Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Colombia tips

NYTT TEMA
TonjeW
TonjeWInnlegg: 3
07.03.18 21:37

Hei! Skal reise til colombia i juli, skal være 16 dager. Tenkte å fly direkte til santa marta, og gå "lost city trekking" i 5 dager. Deretter videre til Tayrona nasjonalpark, og en tur innom Cartagena. Har lyst å oppleve natur og samtidig noen dager med stand og bading. Er det andre steder som virkelig bør oppleves? Har også lyst å dra på salsa kurs.

annmag
annmagInnlegg: 7638
08.03.18 12:58
TonjeW: Har også lyst å dra på salsa kurs.

Må nesten le litt av denne kommentaren. :D Salsakurs kan du da gå på i Norge.  

Ellers skal du ha kred for at du velger å bruke fem dager opp til "lost city". 

Tayrona er ikke så uberørt som det forsøkes å fremstille stedet som.

Cartagena er ei skikkelig turistfelle.  Riktignok er det noen fine bygninger der, så en dag holder mer enn nok.

For at vi skal vite om det er andre steder i Colombia som er verdt en opplevelse for deg, så må du selvfølgelig gi mer info om hva du ønsker å oppleve når du er på tur.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44686
08.03.18 15:07
annmag: Cartagena er ei skikkelig turistfelle. Riktignok er det noen fine bygninger der, så en dag holder mer enn nok.

Nei! Sludder og pølsevev. En behagelig og billig by å oppholde seg i. Det er nok av turister mange steder, men det er det også en grunn til. Tre-fire dager er passe, da kan man roe seg ned, rusle rundt og ta det med ro.

annmag
08.03.18 15:11
DrSchwei: Sludder og pølsevev.

For deg...ja...for de fleste andre (med unntak av amerikanske cruiseturister)....nei.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 20844
08.03.18 16:25
annmag: Tayrona er ikke så uberørt som det forsøkes å fremstille stedet som.

Det kan jeg skrive under på. Går nesten i kø fra strand til strand enkelte tider på dagen. Nå overdriver jeg selvsagt litt, men det er nok av folk der i hvert fall.

Men som jeg sa i den andre tråden, så storkoste jeg meg der. Strand, sol og øl, skal ikke mer til.

annmag
08.03.18 17:04
Tjaaah: Strand, sol og øl, skal ikke mer til.

Greit nok...men er mange som reiser dit for å oppleve uberørt natur alene....og det er iallefall skikkelig skivebom. :D

Tjaaah
08.03.18 17:24
annmag: men er mange som reiser dit for å oppleve uberørt natur alene....og det er iallefall skikkelig skivebom. :D

Ehhh, ja. Tipper de ikke likte oss, for å si det forsiktig.

TonjeW
08.03.18 17:26

hehe ja man kan gå på salsakurs i norge også, men er jo en mye større del av kulturen i colombia som også er kjekt å få innblikk i når man besøker et nytt land.

Er 5 dager lite å bruke på det lost city? har du vært der?

annmag
08.03.18 17:31
Tjaaah: Ehhh, ja. Tipper de ikke likte oss, for å si det forsiktig.

Hehehe....digger folk som har det gøy....men er ikke så veldig fan av typiske backpackere. :o)

annmag
08.03.18 17:33
TonjeW: hehe ja man kan gå på salsakurs i norge også, men er jo en mye større del av kulturen i colombia som også er kjekt å få innblikk i når man besøker et nytt land. Er 5 dager lite å bruke på det lost city? har du vært der?

Ja, jeg har gått opp til "the lost city".

Nei, jeg har ikke sett noen som har danset salsa i Colombia.

TonjeW
08.03.18 17:35

hvordan var det da? gikk dere med guide eller gikk dere alene? hvor lang tid brukte dere da?

Tjaaah
08.03.18 17:35
TonjeW: hehe ja man kan gå på salsakurs i norge også, men er jo en mye større del av kulturen i colombia som også er kjekt å få innblikk i når man besøker et nytt land. Er 5 dager lite å bruke på det lost city? har du vært der?

Mener de har noe salsagreier i Santa Marta, som er i området hvis du skal til Cartagena og Lost city. Tror det var en jente som drev og snakket om det, hvis ikke jeg tar helt feil.

annmag
08.03.18 17:40
TonjeW: hvordan var det da? gikk dere med guide eller gikk dere alene? hvor lang tid brukte dere da?

Herregud da...jeg husker da ikke det greiene der.... jeg reiser. :D

Grunnen til at jeg responderte på tiden du hadde tenkt....var at jeg vet at mange av disse backpackergruppene (grøss) forsøker å korte inn turen til, max tre dager...men da får de seff ikke tid til å oppleve den naturen de beveger seg gjennom.

Jeg hadde guide...tror ingen turister går opp dit uten guide.  Det har bl.a. med å ta med mat/drikke å gjøre + overnatting.

(Innlegget ble redigert 08.03.18 17:42)

annmag
08.03.18 17:40
Tjaaah: Mener de har noe salsagreier i Santa Marta

Hehe...sikkert noe turistgreier. :D

Tjaaah
08.03.18 17:43
annmag: Hehe...sikkert noe turistgreier. :D

Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt i hva som er turistgreier eller ikke, høres slitsomt ut. Du er klar over at du er turist i disse landene, du også?

annmag
08.03.18 17:50
Tjaaah: Du er klar over at du er turist i disse landene, du også?

Ja, veldig klar over det. :o) Men like fullt så appellerer ikke disse gruppeturarrangementene til meg. :o)

annmag
08.03.18 17:55
Tjaaah: Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt i hva som er turistgreier eller ikke

Var vel helst mer at jeg ikke skjønner hvorfor man skal bruke av ferietiden sin i Colombia på noe som man kan gjøre her i Norge.  (Og som kanskje nevnt...jeg har ikke sett en eneste colomobianer danse salsa...men nå reiser jeg stort sett ikke på slike gruppeturer/backpackerturer heller).

(Innlegget ble redigert 08.03.18 18:03)

Tjaaah
08.03.18 18:12
annmag: Var vel helst mer at jeg ikke skjønner hvorfor man skal bruke av ferietiden sin i Colombia på noe som man kan gjøre her i Norge. (Og som kanskje nevnt...jeg har ikke sett en eneste colomobianer danse salsa...men nå reiser jeg stort sett ikke på slike gruppeturer/backpackerturer heller).

Nei, når det kommer til akkurat salsa kan jeg være enig, men du ser jo ut til å nevne turistifisering i alle sammenhenger her. Uten at jeg kjenner deg, så klart.

annmag
08.03.18 18:28
Tjaaah: men du ser jo ut til å nevne turistifisering i alle sammenhenger her.

Uff ja, kanskje jeg gjør det.  Men når jeg reiser liker jeg å oppleve stedene for det de er.....ikke som noen turistifiserte severdighetsgreier.

Tjaaah
08.03.18 18:37
annmag: Uff ja, kanskje jeg gjør det. Men når jeg reiser liker jeg å oppleve stedene for det de er.....ikke som noen turistifiserte severdighetsgreier.

Det er helt greit det også, men jeg synes jeg treffer en del som virker å kun irritere seg over sånt, i stedet for å sette pris på det man faktisk opplever.

Uten at jeg sier at du er sånn, kjenner deg som sagt ikke godt nok til å mene så mye, bare synes du nevte det litt mye her, hehe.

annmag
08.03.18 18:44
Tjaaah: Det er helt greit det også, men jeg synes jeg treffer en del som virker å kun irritere seg over sånt, i stedet for å sette pris på det man faktisk opplever.

Du er så absolutt inne på noe....verden endrer seg raskt nå....iallefall den delen som turister ønsker å oppleve.....så det blir litt som å ta det man får...eller reise på andre tider (noe jeg stort sett velger å gjøre).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg