Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

India - visum og vaksiner

NYTT TEMA
Bjarne_1972
Bjarne_1972Innlegg: 469
24.01.18 14:14

Jeg skal til India om en måneds tid, og for en som stort sett har holdt seg innenfor Schengen når man har vært ute på tur, er det to ting som står på lista: visum og vaksiner.

Visum: Er det noen som har erfaring med å bestille visum dit? Hvor lang tid tar det, er det veldig byråkratisk, etc.?

Vaksiner: Hvilke vaksiner må/bør man ta når man skal dit? Vet dere om noen vaksinestasjoner i Oslo-området som er bedre (eller dårligere) enn andre på denne type tjenester?

Forfun
ForfunInnlegg: 5299
24.01.18 17:09

Brukte en uke på å skaffe visum for masse år siden. Start med en gang, du har ikke mye slakk. Bor du i Oslo området er det vel bare å stikke innom ambasaden. Ta med passet, du må regne med å legge det igjen (usikker på prosedyre nå).

Mulig å google vaksiner. Her har du også veldig dårlig tid hvis du ikke har reist i tropene før. Litt avhengig av hvor du skal reise mener jeg det er rimelig full pakke til India. Noen vaksiner må tas 3 uker før avreise. Andre trenger to vaksiner for å være effektiv, tror ikke du rekker den nå (finnes alternativ). Vaksiner er rimelig enkelt, så kan ikke skjønne at det er stor forskjell på ulike kontorer.

Sjekk hva du har av vaksiner på https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner

Suave
SuaveInnlegg: 125
24.01.18 19:05

Du kan søke e-visa, trenger ikke dra til ambassade. Jeg brukte det for noen år siden, fungerte helt fint. Anbefaler å lese litt på UDs landsider, der står det både om visum og vaksiner.

annmag
annmagInnlegg: 7630
24.01.18 21:55
Bjarne_1972: Visum: Er det noen som har erfaring med å bestille visum dit? Hvor lang tid tar det, er det veldig byråkratisk, etc.?
fargerik
fargerikInnlegg: 50674
25.01.18 00:47
Bjarne_1972: Visum: Er det noen som har erfaring med å bestille visum dit? Hvor lang tid tar det, er det veldig byråkratisk, etc.?

Jeg bestilte indiavisum like før nyttår, og valgte å bruke visumservice. Rask og god service.

(Innlegget ble redigert 25.01.18 00:49)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg