Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tallinn

NYTT TEMA
alex1111
alex1111Innlegg: 2
07.11.17 10:26

Vi skal på tur til Tallinn med hele personalet ved Rimbareid skule i Fitjar i februar. Vi blir ca 60. stk. Har naoen gode tips til kjekke sosiale opplevelser i byen? Det kan være teater, konserter evt andre opplevelser eller morsomme ting å gjøre en lørdag i februar. Trenger også tips til gode restauranter som ikke er alt for dyre, som kan ta imot en så stor gruppe.

Tips tas imot med takkK)

Returnert
ReturnertInnlegg: 148
08.11.17 12:51

Jeg kjenner ikke Tallinn spesielt godt selv, men siden dere er en så stor gruppe så ville jeg kontaktet BTP.. De kan bistå godt i forhold til det dere etterspør.

bulmerson
bulmersonInnlegg: 2086
08.11.17 13:01
alex1111: Vi skal på tur til Tallinn med hele personalet ved Rimbareid skule i Fitjar i februar. Vi blir ca 60. stk. Har naoen gode tips til kjekke sosiale opplevelser i byen? Det kan være teater, konserter evt andre opplevelser eller morsomme ting å gjøre en lørdag i februar. Trenger også tips til gode restauranter som ikke er alt for dyre, som kan ta imot en så stor gruppe. Tips tas imot med takkK)

Jeg vil anbefale Scotland Yard Pub. Det ligger ved Hotel Metropol. Utrolig god fisk der.

Kreativt "theme" som preger stedet. 

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2792
20.11.17 16:43

Dra på Beer House. Veldig bra (og stort) sted med hovedfokus på hjemmebrygget øl, og veldig god bayersk mat. Perfekt sted å samles hvis man bare vil kose seg sosialt med "gjengen". Tenker at det skal gå helt fint med 60 stk der inne, men for sikkerhets skyld er det sikkert lurt å ringe å booke plass i forkant.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2792
20.11.17 16:45

Og så vil jeg anbefale en restaurant som heter Cru. Veldig god mat. Hovedkokken er vinneren av Estiske Bocouse d'or 5 år på rad. Relativt billig i forhold til norske priser.

hansavaag
hansavaagInnlegg: 78
20.11.17 23:51

Tallin er en hyggelig by, gled dere. Praktisk info; dersom dere skal benytte taxi bruk et av følgende selskap: Tulika Taxo, Tallink Taxo eller Tulika Business, de er alle redelige og billige.

Jeg har bodd på tre forskjellige hotell i Tallin, kan anbefale to av dem og det er Radisson Blu Sky Hotel og ikke minst Savoy Boutique Hotel som ligger såvidt inne i gamlebyen; fantastisk service og champagne til frokost.

Hold dere unna Park Inn by Meriton, slitt, dårlig og overfylt med turister.

Det er masse severdigheter og flotte bygninger i gamlebyen; Alexandr Nevskiy katedralen er flott, Kiek in de Koek er interressant og jeg vil faktisk også anbefale en guided tur på KGB museet på det berømte Viro Hotel.

Ta med varme klær, det kan bli skikkelig kaldt på den tiden dere skal reise.

Edit; Restaurant Pegasus anbefales også, veldig god mat og service til en etter norsk forhold rimelig pris.

(Innlegget ble redigert 20.11.17 23:53)

Berger57
Berger57Innlegg: 171
12.01.18 20:27

Olde Hansa , www.oldehansa.ee kan kanskje være noe.  Men, er dere biff m/bearnaise-typer så glem det.  Her er det mye spesiell mat og smaker.  De har hva de kaller en "Feast"-meny som består av veldig mye "rart".....spelt, forskjellig vilt, bjørn ( hvis tilgjengelig ), hjemmelaget øl osv.osv.  Ganske dyrt, men et artig konsept.  En del vil nok påstå det er en turistfelle. men vår gruppe på 12 var veldig fornøyd.  Sjekke for moro skyld anmeldelsene på Tripadvisor for dette stedet, og de dårligste erfaringene var langt tilbake i tid.  Tyder på at det er brukbart per d.d.  De nevnte menyene ligger vel på en 40-50 euro.  Verdt et forsøk.  Bør bestille bord. God tur

(Innlegget ble redigert 12.01.18 20:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg