Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Uruguay

NYTT TEMA
SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 3816
14.04.17 14:09

Vurderer å ta en tur dit.
Noen som har vært der? 
Vil gjerne høre om erfaringene deres.

Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 13530
14.04.17 14:21
SlimWhitman: Vurderer å ta en tur dit.
Noen som har vært der? 

Liker du pot og surfing er det midt i blinken. Hvis ikke kan det fort bli kjedelig. 

annmag
annmagInnlegg: 8156
14.04.17 18:49
SlimWhitman: Noen som har vært der? 

Ja, jeg har vært der....men er i grunnen litt greit at du er litt mer spesifikk i forhold til egne planer, før du kan forvente at folk skal bruke tid på å informere om egne erfaringer her. :o)

SlimWhitman
14.04.17 19:29
annmag: Ja, jeg har vært der....men er i grunnen litt greit at du er litt mer spesifikk i forhold til egne planer, før du kan forvente at folk skal bruke tid på å informere om egne erfaringer her. :o)

Ok.. Jeg liker egentlig ikke å lage for mange planer når jeg reiser, men her tenkte jeg hvertfall å få i meg noe god mat og vin. De er vel flinke på biff der nede. Så tar gjerne imot tips om hva slags mat man bør prøve, og hvor.
I tillegg har jeg hørt at det er et rikt kulturelt liv der nede, uten at jeg vet noe særlig om det. Gallerier, museer, o.l hadde vært greit. Uteliv må vel utforskes også, men da for et "voksent" publikum.

Jeg antar at det går ferger fra Montevideo til Buenos Aires og, da avstanden mellom bekken ikke er det helt store. Så det kan godt hende en tur videre dit blir aktuelt og.

ModernMan
ModernManInnlegg: 11484
14.04.17 19:38

Ferje til/fra B-A går fint, ja. Montevideo er trivelig. Fine folk, ålreite engelskkunnskaper (bedre enn Argentina og Brasil), laidback kultur. Mye mindre intenst enn storbyene i nabolandene. Kunne fort vært en spansk by.

Var ute ved en sånn partysurfeby også, den var så forglemmelig at jeg har glemt hva den heter.

(Innlegget ble redigert 14.04.17 19:39)

SlimWhitman
15.04.17 09:00
ModernMan: Ferje til/fra B-A går fint, ja. Montevideo er trivelig. Fine folk, ålreite engelskkunnskaper (bedre enn Argentina og Brasil), laidback kultur. Mye mindre intenst enn storbyene i nabolandene. Kunne fort vært en spansk by.
Var ute ved en sånn partysurfeby også, den var så forglemmelig at jeg har glemt hva den heter.

Kult, takk.
Hva er den beste årstiden å dra på? Bør ikke være altfor varmt, men t-skjorte vær er fint.

mickyH
mickyHInnlegg: 12911
15.04.17 21:37
SlimWhitman: Hva er den beste årstiden å dra på? Bør ikke være altfor varmt, men t-skjorte vær er fint.

blir vel aldri giga varmt i Uruguay

her er værstatestikken iflg YR ;

https://www.yr.no/sted/Uruguay/Montevideo/Montevideo/statistikk.html

siden Uruguay ligger godt syd for equator er det " vinter " der når det er sommer her , og omvendt .

zickboy25
zickboy25Innlegg: 82
18.04.17 14:38

Montevideo er en koselig by. er en fin strand som ligger i byen. Som flere skriver her, så snakker de bra engelsk, og du føler deg trygg. Men som i alle byer finner du trøbbel hvis du vider du er turist med mye penger.

Vet ikke hvor lenge du har tenkt å bli, men ville tatt noen dager i Buenos, som er en fantastisk by.

Ville nok vurdert å Reise til B/a sa dette sikker er billigere enn å reise til Uruguay. Stempel og innpass blir ordnet på båten, så det er ikke noe stress å reise på dagstur frem og tilbake.

Var det i Januar, og det var god tempratur, men ikke kvelende varme.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg