Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

E-visa til India?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 49951
01.12.17 10:50

Jeg må bruke E-visa til India på grunn av tidsnød.

Har fått det anbefalt av Visumservice. Alternativet er å skaffe duplikatpass, men det virker mer tungvint.

Har noen gjort dette, og har noen erfaringer om hvordan dette funker når man lander og skal få utstedt visum på flyplassen?

Kan det for eksempel bli lang ventetid?

Kan inderne være overbyråkratiske?

(Innlegget ble redigert 01.12.17 10:54)

fargerik
01.12.17 17:55

Glem det.

E-visa er bestilt.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18087
01.12.17 23:28
fargerik: Glem det. E-visa er bestilt.

Bra det ordnet seg, og god tur :-)

Hvor i India skal du? Det er 20 år siden jeg var i India, var da primært i Punjab-regionen. Jeg var vel den eneste hvit personen i mange mils omkrets. Ungdom, som hadde lært en del engelsk, kom springende og ville snakke engelsk. Eldre menn skulle absolutt ta meg i hånden.

Faren til kamerat som inviterte meg med på turen var Sikh, så vi dro på en flere dagers reise i historien til Sikher, Amritsa, Golden Tempel osv.

Anbefaler at du holder deg minst mulig på "turistfellene" og ALDRI gir penger til tiggere. Det fikk jeg klar beskjed om, vil du hjelpe så gi heller penger til lokale hjelpeorganisasjoner.

(Innlegget ble redigert 01.12.17 23:31)

fargerik
02.12.17 04:27
InternalExile: Bra det ordnet seg, og god tur :-) Hvor i India skal du?

Det er kona som skal dra, jeg holder meg hjemme. Hun skal ikke til en eneste turistfelle, men være sammen med folk som er godt kjent. Hun får hjelp fra hun går ut av flyet til hun sjekker inn for å reise hjem igjen.

India- Nepal- India.

En buddhistisk slags pilgrimsreise hvor de skal besøke noen spesielle templer og også overnatte i noen av dem. Det er en slags "must do" for buddhister å oppsøke de stedene hvor buddhismen oppsto.

(Innlegget ble redigert 02.12.17 04:40)

InternalExile
05.12.17 05:04
fargerik: . Hun får hjelp fra hun går ut av flyet til hun sjekker inn for å reise hjem igjen.

Da får hun nok en fantastisk tur. India er et fantastisk land med et  herlig folk om du ser det fra innsiden ut.

fargerik
05.12.17 05:42
InternalExile: Da får hun nok en fantastisk tur. India er et fantastisk land med et herlig folk om du ser det fra innsiden ut.

Jeg er usikker på trafikken, da. De skal til noen litt bortgjemte steder, og vi har jo sett bilder fra veiene opp gjennom fjellene. Huff.

InternalExile
05.12.17 06:34
fargerik: Jeg er usikker på trafikken, da. De skal til noen litt bortgjemte steder, og vi har jo sett bilder fra veiene opp gjennom fjellene. Huff.

Ha, ha uff. Det vet jeg alt om. Vi leide en sjåfør til å kjøre oss fra Punjab til Agra for å se Taj Mahal,  Tok nesten 16 timer tror jeg. Han stoppet en gang for å få massasje på hode og føttene, så sov han 4 timer i bilen mest  vi så Taj Mahal, så kjørte han tilbake.

Vi så fryktelig mange ulykker på veien, og med tragisk mange skadde. For en ting må du vite om India, det er folk over alt hele tiden. En bil som kjører høy til en lokal bonde er pakket med minst 20 mennesker. 

Vi opplevde også en punktering på turen, men det var ikke så rart. Bilen hadde jo dekk som etter norsk standard skulle vær kastet for mange  år siden.

Men selv om jeg nok brukte 100 talls timer i bil i India, så gikk det bra;-)

fargerik
05.12.17 12:53
InternalExile: Ha, ha uff. Det vet jeg alt om. Vi leide en sjåfør til å kjøre oss fra Punjab til Agra for å se Taj Mahal, Tok nesten 16 timer tror jeg. Han stoppet en gang for å få massasje på hode og føttene, så sov han 4 timer i bilen mest vi så Taj Mahal, så kjørte han tilbake. Vi så fryktelig mange ulykker på veien, og med tragisk mange skadde. For en ting må du vite om India, det er folk over alt hele tiden. En bil som kjører høy til en lokal bonde er pakket med minst 20 mennesker. Vi opplevde også en punktering på turen, men det var ikke så rart. Bilen hadde jo dekk som etter norsk standard skulle vær kastet for mange år siden. Men selv om jeg nok brukte 100 talls timer i bil i India, så gikk det bra;-)

Satser på at det går bra. Regner også med at det går bra når hun reiser til Seoul neste uke for å feire jul der ( ! )

Men de skal også til selve buddhismens krybbe, og må krysse grensa til Nepal.

Der trengs også visum, men slik jeg har forstått det er det visst enkelt å få det på grensa. Vet du noe om det?

Nepal har ambassaden i Danmark og ingen E-visa, så det blir eventuelt å bruke Visumservice....dersom det ikke stemmer at det er piece of Cake å ordne det på grensa.

Har du peil?

(Innlegget ble redigert 05.12.17 12:57)

InternalExile
05.12.17 13:44
fargerik: Har du peil?

Om  kona, det antar jeg, har Thai pass så hun få gjort det enkelt i Bangkok.  

fargerik
05.12.17 14:14
InternalExile: Om kona, det antar jeg, har Thai pass så hun få gjort det enkelt i Bangkok.

Har tenkt tanken. Men hun har nok ikke lengre noe thai-pass. Bare dette ID-kortet. Vi skal også til BKK før hun reiser til India, og vil garantert befinne oss i Sukhumvit- området i løpet av vinteren. Det går jo an å stikke innom og spørre.

(Innlegget ble redigert 05.12.17 14:18)

Klikk for å gå tilbake til toppen