Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dubai Sommeren 2018

NYTT TEMA
Sebastian95
Sebastian95Innlegg: 61
12.03.18 14:04

Hei, planlegger tur til Dubai sommeren 2018. Noen som har vært der og vil dele noen tanker og opplevelser?

Har selvfølgelig fått med meg at det er ekstremt varmt på sommertid der nede, men blir jo gøy det. Hehe! Uansett tenker å være der en ukes tid :-)) Tar imot alt av tips, tanker, og opplevelser :-)

enigma99
enigma99Innlegg: 709
12.03.18 17:32

Var innom Dubai et par dager i fjor, på vei hjem fra Sørøst Asia. Var kun der for å besøke verdens største, verdens høyeste, etc. Inntrykket var som forventet, og skal aldri tilbake :-)

Sykt varmt (juli), sandstorm / støv i lufta. Bodde i Dubai Marina men kunne ikke se The Palm pga støvete luft, mat på internasjonale restauranter var bra, shopping var bra, dyrt, spesielt når man kommer fra SE Asia..

Vær obs på de sinnsvake lovene som gjelder og som turister gjerne ikke får med seg før det er for sent... som f.eks.: en jente som anmelder voldtekt blir fengslet for sex utenfor ekteskap (om det ikke finnes 3 mannlige vitner), er du beruset utenfor hotellet ditt eller en internasjonal restaurant kan du bli arrestert og dømt, for lite klær på gata / for kort shorts / for liten topp: arrestasjon hvis du blir rapportert av en innbygger som føler seg støtt, enhver rettstvist mellom en innbygger og en utlending vil bli dømt i innbyggerens favør - uansett, osv..

Artig å ha vært der, men det har vi nå, så been there, done that, krysset av på kartet, og ferdig :-)

God tur :-)

fargerik
fargerikInnlegg: 50062
12.03.18 17:54
enigma99: Vær obs på de sinnsvake lovene som gjelder og som turister gjerne ikke får med seg før det er for sent... som f.eks.: en jente som anmelder voldtekt blir fengslet for sex utenfor ekteskap (om det ikke finnes 3 mannlige vitner), er du beruset utenfor hotellet ditt eller en internasjonal restaurant kan du bli arrestert og dømt, for lite klær på gata / for kort shorts / for liten topp: arrestasjon hvis du blir rapportert av en innbygger som føler seg støtt, enhver rettstvist mellom en innbygger og en utlending vil bli dømt i innbyggerens favør - uansett, osv.. Artig å ha vært der, men det har vi nå, så been there, done that, krysset av på kartet, og ferdig :-)

Jeg ønsker også TS god tur. Kommer ikke til å reise dit.

Men det er OK å reise med Emirates og mellomlande i Dubai International Airport, da. På vei til et annet sted.

Fin flyplass som det er lett å finne fram på, og hvor det er lett å komme seg mellom terminalene. Tog eller buss.

Og Emirates- loungene er veldig, veldig bra.

(Innlegget ble redigert 12.03.18 17:55)

Sebastian95
12.03.18 22:00

Kult, tusen takk! Ja, absolutt et sted man mest sannsynlig bare besøker en gang,  men som du sier enigma99 «been there done that». Leste meg forøvrig opp på The Dubai Code of Conduct her om dagen, litt oppsiktsvekkende lesning. Når det er sagt så er det jo bare å sette seg inn i kulturen er jo det som er morro når man reiser :-) Forresten enigma99 hvordan var SE Asia? Hvor var du? 

@fargerik, Tusen takk! Tenker fort det blir Emirates ja, har aldri flydd med dem før så det blir spennende! Flydde med Qatar da jeg var i Hong Kong og var veldig fornøyd! Emirates har jo bra rykte så blir vel ikke skuffet! Hvordan er det med loungene? Hva er ekstra kostnader for å få tilgang der? Må sjekke opp litt! 

fargerik
13.03.18 07:43
Sebastian95: @fargerik, Tusen takk! Tenker fort det blir Emirates ja, har aldri flydd med dem før så det blir spennende! Flydde med Qatar da jeg var i Hong Kong og var veldig fornøyd! Emirates har jo bra rykte så blir vel ikke skuffet! Hvordan er det med loungene? Hva er ekstra kostnader for å få tilgang der? Må sjekke opp litt!

Du blir geleidet dit når du flyr med business class. Du vil vel strengt tatt bare trenge det når du skal hjem, men det er bra der, de har masse god mat og alt du drømmer om av drikke, og den fineste røykeavdeling jeg har sett.

Jeg bruker business class på lange flyturer fordi jeg er en gammel mann med kropp som krangler og ikke trives i et trangt sete.

Husk at Emirates har limousin-tjeneste også for passasjerer som reiser med business class. En fin bil med privatsjåfør henter deg gratis innen en avstand på 60 km. fra flyplassen både på utreise fra Norge og i Dubai, og kjører deg gratis fra flyplassen til hotellet i Dubai og hjem når du kommer tilbake til Norge. For transport mer enn 60 km til og fra flyplassen kommer det til noe betaling pr. km.

Du burde koste på deg business class. Du får mye service for pengene.

(Innlegget ble redigert 13.03.18 07:53)

Sebastian95
13.03.18 08:12
fargerik: Jeg bruker business class på lange flyturer fordi jeg er en gammel mann med kropp som krangler og ikke trives i et trangt sete.

Hehe, godt det ikke lar deg stoppe å utforske verden :-))

Høres kjempebra ut. Visste ikke at Emirates hadde limousin-tjeneste også innenfor en radius på 60km. Må sjekke opp business class, tusen takk for mye fine svar!  

fargerik
13.03.18 08:16
Sebastian95: Hehe, godt det ikke lar deg stoppe å utforske verden :-)) Høres kjempebra ut. Visste ikke at Emirates hadde limousin-tjeneste også innenfor en radius på 60km. Må sjekke opp business class, tusen takk for mye fine svar!

Reisen er jo også en del av ferien. Mange leter og leter etter å finne de aller, aller billigste billettene og starter og avslutter ferien med et helvete av en flyreise, for å bruke hemningsløst mye penger på luksushotell og shopping.

Jeg syns ferien skal starte med en fin flyreise, og bør avsluttes også med en fin flyreise hjem. Da starter ferien når du låser deg ut av huset hjemme, og er ferdig når du låser deg inn hjemme igjen etter reisen.

"Jeg har ikke råd til business" sier folk. Neivel, men å bruke massevis av tusener ellers på feriemålet er ingen problem?

Reiser du business, går du jo forbi alle køene på flyplassen, bare det er et pluss. Du går først inn i flyet, og først ut av flyet, får servert champis og snacks i flyet mens resten av flokken driver og trøkker seg inn i økonomiklassen og DIN koffert kommer først på transportbåndet ;-)

Mellomlander du i Dubai og skal reise videre, er det heis direkte fra loungen som går rett til business-inngangen på flyet.

(Innlegget ble redigert 13.03.18 08:26)

Sebastian95
13.03.18 09:03
fargerik: Reisen er jo også en del av ferien. Mange leter og leter etter å finne de aller, aller billigste billettene og starter og avslutter ferien med et helvete av en flyreise, for å bruke hemningsløst mye penger på luksushotell og shopping. Jeg syns ferien skal starte med en fin flyreise, og bør avsluttes også med en fin flyreise hjem. Da starter ferien når du låser deg ut av huset hjemme, og er ferdig når du låser deg inn hjemme igjen etter reisen. "Jeg har ikke råd til business" sier folk. Neivel, men å bruke massevis av tusener ellers på feriemålet er ingen problem? Reiser du business, går du jo forbi alle køene på flyplassen, bare det er et pluss. Du går først inn i flyet, og først ut av flyet, får servert champis og snacks i flyet mens resten av flokken driver og trøkker seg inn i økonomiklassen og DIN koffert kommer først på transportbåndet ;-) Mellomlander du i Dubai og skal reise videre, er det heis direkte fra loungen som går rett til business-inngangen på flyet.

Ja, det er jeg faktisk helt enig med deg i. Turen starter når man har gått ut døren. 

Men noe som også undrer meg er, som du sier, mange påstår de ikke har råd til business eller liknende. Dette er greit, men så flyr man billig ned til destinasjonen også sprenger man budsjettet så til de grader når man har kommet ned. Det handler ofte om prioriteringer og planlegging, mener jeg. 

Har du forresten flydd Business class med Emirates sine Boeing-777?

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 2564
13.03.18 09:11

Denne fargerik må være high roller, han skriver mye om business class.

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 13063
13.03.18 09:13

Enig med første svar, Dubai er noe man gjør 1 gang, knapt nok det.

Var der 18 timer på vei hjem fra Afrika i fjor, det holdt i massevis. Skjønt, det er gøy om man er glad i shopping til norske priser og vel så det, men det tilbyr lite annet spør du meg. Ekstremt varmt på sommeren, ALT er dyrt, kommer ikke i kontakt med noe lokalbefolkning(muligens ikke noe tap men), vannet i sjøen er oljete/skittent og ekstremt varmt så man ikke får noe nedkjøling, alt er fake og kunstig, kun ekle rike mennesker av folkeslag jeg hvertfall liker dårlig (indere, russere, osv).

Ville faktisk dratt alle andre steder. Om dekadense er tingen må da Miami f eks være bedre? Der kan man hvertfall ha på seg det man vil, og det finnes jo lokale jenter og :p

Eller hvorfor ikke New York?

Sebastian95
13.03.18 09:47
Jazzeron: Enig med første svar, Dubai er noe man gjør 1 gang, knapt nok det. Var der 18 timer på vei hjem fra Afrika i fjor, det holdt i massevis. Skjønt, det er gøy om man er glad i shopping til norske priser og vel så det, men det tilbyr lite annet spør du meg. Ekstremt varmt på sommeren, ALT er dyrt, kommer ikke i kontakt med noe lokalbefolkning(muligens ikke noe tap men), vannet i sjøen er oljete/skittent og ekstremt varmt så man ikke får noe nedkjøling, alt er fake og kunstig, kun ekle rike mennesker av folkeslag jeg hvertfall liker dårlig (indere, russere, osv). Ville faktisk dratt alle andre steder. Om dekadense er tingen må da Miami f eks være bedre? Der kan man hvertfall ha på seg det man vil, og det finnes jo lokale jenter og :p

Ja, det er disse ordene du skriver her jeg også har lest oftere enn motsatt. Dette gjør det litt ekstra spennende etter min smak, men tiden vil vise. Tenkte jo selfølgelig på ørkensafari, kamelridning ol. som noe man kan finne på i Dubai. Håper ikke det bare er kun ekle rikinger der fordi det liker ikke jeg heller hehe. 

Ja, man skal jo forhåpentligvis leve et langt liv så det blir nok mye reising. Men ang. Afrika hvilken opplevelse satt du igjen med der Jazzeron? 

fargerik
13.03.18 09:53
Sebastian95: Har du forresten flydd Business class med Emirates sine Boeing-777?

Ja. De bruker dette mellom Oslo og Dubai. Vi hadde mellomlanding der i tre-fire timer, og dro videre til Bangkok med A 380.

Samme rute og samme fly hjem igjen.

fargerik
13.03.18 09:55
gurglebassen: Denne fargerik må være high roller, han skriver mye om business class.

Det er vel greit å snakke litt om det. Som sagt er jeg nummeret inntil handicappet, og har endt opp med å betale noe mer for flybillettene for å takle selve flyreisen når det er veldig lange flyreiser.

Ikke mer mystisk enn det.

Men altså...det er mer kinky å lete fram de billigste billettene som er å oppdrive, reise som en flokk med slaktegriser i asia, og deretter sprenge alle budsjetter på luksus og shopping i èn uke før man blir fraktet hjem igjen som et stykke slaktekjøtt.

Reisen er en del av opplevelsen.

Skal jeg derimot på en kort flytur, er det ikke noen vits i å bruke penger på noe ekstra.

(Innlegget ble redigert 13.03.18 10:05)

Sebastian95
13.03.18 10:05
fargerik: Men altså...det er mer kinky å lete fram de billigste billettene som er å oppdrive, reise som en flokk med slaktegriser i asia, og deretter sprenge alle budsjetter på luksus og shopping i èn uke før man blir fraktet hjem igjen som et stykke slaktekjøtt.

En grei måte å fremstille det på haha.

A380, et greit lite fly. 

(Innlegget ble redigert 13.03.18 10:07)

Jazzeron
13.03.18 10:23
Sebastian95: Ja, det er disse ordene du skriver her jeg også har lest oftere enn motsatt. Dette gjør det litt ekstra spennende etter min smak, men tiden vil vise. Tenkte jo selfølgelig på ørkensafari, kamelridning ol. som noe man kan finne på i Dubai. Håper ikke det bare er kun ekle rikinger der fordi det liker ikke jeg heller hehe. Ja, man skal jo forhåpentligvis leve et langt liv så det blir nok mye reising. Men ang. Afrika hvilken opplevelse satt du igjen med der Jazzeron?

Hehe joda man kan såklart gjøre det, men sitte i en jeep i en ørken kan man gjøre i Egypt på chartertur når man blir gammel, ri på mishandla kameler like så. Hvor gøy kan det egentlig være? Men hver sin smak. Jeg så hvertfall få "vanlige" reisende. Ekstremt mye expats som jobber der, og ellers rikinger som er der for å blaste penger.

Afrika er bra. Vært en del i Sør-Afrika og kenya, + Zanzibar. Langt og litt dyrt å dra, men vel verdt det. Safari og strand i kombinasjon er jo mulig. Veldig billig, vennlige folk, ingen/få som skal lure deg. Men mye turister er det jo, om du ikke velger sted med omhu. Lett å unngå de også.

Jeg ville heller sett Dubai på vei til eller fra et annet sted, enn å lagt en hel ferie dit, men det er bare meg ;)

(Innlegget ble redigert 13.03.18 10:24)

Sebastian95
13.03.18 10:43
Jazzeron: Hehe joda man kan såklart gjøre det, men sitte i en jeep i en ørken kan man gjøre i Egypt på chartertur når man blir gammel, ri på mishandla kameler like så. Hvor gøy kan det egentlig være? Men hver sin smak. Jeg så hvertfall få "vanlige" reisende. Ekstremt mye expats som jobber der, og ellers rikinger som er der for å blaste penger. Afrika er bra. Vært en del i Sør-Afrika og kenya, + Zanzibar. Langt og litt dyrt å dra, men vel verdt det. Safari og strand i kombinasjon er jo mulig. Veldig billig, vennlige folk, ingen/få som skal lure deg. Men mye turister er det jo, om du ikke velger sted med omhu. Lett å unngå de også. Jeg ville heller sett Dubai på vei til eller fra et annet sted, enn å lagt en hel ferie dit, men det er bare meg ;)

Enig i det! Har også fått med meg at det er ekstremt mye expats som jobber der. Sjekket også Uber på telefonen bare for å få et intrykk over hvor mye det vil koste å ta en uber der nede, da fikk jeg mulighet til å velge uberCHOPPER, det sier vel sitt. Men skal bli meget gøy å krysse det av på listen, er dog glad for at det maks blir en uke. 

Afrika virker som en veldig spennende opplevelse. Zanzibar her jeg hørt og sett (bilder) er kjempefint. Dyrt å reise dit, men prisnivået der nede er vel overkommelig for en nordmann? 

Dubai er kanskje som du sier et sted man heller ser på vei til eller fra et annet sted. Takk for mye gode svar, morro å høre :)   

(Innlegget ble redigert 13.03.18 10:44)

annmag
annmagInnlegg: 7625
13.03.18 12:12
Sebastian95: Men skal bli meget gøy å krysse det av på listen

(Tror aldri jeg kommer til må forstå dette formålet med å reise.  Det er synd hvis "trofejakten" blir det primære.  Reise bør, etter mitt syn, være opplevelser....oppleve det hvert sted har å tilby).

Dubai har, etter mitt syn, ikke all verden å tilby en turist, men vi er alle forskjellige...så det som passer den ene, passer ikke nødvendigvis den andre.

Jeg var fem dager i Dubai i september for noen få år siden.  Det var varmt selv da (40+), og ikke særlig ok å være i en by med mye betong og asfalt som magasinerer varmen, og bidrar til at den oppleves enda høyere.  Å reise til landene gulflandene sommerstid har absolutt ikke noe for seg.  De innbyggeren der som har økonomi til det, reiser utenlands de varmeste sommermånedene.  Forvent gjerne 50 +  midt på sommeren...og det er ikke ok i det hele tatt...og overhodet ikke gøy (som du skriver).

Av opplevelser er det vel det med å kjøre jeep i sanddynene, ri på kameler eller besøke en "nomadecamp" for å drikke te, det som  gjerne fremholdes som turistopplevelser i Dubai.  Alle tre skikkelige turistfeller...men igjen...liker man det slike turistfeller har å by på....så er det jo opp til hver og en hva man ønsker.

I tillegg kommer (dessverre) dette med å spise i en av restuarantene på Burj Al Arab Jumeirah.  Har hørt flere som har blitt skikkelig skuffet over et slikt besøk.  Mens disse turistbesøkene pågår, vrimler hovedlobbyen over av turister på selfiesjakt som synes det er så krampekult å bli avbildet sittende i en av sofaene.

Når det er sagt, så er faktisk maten helt fantastisk, men servicen de gir skiller (dessverre....men kanskje forståelig) mellom spisegjester og overnattingsgjester.  Som spisegjest må du forholde deg til det som er på buffeten  eller menyen.  Som overnattingsgjest kan du be om nærsagt hva du måtte ønske.  

Tror ikke jeg hadde reist til Dubai hvis formålet var shopping, men er man først der, så synes jeg godt man kan ta en sving innom både Dubai Mall og Mall of the Emirates....rett og slett bare for å se litt på den siden av folkelivet.  Det er sistnevnte som har et avsperret område for vinteraktiviteter ("alpint" og aking).  

Gullsouqen er ikke noe mer enn et titalls butikker som selger gull.  

Liker du, som meg, høyhus....så er det noen snasne der av den typen også. 

Hvis du, av en eller annen grunn, skulle synes det ville være interessant å være på toppen av verdens høyeste bygning (enn så lenge, Saudi driver vel og oppfører en bygning som skal overgå den i Dubai...planlagt ferdig nå i 2018)...så er Burj Khalifa stedet. 

Etter mitt syn, er en uke for lenge i selve Dubai, men det gir deg jo bare en god mulighet til å reise over til Oman...eller til et av de andre emiratene for å kikke litt på dem også.

....MEN glem å reise dit på sommeren.  Vinteren er en fin tid å besøke landene rundt gulfen på.  Jeg var i Kuwait og Bahrain for noen uker siden...og temperaturen var helt "perfekt".... 26-27 plusser.

annmag
13.03.18 12:16
Sebastian95: Dette gjør det litt ekstra spennende etter min smak,

Jeg får ikke helt tak på hva det er du synes er så spennende med det.  Opplys meg gjerne. :o)

Sebastian95
13.03.18 12:38
annmag: Jeg får ikke helt tak på hva det er du synes er så spennende med det.  Opplys meg gjerne. :o)

Det jeg syns er spennende er at det er så ufattelig mange som har så mye negativt å si om Dubai. Dermed reise der for å oppleve det selv, ikke bare ta i betraktning det alle andre forteller deg. (Selv om det kan være en god pekepinne på realiteten.) Ser ut som jeg nå syns det er spennende med dyre byer hvor det vrimler av ekle rikinger. Hvor vannet er oljete og hvor temperaturen er helt for jævlig. Haha var ikke helt det jeg mente. Men jeg mener det blir spennede å få en egen opplevelse av stedet :-)) 

Sebastian95
13.03.18 12:47
annmag: Etter mitt syn, er en uke for lenge i selve Dubai, men det gir deg jo bare en god mulighet til å reise over til Oman...eller til et av de andre emiratene for å kikke litt på dem også.

Absolutt. Dette er selvfølgelig en mulighet. 

Noen anbefalinger der mens vi er i gang?

(Innlegget ble redigert 13.03.18 12:48)

annmag
13.03.18 12:49
Sebastian95: Dermed reise der for å oppleve det selv

Akkurat det bør man alltid gjøre...men når det gjelder temperaturen så synes jeg det er merkelig at du ikke tenker deg om en gang til.  Hva er den høyeste temperaturen du har opplevd (ikke badstue)?

annmag
13.03.18 12:50
Sebastian95: Noen anbefalinger der mens vi er i gang?

Edit: leste innlegget ditt feil.

Du mener om jeg har anbefalinger i Oman eller den andre emiratene?  Jeg ble ikke særlig begeistret for noen av stedene.  For meg var det "døde" steder.

(Innlegget ble redigert 13.03.18 12:56)

Sebastian95
13.03.18 13:05
annmag: Akkurat det bør man alltid gjøre...men når det gjelder temperaturen så synes jeg det er merkelig at du ikke tenker deg om en gang til.  Hva er den høyeste temperaturen du har opplevd (ikke badstue)?

Du har et godt poeng der med temperaturen, personlig er nok den høyeste temperaturen jeg har opplevd rundt 40 grader. Nå var vannet noe kaldere enn det beskrives i Dubai, så det var enkelt å kjøle seg ned.   

Sebastian95
13.03.18 13:07
annmag: Du mener om jeg har anbefalinger i Oman eller den andre emiratene?  Jeg ble ikke særlig begeistret for noen av stedene.  For meg var det "døde" steder.

Ja riktig, mente om du hadde noen anbefalinger i forhold til Oman eller noen av de andre emiratene.
Ser hva du mener, kan fort bli litt dødt. Takk for hyggelige og konstruktive svar :-)   

annmag
13.03.18 13:15
Sebastian95: personlig er nok den høyeste temperaturen jeg har opplevd rundt 40 grader. Nå var vannet noe kaldere enn det beskrives i Dubai, så det var enkelt å kjøle seg ned.

Nettopp....40 grader ved ei strand...er noe helt annet enn 40 (eller over 50 for den saks skyld) i en by.

Selv om Dubai har flere strandområder...så kan jeg ikke se hvorfor man skal dra dit for å gå på stranda.....finnes altfor mange flotte strender i verden til å reise til Dubai for strandliv.

I tillegg til å være svært varmt der i sommermånedene, så er også luftfuktigheten veldig høy.  Det er ikke det minste morsomt å bli innhyllet i svette så snart du beveger deg utendørs....om det så er å bare sitte stille.

annmag
13.03.18 13:23
Sebastian95: mente om du hadde noen anbefalinger i forhold til Oman eller noen av de andre emiratene.

Jeg var vel ei ukes tid i Oman, men har i grunnen ingen anbefalinger.  Jeg hadde faktisk litt forventninger til akkurat Oman...eller mer kanskje Muscat.  Hadde "alltid" lest om at Muscat skulle være et eksotisk og spennende sted.  Vel, jeg bodde i Muscat...og det eneste eksotiske jeg opplevde var taxisjåførene som hver kveld bredde teppene sine ut på fortauet der jeg bodde for å spille kort og skravle.  

Muscat har også Grand Mosque (tror det er den som har verdens største gulvteppe), men er for langt å reise til Oman for å se på et gulvteppe....og tråkke på en "sti" hvor de hadde lagt ut plast hvor vi turistene skulle gå.

Det er jo noe folkeliv...men akkurat det finner man mye mer interessant i andre arabiske land.

Ser fremdeles artikler om at Oman skal være så mystisk og spennende....det er ikke det, men turistfellene fremstilles slik.

De øvrige emiratene har også samme type høyhus som Dubai....reis gjerne og se dem også....men ikke forvent deg noe mer enn å se høyhus og brede gater hvor bilene kjører fra sted til sted (ingen...utenom meg...hehe...går gatelangs her).  Er ikke særlig gateliv der...det er for varmt.  Folk er enten i biler eller inne i bygninger.

(Innlegget ble redigert 13.03.18 13:24)

fargerik
13.03.18 17:59
Sebastian95: A380, et greit lite fly.

Det er et fly, ikke spesielt anderledes å sitte i et sete der enn i andre fly. Men vanvittig stort. Men de bruker ikke dette til og fra Norge.

Men det er fint med bar bak i flyet slik at man kan gå og strekke litt på beina, da.

Jeg sov så godt i senga at jeg ikke sjekka ut baren, men for partyløver er det sikkert morsomt. De har også et par timer gratis wifi på disse digre flyene. Teoretisk. Flyet fra Norge til Dubai som vi reiste med hadde ikke noe wifi.

Minor Problem:-)

(Innlegget ble redigert 13.03.18 18:05)

Arggg
ArgggInnlegg: 1228
14.03.18 11:09

Ikke reis til Dubai på sommeren! Det er helt meningsløs å ødelegge ferieturen dit på å reise når det er så varmt. 50+ og en vanvittig luftfuktighet er noe helt annet enn "den gangen det var skikkelig varmt på Mallorca". Vannet holder 30+ og føles grøtete, og er absolutt ikke nedkjølende. Jeg ser ikke helt poenget med å reise en uke til Dubai for å henge rundt på kjøpesentre, for det er det som blir alternativet. Man orker ikke å være noe særlig ute i sånn varme.

En uke i Dubai er helt greit det, men bare ikke midtsommers. Det er mer enn nok å finne på i selve Dubai,i tillegg til morsomme utflukter man kan ta rundt til de andre emiratene og Oman.

Du skriver at du vil oppleve et sted som får så mye kritikk, men du vil merke at mye av den kritikken kommer fra folk som har stoppet innom i forbindelse med mellomlanding midt på sommeren, eller som har forutinntatte holdninger om stedet. Jeg skjønner godt at 10t i Dubai i juli er kjipt, for temperaturen er fryktelig, og stedet er ganske dødt ettersom store deler av befolkningen reiser vekk om sommeren.

Dubai er bra fra oktober til mai, med oktober-november og mars-april som de aller beste månedene. Da er det varmt, men levelig, og mye mer som skjer enn i sommermånedene. Det er også viktig å styre unna ramadan som i år er mai-juni.

Sebastian95
14.03.18 13:09
Arggg: Du skriver at du vil oppleve et sted som får så mye kritikk, men du vil merke at mye av den kritikken kommer fra folk som har stoppet innom i forbindelse med mellomlanding midt på sommeren, eller som har forutinntatte holdninger om stedet. Jeg skjønner godt at 10t i Dubai i juli er kjipt, for temperaturen er fryktelig, og stedet er ganske dødt ettersom store deler av befolkningen reiser vekk om sommeren.

Takk for svar :-) Nå skal det sies at jeg ikke reiser til spesifikke steder som har fått kritikk, hadde vært litt sært. Men Dubai har vært på bucketlista en stund og syns i den forbindelse at det blir mer spennende å oppleve det selv. Litt som du påpeker videre, kritikk kan komme fra mange, også noen som bare har hatt en mellomlanding i Dubai midt på sommeren eller som har forutinntatte holdinger. ** Kan være jeg misforto innlegget ditt her** 

Tror det absolutt er mye å oppleve i Dubai og området rundt. Jeg liker å planlegge turer, men også planlegge litt rom for spontanitet :-)) 

Jazzeron
14.03.18 13:15
Arggg: Det er mer enn nok å finne på i selve Dubai,i tillegg til morsomme utflukter

Hva da? Aldri hørt noen fremheve annet enn shopping og å se på dyre bygninger/ting der.

Skjønte ikke helt resten. Blir stedet bedre om man er der lenger? Jeg var der i juli, og det var ikke varmen som var problemet. Slapp dog "unna" med 43 grader.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg