Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

London - hjelp

NYTT TEMA
Youngtalent
YoungtalentInnlegg: 10
24.10.17 01:27

Hei

skal en tur til manchester i helga, reiser via london (derfor overskrifta) vi tar toget fra manchester piccadilly 835 og skal være ned london euston 1135. 

Flyet vårt går fra gatwick kl 1420. Rekker vi det?

Og hva er eventuelt raskeste vei?

(Innlegget ble redigert 24.10.17 01:28)

fargerik
fargerikInnlegg: 55283
24.10.17 07:17
Youngtalent: Og hva er eventuelt raskeste vei?

Tuben og Toget. Under en time reisetid, ser det ut til.

Sjekk rutetider her.

Forbehold om at det kan hende dere må regne litt gangtid og kø i security, da. Kan dere ikke ta et tidligere tog fra Manchester, sånn for sikkerhets skyld?

Personlig syns jeg det er bedre å ha tid til en ekstra pint og en Flat White på flyplassen enn å løpe om kapp med minuttene.

(Innlegget ble redigert 24.10.17 07:28)

Youngtalent
YoungtalentInnlegg: 10
24.10.17 08:59

Ja vi kunne egentlig gjort det, men det var en prisforskjell på ca 1000kr

fargerik
24.10.17 12:21
Youngtalent: Ja vi kunne egentlig gjort det, men det var en prisforskjell på ca 1000kr

Jøss. Men dere skal vel rekke det, så vidt jeg ser av tidene.

(Innlegget ble redigert 24.10.17 12:23)

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22317
24.10.17 12:41
fargerik: Jøss. Men dere skal vel rekke det, så vidt jeg ser av tidene.

Forutsatt at tog og t-bane og tog er i rute. England er slettes ikke ukjent med forsinkelser i togtrafikken så jeg ville vært skeptisk. TS sier det koster 1000 kr mer og reise tidligere fra Manchester. Regner med at prisen blir adskillig høyere enn det hvis han må kjøpe nye flybilletter fordi toget var forsinket slik at de ikke rakk flyet.

fargerik
24.10.17 13:05
Kjetil_e: Forutsatt at tog og t-bane og tog er i rute. England er slettes ikke ukjent med forsinkelser i togtrafikken så jeg ville vært skeptisk. TS sier det koster 1000 kr mer og reise tidligere fra Manchester. Regner med at prisen blir adskillig høyere enn det hvis han må kjøpe nye flybilletter fordi toget var forsinket slik at de ikke rakk flyet.

Ja, litt slækk er lurt å beregne. Siste gang jeg skulle på tur hadde jeg stramt program, og rakk ikke flybussen og måtte ta drosje fra Fredrikstad til Gardermoen for å rekke flyet. 3000 kroner blank.

Link-86
Link-86Innlegg: 9391
26.10.17 05:10

Ville vurderert taxi mellom Euston og Victoria. Tuben tar faen så tid med baggasje osv. Så hopp på Gatwicke xpress der. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29824
26.10.17 10:56

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på dette.

Min erfaring er at togene i England har samme pålitelighet som NSB. Og den innsparte tusenlappen kan fort ende med langt større kostnader.

Og selv om du skulle rekke det, så er det ikke noe hyggelig å sitte på nåler under hjemreisen og bekymre seg for om man rekker det eller ei.

Om alt er i rute vil dette gå bra, men jeg er enig med Link-86. Bagasje på tuben er både upraktisk og upopulært.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester