Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva skal med i en ESTA?

NYTT TEMA
masku
maskuInnlegg: 417
02.05.17 22:06

Må man skrive adresse og kontaktperson? Hva om man bor med Airbnb og ikke vet hele navnet til den man bor hos?

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 332
09.05.17 03:56

Du ikke oppgi hvor og hvem du skal bo hos, men det er absolutt anbefalt at du har dette tilgjengelig da det kan forekomme at du blir spurt om dette ved passkontrollen. 

For å enkelt finne det fulle navnet på den du leier fra:

Gå på fanen der det står "Turer" og trykk deretter på "Vis Turer", du vil få opp en liste over steder du har leid, trykk på "Vis Kvittering". På denne kvitteringen vil du se det fulle navnet på personen du leier hos.

Jeg har reist mange ganger til USA både med ESTA og Visum men har aldri opplevd noe problem selv om jeg ikke har registrert noe adresse ved innreise. Jeg reiste dog på ferie sammen med en kollega fra Japan som ikke hadde oppgitt adresse, han måtte i et raskt intervju med en representant fra immigrasjonsmyndighetene - alt løste seg raskt da han fikk tak i navnet på hotellet hvor han hadde en reservasjon slik at dette kunne dobbeltsjekkes. 

God Tur!

sentry4
sentry4Innlegg: 4924
09.05.17 19:13
masku: Må man skrive adresse og kontaktperson?

Jeg vil tro at det holder med Airbandb og adressen, men det er mulig jeg tar feil.  Kan du enkelt finne navnet, er det selvsagt det sikreste.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg