språk jeg ikke kan.

Skal vi til et knokk ukjent sted og kjøper full pakke, så er det på grunn av at det er tema å bestille det.

Det minste man kan forvente, er å være garantert trygg transport fra man entrer flyet til man går inn døra på hotellet.

(Innlegget ble redigert 17.08.16 19:51)

JudasT
17.08.16 19:46
Trening: det er ikke ulne beskyldninger, det er basert på fakta.

Den setninga gir ingen mening, det ene utelukker ikke det andre. Det motsatte av "ullen" er "presis", mens det motsatte av "faktabasert" er "oppspinn".

Men for all del: du har en god sak om du kan begrense deg og la være å dra inn uvedkommende momenter. Pass deg for å framstå som hevngjerrig og smålig.

(Innlegget ble redigert 17.08.16 19:48)

fargerik
17.08.16 19:59
JudasT: Den setninga gir ingen mening, det ene utelukker ikke det andre. Det motsatte av "ullen" er "presis", mens det motsatte av "faktabasert" er "oppspinn". Men for all del: du har en god sak om du kan begrense deg og la være å dra inn uvedkommende momenter. Pass deg for å framstå som hevngjerrig og smålig.

Det er interessant.

Vi vurderer Hellas, vi vurderer Apollo, og jeg er interessert i å følge saken.

Jeg gir blaffen i hvordan TS oppfører seg og hva TS klager på, bortsett fra å få vite om Apollo for fremtiden kan love trygg transport.

Og dette vil jeg håpe apolloreiser vil komme tilbake med noe mer om, for å berolige slike som meg og kona som er gamle og skrøpelige.

Mer av dette, så kan det jo tenkes at vi avblåser Hellas som reisemål og Apollo som selskap...det skal ikke mye til. Det er mange andre steder å reise til.

(Innlegget ble redigert 17.08.16 20:01)

JudasT
17.08.16 21:53
fargerik: å få vite om Apollo for fremtiden kan love trygg transport.

Trygg transport kan du regne med. Representanten for Apollo skrev jo: 
Det er veldig synd å høre at du har hatt problemer på din reise med Apollo - det du forklarer er selvfølgelig ikke noe vi ønsker våre gjester skal oppleve.

Noe mer enn dette kan du ikke regne med å få høre fra Apollo. De kan jo ikke røpe enkeltheter fra denne saken her på forumet, saken må forbli mellom trådstarter og selskapet. Men trådstarter kan jo selv rapportere utfallet, om han vil.

fargerik
17.08.16 22:11
JudasT: Noe mer enn dette kan du ikke regne med å få høre fra Apollo

Ingen problem, det.

Det er ikke så viktig hverken å reise til Hellas eller å bruke Apollo.

Tror egentlig hele Hellas- greia vil bli droppet nå. Det har kommet opp en del fortrengte  dårlige minner fra sist jeg var der.

(Innlegget ble redigert 17.08.16 22:13)

Israel12points
19.08.16 23:10
fargerik: Mer av dette, så kan det jo tenkes at vi avblåser Hellas som reisemål og Apollo som selskap...det skal ikke mye til. Det er mange andre steder å reise til.

om du avblåser Hellas pga slikt så må du nok bli hjemme , for du finner alltid noen som opplever noe dem ikke er fornøyd med i alle verdens land.

fargerik
21.08.16 06:41
Israel12points: om du avblåser Hellas pga slikt så må du nok bli hjemme , for du finner alltid noen som opplever noe dem ikke er fornøyd med i alle verdens land.

Det var ikke det jeg tenkte på.

Som jeg antydet, har det dukket opp noen fortrengte minner.

For førti-ish år siden levde Hellas og grekerne opp til omdømmet om å være et gjestfritt og vennligsinnet land og folk. Opplevde å bli tatt i mot av positive folk og følte virkelig at jeg var velkommen som gjest og turist.

I takt med at masseturismen har dratt seg på og stresset har økt, har smilene stivnet og vennligheten bleknet.

Det hjelper ikke at man selv er vennlig og oppfører seg pent, det jeg har merket meg er at men dessverre stigmatiseres som turist og at det nå er pengene de er ute etter.

Jepp, dårlige minner, som har gjort turistdestinasjonene like lite interessante som å besøke andre turistghettoer i andre land.

Det skal i grunnen en del til for å lokke meg tilbake, dessverre. Og det er heller ikke mulig å reise dit og være der lenge for å bli kjent med folk, vi har begrensning på tid, og er nødt til å forholde oss til å reise som helt typiske turister som ikke er kjent og ikke vet nok til å klare oss selv.

Derfor merker jeg meg det når trådstarter minner meg på at man ofte møter gretne og lite hjelpsomme grekere. Det stemmer, for pokker. Har jo opplevd masse gresk grettenhet og folk som har stått opp med feil bein først ut av senga selv.

Slikt lokker ihvertfall ikke meg tilbake.

En av de siste turene gikk til Zakyntos, hvor det egentlig var OK å være. Ikke spesielt Halleljulja, skikkelig ræva betjerning på hotellet, men en trivelig liten by å slentre i der vi var.

Men så startet den italienske fellesferien, og italienerne invaderte den lille byen.

Fra da ble dama mi kastet ut av butikkene når hun skulle handle, for hun var mørk i håret og kunne forveksles med en naskende italiener.

Det gjorde inntrykk.

(Innlegget ble redigert 21.08.16 06:53)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg