Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ferietips

NYTT TEMA
Eng1
Eng1Innlegg: 3
21.02.18 10:11

hei.

jeg og min kompis har tenkt oss til et varmere strøk og da har vi tenkt litt på Thailand, Vietnam og Mexico. Er det et sted vi burde dra til i midten av april? Er det ikke regntid eller noe sånt i Thailand? Vil helst ikke ha så mye regn da vi skal være mest på stranda.

kom gjerne med tips til hvor det kan være fornuftig å dra. :)

fargerik
fargerikInnlegg: 50965
21.02.18 12:55
Eng1: jeg og min kompis har tenkt oss til et varmere strøk og da har vi tenkt litt på Thailand, Vietnam og Mexico. Er det et sted vi burde dra til i midten av april? Er det ikke regntid eller noe sånt i Thailand? Vil helst ikke ha så mye regn da vi skal være mest på stranda.

Det er ikke regntid så tidlig som april sør i Thailand. Bare litt regn.  Det drar seg på utover sommeren. Men det er veldig, veldig varmt.

Men det er forskjell på østkysten og vestkysten, så du må nesten kikke på en side som viser gjennomsnittsværet der dere vil dra.

Her er f. eks. Phuket, som mange reiser til.

(Innlegget ble redigert 21.02.18 12:55)

Eng1
Eng1Innlegg: 3
21.02.18 14:48

Men hvordan er det med prisene der? Er det dyrt?

(Innlegget ble redigert 21.02.18 14:49)

fargerik
fargerikInnlegg: 50965
21.02.18 15:34
Eng1: Men hvordan er det med prisene der? Er det dyrt?

Det er selvfølgelig "dyrest" der alle turistene samler seg, men likevel er det jevnt over veldig hyggelige priser på alt sammenlignet med det vi er vant til i Norge.

Sånn er det vel over alt i verden. Skal dere på liv og død spise, drikke og finne damer i "Walking Street" der turistene stimler i kø, koster det mye mer enn litt bortafor den merka lysløypa. Samme med hoteller.

Har du tenkt på noe spesielt sted i Thailand av de mange stedene med strand og liv og røre? Hua Hin er jo fint, eller kanskje ChaAm. Mindre regn enn Phuket.

Disse mange "party-øyene" er kanskje mer interessant hvis dere er unge, men der er ikke jeg den rette til å mene noe, siden vi aldri er der. Prøvde å komme til Koh Lipe i vinter, men det ble aldri tid. Skal visst være et snasent sted.

Noen vil kanskje be dere dra til Pattaya, men det vil ikke jeg.

(Innlegget ble redigert 21.02.18 15:44)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg