Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Thailand i Desember -tips ønskes til greit opphold

NYTT TEMA
Mann_X
Mann_XInnlegg: 12
24.10.17 13:57

Vi er et voksent par i 50 åra som liker å bade, liker fin natur og variasjon mellom strand og byliv. Vi tenker oss en plass å bo nært stranden. Vi ønsker tips til rimelig og bra overnatting, samt transport fra Bangkok til øyene. Mulig vi får til 3 ukers ferie.

fargerik
fargerikInnlegg: 49951
24.10.17 14:19
Mann_X: Vi er et voksent par i 50 åra som liker å bade, liker fin natur og variasjon mellom strand og byliv. Vi tenker oss en plass å bo nært stranden. Vi ønsker tips til rimelig og bra overnatting, samt transport fra Bangkok til øyene. Mulig vi får til 3 ukers ferie.

Hua Hin. Der kan dere "bo på stranda" og det går ferger og hurtigbåter til en drøss med steder som Pattaya, Rayong, Koh Chang, Koh Tao, Koh Samui og sånn. Og det er en by.

Ikke lang tur fra Bangkok, dersom flyet deres lander der.

enigma99
enigma99Innlegg: 704
24.10.17 16:11

De beste strendene ligger ikke i nærheten av byer.. Hua Hin er fint for de som liker å ligge som sardiner på stranda, som heller ikke er spesielt fin..

Hvis dere liker Gran Canaria og Mallorca etc, så vil dere trives i Hua Hin, Phuket, Krabi, Pattaya etc.

Hvis dere vil ha det mer idyllisk, dra til Koh Chang, Koh Lipe, Koh Tao, eller Koh Phangan. Eller Koh Rong i Kambodsja ;-)

Vi er selv rundt 50, men trives mye bedre på en liten øy med backpackere fremfor pakkereisemålene med dansbandmusikk og folk i trengsel overalt. God tur :-)

fargerik
24.10.17 16:27
enigma99: De beste strendene ligger ikke i nærheten av byer.. Hua Hin er fint for de som liker å ligge som sardiner på stranda, som heller ikke er spesielt fin.. Hvis dere liker Gran Canaria og Mallorca etc, så vil dere trives i Hua Hin, Phuket, Krabi, Pattaya etc. Hvis dere vil ha det mer idyllisk, dra til Koh Chang, Koh Lipe, Koh Tao, eller Koh Phangan. Eller Koh Rong i Kambodsja ;-) Vi er selv rundt 50, men trives mye bedre på en liten øy med backpackere fremfor pakkereisemålene med dansbandmusikk og folk i trengsel overalt. God tur :-)

Ja.

Grunnen til at jeg nevner Hua Hin er at det er et greit sted som er by og strand som er et sted å ha Basecamp. Og at det er lett å komme dit fra BKK.

Hua Hin er en HUB som kan brukes som utgangspunkt for å reise videre til en del andre steder. Kan også ta tog eller buss videre sydover, for eksempel til Cha am eller Pranbury, bare noen stenkast fra Hua hin med Van eller buss. Og plutselig har man det rolig rundt seg og stranda for seg selv.

Det er ikke nødvendig å forhåndsbestille noe hotell, det finner man når man ankommer.

Er TS ukjent med forholdene, er det bare å forhåndsbestille et hotell på stranda for noen dager, og så finne ut hva som skal skje videre.

Det er ihvertfall ikke noen vits i å booke seg inn i et hotell for tre uker, etter noen dager får man ofte lyst til å flytte på seg. For  eksempel hoppe på en ferge og reise til en øy.

Det er viktig å tenke på å reise lett, uten store kofferter. Da har man frihet til å flytte på seg. Ikke ta med klær og masse ræl, for alt kan kjøpes og det er billig.

(Innlegget ble redigert 24.10.17 16:38)

Karten67
Karten67Innlegg: 4059
23.11.17 21:25
fargerik: Hua Hin. Der kan dere "bo på stranda" og det går ferger og hurtigbåter til en drøss med steder som Pattaya, Rayong, Koh Chang, Koh Tao, Koh Samui og sånn. Og det er en by.

Ja Hua Hin er bra, eventuelt Cha Am om en ønsker det enda noe roligere, liker bedre stranda der med promenade (treale og fortau) Cha Am ligger ca. 2 timer ifra Bangkok.

Koh Chang, Koh Lipe, Koh Tao, eller Koh Phangan. Eller Koh Rong i Kambodsja, kunne en eventuelt tatt på slutten av turen.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 10188
23.11.17 21:35
Karten67: Ja Hua Hin er bra, eventuelt Cha Am om en ønsker det enda noe roligere,

Var ei god uke i Koh Samui i sommer og noen dager i Cha Am etterpå der eg har vært ca 10 ganger før. "Alle" skryter jo sånn av førstnevnte og det var jo greit nok der men det var en befrielse for meg å komme til Cha Am igjen. Vi har hus i Bangkok ved Safari World og bor der når vi har ferie og sånn .-) hvert år. Likte meg forøvrig bedre i Cho Chang der vi var i fjor.

enigma99
enigma99Innlegg: 704
24.11.17 03:17

Tror TS gav ganske beng i evt tips, ikke sløs bort tiden deres ;-)

fargerik
24.11.17 04:46
enigma99: Tror TS gav ganske beng i evt tips, ikke sløs bort tiden deres ;-)

(Innlegget ble redigert 24.11.17 04:47)

Karten67
Karten67Innlegg: 4059
26.11.17 17:43
FrannyLee: Var ei god uke i Koh Samui i sommer og noen dager i Cha Am etterpå der eg har vært ca 10 ganger før. "Alle" skryter jo sånn av førstnevnte og det var jo greit nok der men det var en befrielse for meg å komme til Cha Am igjen. Vi har hus i Bangkok ved Safari World og bor der når vi har ferie og sånn .-) hvert år. Likte meg forøvrig bedre i Cho Chang der vi var i fjor.

Ja er enig med deg at Koh Chang er bedre enn Koh Samui, vi har hus mellom Hua Hin og Cha Am, og som jeg skriver foretrekker vi Cha Am hva kommer til strand foran Hua Hin. Cha Am er forholdsvis en liten by, og en har egentlig alt en trenger der. Hua Hin bruker vi mere om vi skal på shopping eller ut for å spise.

Ja, trådstarteren har ikke gitt lyd ifra seg, men informasjon er kanskje forhåpentligvis nytting for noen:)

Klikk for å gå tilbake til toppen