Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lokal Kjøpekraft, betydning.

NYTT TEMA
FOTBALLfotball
FOTBALLfotballInnlegg: 1956
11.10.17 16:01

Generelt: Påvirker den lokale kjøpekraften deg noe, når du bor i tilnærmet like dyre byer, med Utenlandske midler? Da tenker jeg på lengre opphold, ikke 1 uke på hotell.

Eksempelvis er Warsawa og Budapest nærme i levekostnader, men kjøpekraften(lønn til pris forrhold) er betraktelig Dårligere for de som mottar ungarsk lønn(25%-30% lavere)

Jeg kan tenke meg at du  ser hakket flere tegn  på "fattigdom" i byene med lavest kjøpekraft(noen flere slitte bygninger etc) Men merker vi  Ikke-lokale kjøpekraften på andre områder?

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 5683
11.10.17 19:43
FOTBALLfotball: Men merker vi Ikke-lokale kjøpekraften på andre områder?

Det vil jo selvfølgelig gi seg utslag i utvalget i butikkene.

Jeg ser for eksempel på utvalget av husholdningsapparater og TV-Stereo og slikt her hjemme og på Kreta der vi har hus.
Prisene er stort sett de samme der nede som her hjemme, men utvalget er en brøkdel, kanskje 20 % av utvalget her hjemme.

FOTBALLfotball
FOTBALLfotballInnlegg: 1956
11.10.17 20:21
xpoolman: Det vil jo selvfølgelig gi seg utslag i utvalget i butikkene. Jeg ser for eksempel på utvalget av husholdningsapparater og TV-Stereo og slikt her hjemme og på Kreta der vi har hus.
Prisene er stort sett de samme der nede som her hjemme, men utvalget er en brøkdel, kanskje 20 % av utvalget her hjemme.

Gir mening. 

Påvires eiendomskonkuransen generelt av kjøpekraft?

Tenker da spesielt på at selv om snittpris per m2  for leie/kjøp er det samme, så kan man kanskje generelt forvente mindre/mere konkuranse ettersom hvor dyr leiligheten er i henhold til lokal kjøpekraft? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester